Sebring v6, rauhaton tyhjäkäynti
#12
No niin! Alakerta remontti on nyt tehty. Oli yhden kiertokangen laakerilisut päällekkäin ja alakerta oli muutenkin melko loppu. Kone on nyt paikallaan, starttaa, mutta ei käynnisty. Pitääkö tässä tehdä jotain käynnistyksenesto nollauksia tai moottorin ohjausyksikön "uudelleen opetuksia"? Vikakoodeja ei anna, mutta kone ei ole tosin remontin jälkeen ollut käynnissä. Moottorin irrotuksen ja asennuksen teki yks kaveri ja se sano, että oli purkanut akun sillävälin, kun kone oli mulla= akun kenkiä ei ollu irrotettu, hyvin nätisti asiasta hänelle huomautin. Voiko em. Asia vaikuttaa jotenkin, vaikka virrat ovat olleet pois avaimesta. Nyt on jo menny tonnin autoon melkein kaks tonnia ja tässä vaiheessa en enää todellakaan aio luovuttaa
#13
Lisäys edelliseen! Ei anna kipinää. Tammikuussa uusittu akku oli pilalla, ilmeisesti runnottu jollain starttiboosterilla vähän reippaammin amppeereja Nyt on tulossa uudet nokka - ja kampiakselin as. Tunnistimet. Jos ko. Anturit on paskana, niin eivät ymmärrä, että moottoria startataan, voivat aiheuttaa kuulemma tuota "kipnäkatoa" oisko kellään mitään muuta ajatusta tohon kipinäpulaan?
#15
Ei käy eikä edes kuku Vikapiste on kulminoitunu ECUun. Soitin yhteen pajaan, joka näitä ECUja kolvailee ja kuvailin vikaa, niin vastaus oli "vika on ECUssa, ei epäilystäkään"
Homma etenee nyt niin, että tarvii piippaamalla selvittää, mitkä Ecun pinnit palvelee näitä ongelmakohtia ja lähettää se purkki heille. Samalla suosittelivat ruiskusuuttimien vaihtoa. Jos joku on rikki (oikosessa) nii ECU sanoo taas poks!
Homma etenee nyt niin, että tarvii piippaamalla selvittää, mitkä Ecun pinnit palvelee näitä ongelmakohtia ja lähettää se purkki heille. Samalla suosittelivat ruiskusuuttimien vaihtoa. Jos joku on rikki (oikosessa) nii ECU sanoo taas poks!
#17
No niin! Terve taas. Sebrinki oli tossa jonkun aikaa "pumpulissa" muitten askareitten takia, mutta nyt taas työstön alla. Auto on saatu muutaman kerran käyntiin ja onkelmakohta on selkeästi kampiakselin asentotunnistin.
Kun tunnistin on irrallaan ja autossa virta päällä, esim. Kiintoavainta anturin edessä heiluttamalla ruisku pumppu reagoi siihen. Sitten anturi takasin paikalleen, niin auto käynnistyy!! Sitten, kun sammutat sen ja starttaat uudestaan, niin eipä enää käynnistykkään
Kahdella eri anturilla testailtu, toiseen on juotettu jopa johdot suoraan nastoihin, jolla on pois suljettu pistokkeen kontaktihäiriö.
Johdot on "piipattu" lukemattomia kertoja. On myös vedetty uudet johdot suoraan anturilta ecu:n pistokkeelle.
Millainen on vetolevyssä/ turbiinissa oleva anturin vastapeluri? Voiko vika olla siellä? auto kuitenkin käynnistyessään käy ihan nätisti?
HELP ME
Kun tunnistin on irrallaan ja autossa virta päällä, esim. Kiintoavainta anturin edessä heiluttamalla ruisku pumppu reagoi siihen. Sitten anturi takasin paikalleen, niin auto käynnistyy!! Sitten, kun sammutat sen ja starttaat uudestaan, niin eipä enää käynnistykkään
Kahdella eri anturilla testailtu, toiseen on juotettu jopa johdot suoraan nastoihin, jolla on pois suljettu pistokkeen kontaktihäiriö.
Johdot on "piipattu" lukemattomia kertoja. On myös vedetty uudet johdot suoraan anturilta ecu:n pistokkeelle.
Millainen on vetolevyssä/ turbiinissa oleva anturin vastapeluri? Voiko vika olla siellä? auto kuitenkin käynnistyessään käy ihan nätisti?
HELP ME
#18
Lueppas tuosta eteenpäin: https://zinref.ru/avtomobili/Chrysler/1 ... sh/186.htm
POSSIBLE CAUSES: TONE WHEEL/PULSE RING INSPECTION
Tuon lisäksi erittäin kattava vian etsintä.
https://www.vehicleservicepros.com/serv ... ationships
Myös ecu/vauhtipyörä pitää täsmätä.
POSSIBLE CAUSES: TONE WHEEL/PULSE RING INSPECTION
Tuon lisäksi erittäin kattava vian etsintä.
https://www.vehicleservicepros.com/serv ... ationships
Myös ecu/vauhtipyörä pitää täsmätä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa