Mittarivalot sebu 2.7 -04
-
- Tietäjä
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2.7 V6
- Varustetaso: LX
#21
Kiitos vinkistä, en ole vielä saanut aikaiseksi omaani tuota vaihtaa. Satunnaisesti sammuu tuo taustavalo edelleen, mutta suurimman osan ajasta toimii.
Kesällä tuollaisia ois mukava ulkosalla ropeltaa, mutta silloin taas ei mittarivaloja juuri tartte, niin on sitten jäänyt
Syksyllä/talvella tulee sitten aina mieleen, että ois tuokin pitäny korjata sillon kun ulkona viitsii touhuta Ei siinä, nopeestihan tuo mittaristo irtoaa, mutta kuitenki...
Kesällä tuollaisia ois mukava ulkosalla ropeltaa, mutta silloin taas ei mittarivaloja juuri tartte, niin on sitten jäänyt
Syksyllä/talvella tulee sitten aina mieleen, että ois tuokin pitäny korjata sillon kun ulkona viitsii touhuta Ei siinä, nopeestihan tuo mittaristo irtoaa, mutta kuitenki...
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
#22
No niin, terve taas! Asensin sebrinkiin sen invertterin, josta laitoin tossa aikaisemmin tänne linkin. Eilen pimeällä ajaessani huomasin, että himmennettynä mittarivalot vilkkuu ikävästi. Kirkkaimalla asennolla toimii normaalisti. Tässä on siis toisiojännite 130VAC, kun orkkiksessa muistaakseni 160VAC. Liekkö tämä syy vilkkumiseen vai onko mun mossessa jotain muutakin vialla??
Tämä tiedoksi tänne, ennenkuin joku tulee moikkaileen mua haulikko kainalossa:D
Tämä tiedoksi tänne, ennenkuin joku tulee moikkaileen mua haulikko kainalossa:D
#24
Vain isot mittarit on valaistuneita täällä ja nekin puoliksi, mitä nyt tietysti pimeällä joskus pimenevät satunnaisesti ihan kokonaan
Kangaspenkeistä ja kulimallin varustelusta päätellen autoni on LE, jossa olis ihan tavalliset polttimot mittariston alla. Hyvä niin, mutta olikos tietoa, minkä tyyppisiä polttimoita siellä on ja kuinka monta?
Voisin nimittäin käydä ostamassa pussillisen valmiiksi ennen kuin alan irrottelemaan kojelaudan paneeleja.
Kangaspenkeistä ja kulimallin varustelusta päätellen autoni on LE, jossa olis ihan tavalliset polttimot mittariston alla. Hyvä niin, mutta olikos tietoa, minkä tyyppisiä polttimoita siellä on ja kuinka monta?
Voisin nimittäin käydä ostamassa pussillisen valmiiksi ennen kuin alan irrottelemaan kojelaudan paneeleja.
#25
En ole vielä jaksanut korjata, kun jotain aina joskus näki mittareista ja nytpä Chrysler sitten korjasi itse itseään hieman. Aiemmin paloi vain kiekkamittarin reunalla yksi valo, nyt syttyi nopeusmittariinkin!
Tällähän on näköjään ranskalaisia piirteitä, kun viat katoavat yhtä mystisesti kuin tulevatkin...
Ilmeisesti jokin juotos tai liitos on huono ja lämpötilavaihtelut tms. vaikuttivat tähän. Sivummaisten mittarien valot ei toki vieläkään loista, mutta ehkä tällä nyt kevääseen jaksaa ajella, kun taas näkee.
Tällähän on näköjään ranskalaisia piirteitä, kun viat katoavat yhtä mystisesti kuin tulevatkin...
Ilmeisesti jokin juotos tai liitos on huono ja lämpötilavaihtelut tms. vaikuttivat tähän. Sivummaisten mittarien valot ei toki vieläkään loista, mutta ehkä tällä nyt kevääseen jaksaa ajella, kun taas näkee.
#26
2006 vm 2.7 Sebringissäni kanssa mittariston taustavaloissa ongelmaa, joka ilmenee niin, että taustavalot välillä syttyvät, mutta välillä eivät. Kirkkaussäätö ei vaikuta asiaan, matkamittari ja ajotietokone kyllä kirkastuvat säädöllä, mutta jos mittarit ovat pimeinä, niin säätö ei niihin vaikuta. Invertteriongelma sitten mitä ilmeisemmin? Täällä ei näkynyt kuvaa mittariston rakenteesta, mutta ilmeisesti mitään omaa patenttia ei ole valastukseen rakennettavissa, vaan ainoa korjaustapa on invertterin vaihtaminen?
#27
Ei tunnu enää saavan sitä invertteriä, mihin täällä oli linkki. Saatavilla on pienitehoisempi malli, mutta en löytänyt mistään tietoa, onko tuo 400mA virtamäärä, mikä ehdottomasti tarvitaan. Overdrive.fi -foorumilla oli joku ratkaissut pätkivät mittarivalot Motonetin ledinauhalla ja aion tehdä samoin. Kiinasta saa jotain halpoja invertterjä tilattua, mutta niistä kokemus oli, että mittaristo oli kärähtänyt = ei kiinnosta. Nauhan saa piilotettua niin, ettei ole rumasti näkyvillä. Mittaristo ei ehkä näytä edestäpäin ledeillä valaistuna yhtä tyylikkäältä, mutta ainakin näkee mittarit pimeässäkin. Nyt on aamulla vähän hankalaa, kun ei pysty näkemään nopeutta ilman sisävalojen sytyttämistä. Invertteri kyllä alkaa yleensä toimia hetken ajon jälkeen, mutta on varmaan vain ajan kysymys, milloin toiminta loppuu kokonaan.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija