Voyager 2.8 CRD 2005 käynnistys- ja käyntihuolia

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#1

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

Mistähän etsiä seuraavaksi vikaa, kun oireina on;
- heikko käynnistyvyys, yleensä vaatii kaksi-kolme käynnistyskertaa, kun kylmänä koittaa startata
- kun käynnistyy, on kylmänä moottorin käynti jonkin sortin putputusta, hyvä ettei tee pakoputkesta savurenkaita, selkeästi ei tule savu tasaisesti, tämä siis pihasta käynnistäen, tahi autotallin noin kymmenestä asteesta
- lämmittyään (ja kylmänä kierroksia enemmän nostaessa) käy ihan ok
- pienellä viiveellä (esim. lyhyt kaupasssa käynti) haalea moottori käynnistyy kylmän tapaan heikosti
- pidemmällä jäähtymisajalla (esim. n. tunti) autoa ei saa millään käyntiin. Kun jäähtyy kutakuinkin täysin kylmäksi, niin sitten lähtee kuten yllä kuvattu (tämä kertaluontoinen kokemus nollakelin ilmalla, sen jälkeen en ole uskaltanut autolla lähteä vastaaville reissuille. Kerran pihassa kokeillut testiajelun jälkeen vastaavaa, eikä käynnistynyt muuta kuin sitten vasta täysin jäähtyneenä)
- itse ajossa ei huomaa mitään ongelmaa, esim. ei tunnu sammuvan ajosta, kuten joillakin oirehtii vastaavat dieselit

Vikakoodeja ei anna.

Vaihdettu tähän mennessä;
- aiemmin keskusteltu polttoainasuodattimen jalka (käytetty) + itse suodatin
- Fuel pressure relief valve, eli se jakotukin "päätypultti"
- yksi hehkutulppa, yksi testattu toimivaksi, kahta muuta laiskuuttani en ole kaivanut esille, kun ei päässyt suoraan käsiksi
- nokka-akselin asentotunnistin
- kampiakselin asentotunnistin
- MAP-sensori
- akku
- startti (käytetty)

- jakotukin painetunnistin vielä nyt tilattu, josko siitä mitään iloja olisi

(Noita vaihdettuja osia tarjolla sopuhintaan, kun mitä ilmeisimmin vanhatkin osat olleet toimivia, kun ei tunnu olevan vaikutusta auton käytökseen...)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#2

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Onpas nyt....

Noilla osien vaihdoilla jo luulisi enimmät selvitetyn. Kone tarttee polttoainetta, ilmaa ja kierroksia startatakseen. Ja luvan ECUlta....
Ei tää nyt hehkutusongelmaltakaan kuullosta. Olisiko vuoto jossain nyt...? Ilmalinjassa tai polttoaineen paineessa? Se jakotukin paineensäätelijä kyllä tuohon pystyisi... Ei mullakaan koodeja antanut vaikka vuosi. Eikä startitkaan olleet yhtään vaikeita.

Ja sitten ne startin kierrokset. Jos ne ei riitä (aina) niin sitä lupaa ei vaan polttoaineen ruiskutukseen tule. Se miksi ne välillä riittäisi ja välillä ei on kyllä arvoitus, ja epätodennäköistä. Mutta tarkista liitännät kuitenkin, jos jotain virran karkaamista vaikka olisi. Korvalla sitä pientä eroa pyöritysnopeudessa ei välttämättä kuule.

Eikä varmaan vaihteiston asennon tulkinnassakaan mitään feelua ole...? Kokeile myös toista relettä sen 25A viereisen (PCM...?) paikalle, jos jumittelee. Lainaat alarivistä joutavaa. Oikeasta alakulmasta kolmas ylös, jos siinä rele on, on varareleen paikka. Omron 21911C niissä yleensä lukee.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa