jarruneste
-
- Jäsen
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 9:27 pm
#1
Katsastus sano että neste liian mustaa, paljon tarvii eli tilavuus vaihtoon, ja onko väliä mitä,.
#2
Dot4 tai Dot5 jarruneste luokitus, aloitat takaa ja sen jälkeen etujarrut. Ihan ensimmäiseksi imet jarruneste säiliön tyhjäksi ja täytät sen jälkeen ja aloitat pyöräsylintereistä nesteen vaihdon. Noin litra niin riittää ja vahdi ettei jarruneste säiliö pääse tyhjäksi muuten imee sen kautta ilmaa järjestelmään. Imet niin kauan että likainen jarruneste muuttuu kirkkaaksi. Lopuksi tarkista että säiliössä on oikea määrä nestettä ja ilmaus ruuveihin laitat kumitulpat suojaksi. Ym.
-
- Jäsen
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 9:27 pm
#4
Oli uudet määräykset, itleläkin eka kerta
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#5
Silmämääräisestikö sen toteavat? Vaiko jollakin testerillä. Maistamalla?..
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
#8
Olisi tarkotus vaihtaa jarrunesteet tässä " lähiaikoina ". Lueskelin että dot 3,4 ja 5.1 on keskenään sopivia, mutta dot 5 on silaripohjainen
eikä sitä saa missään tapauksessa sekoittaa keskenään noiden kanssa. Taitaa siis aikalailla varmin ja lienee yleisin toi dot 4 mikä riittänee hyvin
vanhempaan perus autoon. Kiehumispiste tossa 5,1 korkeampi, mutta ei tolla kisaa ajeta Onko kokemuksia eri merkeistä? Sen verran työläs
homma että vois tehdä ykkösellä. Ja mitä mieltä, painetaanko männät joka nurkasta ensin sisään niin että kaikki vanhat nesteet tulee välistä pois
( ilmausruuvin kautta ) vai " huuhtoutuuko " kaikki kun alipainepumpulla nipasta ryystää?
eikä sitä saa missään tapauksessa sekoittaa keskenään noiden kanssa. Taitaa siis aikalailla varmin ja lienee yleisin toi dot 4 mikä riittänee hyvin
vanhempaan perus autoon. Kiehumispiste tossa 5,1 korkeampi, mutta ei tolla kisaa ajeta Onko kokemuksia eri merkeistä? Sen verran työläs
homma että vois tehdä ykkösellä. Ja mitä mieltä, painetaanko männät joka nurkasta ensin sisään niin että kaikki vanhat nesteet tulee välistä pois
( ilmausruuvin kautta ) vai " huuhtoutuuko " kaikki kun alipainepumpulla nipasta ryystää?
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 80
- Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2,7 V6
#9
Itse en ole painellut mäntiä vaan imenyt ensin pääsylinterin tyhjäksi ja lisännyt täyteen uutta jarrunestettä. Tämän jälkeen alipainepumpulla nurkka kerrallaan ja tarkasti vahtien ettei pääsäiliöstä pääse liemi loppumaan.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa