Vikakoodin lukija Chryslerille

Autosähköön liittyvä yleinen keskustelu
Sankipaa
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2015 7:49 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Sankipaa »

Tarvis löytää Grand Voyager vm 2005 vikakoodin lukija. Ei mitään kovin kallista eikä ihmeellistä laitetta, mutta kun yleisimmät viat saisi kuitattua ja luettua. Saisi esim abs anturihäiriön paikallistettu mihin pyörään kohdistuu jne. Eli mistä olette onnistuneet hankkimaan?
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#2

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Ostin omaan Chrysleriin Elekma ja sieltä THINKDIAG merkkisen laitteen.
Sankipaa
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2015 7:49 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Sankipaa »

Tuo varmaan toimii, kun lupaa niin. Maksaa näköjään vaan noin 200€? Olen tyttären Citikan koodeihin päässyt käsiksi n 30€ laitteella, jonka sain tarjouksesta parillakympillä. Hyppäys pariin sataan on korkea, kun ei ole tarkoitus tehdä asiasta harrastusta kummempaa. Motonetin asiakaspalvelu vastasi juuri kyselyyni ja väitti, että neljä kympin laite Quicklynks T40 toimisi, kellään kokemusta? Tietysti tuo pari sataakin tulee äkkiä käytettyä jos niitä jossain käy maksusta luetuttamassa....
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Kyllä ne tahtoo sen satasen ellei toista olla ne laitteet jotka varmasti lukee tarvittavat. Mulla oli joskus käytössä ELM327 tietokoneeseen, se takkus useaan kertaan, ja kun olis tarvinnut heti käynnistyksen jälkeiset arvot niin laite veti jumiin. No on siitä nyt jo aikaa että voi olla jo parantunut se systeemi en tiedä. Ja jumittaa tuo nykyinen iCarsoft-laitekin joskus mutta hyvin sillä kaikki näkyy mitä tarttee.

Ja sitä paremminhan nuo härvelit tahtoo toimii mitä kalliimpia on. Äkkiä ne kuitenkin itsensä maksaa takaisin jos autoa aikoo pidempään itsellään pitää, kun ei tartte joka kerta jollekkin toiselle viedä diagnosoitavaksi.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD seisonnassa
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä.. ajetaan tällä ny
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#5

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Mulla Motonetin noin neljä vuotta sitten ostettu Bluetooth ja hyvin toiminut. Kolmoskoppasessa näytti laatikko vian kuin myös neloskoppasessa . Että uskon että lukee tarvittavat kun kerta laatikon ymmärtää
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 348
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#6

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tämmöisissäkin tiedusteluissa olisi aika olennaista tietää onko se bensa vai dieselvehje. Dieselit voivat olla haasteellisimpia kuin bensat, aivan varma en ole kun vain tätä dieseliä testaillut. Mutta noin yleisarviona: tilanne on dieselien osalta huono tai ainakin epäselvä. Ja mä todellakin olen viettänyt netissä aikaa tätä selvittelemässä...

Täytyy ottaa lähemmäs tai yli tonnin vehkeitä, mutta kokeilematta epävarmaa niidenkin toiminta. Lisäksi erilaiset päivitykset voivat muuttaa tilannetta. Ulkomaiselta (UK) foorumilta ymmärsin että joku oli ostanut Maxisys 808 DASin eikä oikein toiminut, mutta oliko avaimien koodauksesta kyse....? 906 taas näyttäisi jotain, mutta tuskin kaikkea tekee mihin laite sinänsä pystyisi, esim. koodauksia jne. Kysyin itse asiassa asiaa Englannista viralliselta myyjältä, siis sopivuutta 2004-2007 dieseleihin, tätä konettahan on ollut black capeissa siellä ja muutenkin. Ei osannut sanoa, lopetti vähän tylysti toteamalla että myyvät vain Englantiin.... Elekmalta en ole vielä tiedustellut, todennäköisesti vastaus olisi sama taulukko jota löytää linkkinä sivuiltaan. Niissähän ei juuri omaa mallia ole mainittu. Tai sitten vastaus voi olla ¨Sopii lähes kaikkiin vuoden XXXX jälkeen valmistettuihin........¨ Mikä ei kerro yhtään mitään loppujen lopuksi. Autellin laitteissa kai vähän samaa, mallista kiinni ja päivityksistä? Myyjiltä ja tuskin valmistajiltakaan saa aivan varmaa tietoa kun malli ja versiotasolle mennään. Siis nimenomaan näistä kaksisuuntaisuuksista ja mihin pystyy oikeasti. Ainoa varma on DRBIII, käytettynä alkaen 2700€, jos löytää.

Itse olen testannut Bilteman halvimmalla (n. 60€?), oli ainoa jota oli hyllyssä joskus 2013. Tarttin nopeasti toisen auton.kanssa. Motonetistakin oli tuolloin kaikki laitteet aivan loppu. On semmoinen keltainen, kaksi nappulaa. Ikinä ei näyttänyt koodeja Voyageriin, tuntui lukevan kyllä. Sitten kun tein hihnan vaihdon ja taistelin pakonokkaa kohdalleen niin kertoi että tahdistus on pielessä. Eli jotain löytäisi. Tämä näyttää siis ihan vaan koodit, ei mitään lisäinfoa. Välillä junnaa pitkään ja näytöllä ei tapahdu mitään, ei mene sitä normaalia viivastoa. Jos jaksaa odottaa niin saattaa näyttää ¨ei koodeja¨. Johtuuko autosta vai laitteesta, vaikea sanoa. 2006 bensa Astrasta kaiveli vaikka mitä. En ole edes varma pitivätkö paikkansa. Quicklynks ei löytänyt samoja ja luulen että on kuitenkin pätevämpi. Hyvin vähän testaillut vielä niin varmasti paha luvata.

Valkoinen Bluetooth dongle Verrkkokauppa.comista ja Torquen perusohjelma on kovin lukevinaan muttei löydä mitään. Ei kerro lämpötiloja, ei kierrosnopeuksia ei mitään. On nollaavinaan koodeja myös..... Astrasta näyttää kierrokset ja veden lämmön. Siinä se sitten melkein onkin.

Motonetin sininen Quiclynks T70 ei myöskään kerro juurikaan mitään. Taitaa näyttää kierrokset ja kaasuläpän asennon. Jos keydancella saa koodeja niin Quicklynks osaa kertoa jopa mallikohtaisia tietoja niistä kun sen koodin sille kertoo. P1601 esimerkiksi on Toyotassa ja Chryslerissä eri asia. Tietenkin se kertoma on yleisluonteista, ei täsmällistä; mikä puoli, yli vai alijännitettä vai peräti oikosulku...
Quicklynks on lukevinaan ne koodit ja kertoo ettei löytynyt, sama kuin Torquella. Quicklynks voi olla hyväkin laite jollekulle. Hinta Motonetin sivuilla 139€. Sain muistaakseni 89€. Ihmettelin että otinko väärän mallin kun asian huomasin. En tiedä mitä tapahtui, onko sivuillaan väärä hinta vai mitä, mutta en ole mennyt valittamaankaan.
Muumibussi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: To Marras 24, 2022 8:37 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Muumibussi »

Onko kokemusta esimerkiksi iCarSoftin V2/V3 US - lukijoista - onko niiden merkkikohtaisista diagnostiikkaominaisuuksista iloa verrattuna mihin tahansa ELM327/OBD2 - lukijaan? ( https://www.icarsoft.eu/US-V3 )

Lähinnä kiinnostelee toimisiko vaikka TPMS - paritus, huoltovälin nollaus tai ABS-antureiden luku? Esimerkiksi Jaguarin kanssa vastaava iCarSoftin tekele oli hyvinkin pätevä apu ongelmien tarkkaan rajaamiseen jottei tarvinnut käyttää korjaamoa muuhun kuin mekaaniseen työhön.
Kohteena vuosimallin 2008 Grand Voyager RT eli viitoskorin tekele ja CRD 2.8.

Merkkikohtainen vaihtoehto taitaa olla tosiaan niille joilla löysää liitua on keskimääräistä enemmän, eikä ilmeisesti VAGCOMin, VIDA DICEn tai BMW:n ISTA:n kaltaisia hämärämpiä vaihtoehtoja taida olla Chrysleriin liikkeellä?
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

https://appcar-diagfca.com/en/
+ ELM327, mielellään johtomallina kannettavaan
50 tais olla kertahinta

On toiminu meikän vastaavassa viitoskopan vojakkerissa (diesel)

Aluksi se takkus, kauan piti naittaa olikohan win10 kanssa, taisin hakea ajureitakin appcarin sivuilta muttei toiminut sittenkään ELM:in kanssa. Lopulta kokeilin asentaa jonkun ilmaisen obd-ohjelman joka lukee sitä kapulaa. Ja kas: nyt se toimii myös appcar:in kanssa :D On nää ihme vehkeitä nää tietokoneet nykyään(kin)

Tietokoneen on oltava sitten viimeisimmästä päästä, ja viimeisimmillä päivityksillä. Se kapula kyllä toimii iän vanhoilla koneillakin (usb) mutta kun softat tehdään nykyään näihin uusimpiin. Mutta eihän tuon koneen tartte olla kuin ehkä 200-300e kone.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD seisonnassa
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä.. ajetaan tällä ny
Muumibussi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: To Marras 24, 2022 8:37 pm

#9

Viesti Kirjoittaja Muumibussi »

Toiveissa hieman oli että jos olisi joku irrallinen erillisvehje löytynyt, jotenkin aina nysväämistä tuon ATK:n kanssa - vaikka sitähän se juuri on VAGCOM, ISTA ja VIDA-hommissakin ollut.
Nyt TPMS -huolet ratkesivat rengasliikkeen toimesta kun vaihtoivat ehyet anturit ja huoltovälin sai onneksi nollattua kaasupolkimella - eikä tähän hätään pitäisi olla enempää diagnostiikkatarpeita.

Tulevan varalle voisi nyt ajan kanssa kuitenkin jotain tuollaista elmo-atk-pohjaista sitten varautua virittelemään. On tuossa vanha miniläppäri ja joku elmo-usb (tosin BMW-spesifillä K-CAN -piuhalla) joka ehkä tähänkin voisi vielä yltää. Viimeisin modernimpi W10-koskettelunäyttövimpula VIDAlla kun meni Volvon mukana - turhan joviaali heppuli kun olin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa