Käväsin tässä viime perjantaina katsastamassa ja hylky tuli.
Toinen vika (kuluneet jarupalat) on korjattu, mutta asia koskee turvatyynyjä.
Elikkäs rekisteriotteessa lukee näin: "Oikean puoleinen etuturvatyyny poistettu käytöstä lasten turvaistuinta varten". Ja ei kelvannut katsastusmiehelle todisteeksi, koska merkkivalo ei toiminut. Tässä pikaisesti katsottuani sine, niin ei siellä ollut koko lamppua, ja sattumoisin löysin yhen ehjän valon, ja AirBag-valo palaa kokoajan, eli ei sammu.
Katsastuskortissa hylkäyksen peruste: "Turvatyyny, Merkkivalon mukaan ei edelltyksiä toimia."
Mainitsin katsurille, että rekisteriotteessa lukee selvästi selostus, että lapsem turvvaistuimen takia on hanttarin bägi kytketty pois päältä. Tähän katsuri sanoi: "Joo, mutta kuljettajan pitää tietää, toimiiko hänen turvatyynynsä"-
Siinä itellä imeteltävää... Eli, tarviiko sen lampun oikeesti palaa sen 3-5 sek ja sammua, vai voiko lampun pitää pois sieltä? Jos voi, niin mitenkä sen pystyis todistamaan, koska katsurille ei kelpaa selitys rekisteriotteessa.
Toinen vaihtoehto olisi "ohittaa" bägi ja laittaa vastus väliin, niin mitenkä tämä hoituu?
Edit: Minkähän kokeinen vastus olisi hyvä pistää sinne?
AirBag ongelma
-
- Ylläpito
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2005
#2
Noista SRS vastuksista on ollut joskus aikaisemmin jenkkifoorumilla juttua. Chryslerillä on jokin oma erikoistyökalu (eli jokin tollanen vastus juurikin) mikä tökätään sen airbagin liittimeen ja sillä sitten voidaan testata onko vika bagissa vai muualla turvallisesti.
Tuo "työkalu" maksaa aivan tajuttomasti ja vastusarvojakaan ei ollut muistaakseni mainittu missään,että kätevänä saisi itse tuollaisen kasattua.. korjatkoon joku jos tietää paremmin
Tuo "työkalu" maksaa aivan tajuttomasti ja vastusarvojakaan ei ollut muistaakseni mainittu missään,että kätevänä saisi itse tuollaisen kasattua.. korjatkoon joku jos tietää paremmin
2.4 L 2005 Sebring
-
- Jäsen
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Neon
- Vuosimalli: 1998
- Iskutilavuus: 2.0
- Varustetaso: LE
#3
Kiitän vastauksista, auto onkin jo kuukauden verran ollut ajossa, eli sain leiman.
Korjasin sen sillä tavalla et vedin hyppypiuhat turvavyön valolta AirBag-valolle, jolloin molemmat syttyy ja sammuu samanaikaisesti.
Korjasin sen sillä tavalla et vedin hyppypiuhat turvavyön valolta AirBag-valolle, jolloin molemmat syttyy ja sammuu samanaikaisesti.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#4
Ei oo tosi, ei tämmöisiä voi tulla nykypäivänä vastaan . Miten edes kehtaat tehdä noin, pidä huoli että autolla ajaa vain sinä, ei kukaan muu
ja toivottavasti et jätä tämmöistä viritystä siihen kun myyt autoa.
Yksi tämmöinen tullut aikoinaan vastaan
Sehän on sitten asentajan vastuulla jos jotain sattuu ja tässä tilanteessa jotain muuta ei tapahdu(airbag) ja autoa aletaan tutkimaan, joten muista tämä
ja toivottavasti et jätä tämmöistä viritystä siihen kun myyt autoa.
Yksi tämmöinen tullut aikoinaan vastaan
Sehän on sitten asentajan vastuulla jos jotain sattuu ja tässä tilanteessa jotain muuta ei tapahdu(airbag) ja autoa aletaan tutkimaan, joten muista tämä
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
#5
Mkarp kirjoitti: ↑Su Elo 16, 2015 9:45 pm Käväsin tässä viime perjantaina katsastamassa ja hylky tuli.
Toinen vika (kuluneet jarupalat) on korjattu, mutta asia koskee turvatyynyjä.
Elikkäs rekisteriotteessa lukee näin: "Oikean puoleinen etuturvatyyny poistettu käytöstä lasten turvaistuinta varten". Ja ei kelvannut katsastusmiehelle todisteeksi, koska merkkivalo ei toiminut. Tässä pikaisesti katsottuani sine, niin ei siellä ollut koko lamppua, ja sattumoisin löysin yhen ehjän valon, ja AirBag-valo palaa kokoajan, eli ei sammu.
Katsastuskortissa hylkäyksen peruste: "Turvatyyny, Merkkivalon mukaan ei edelltyksiä toimia."
Mainitsin katsurille, että rekisteriotteessa lukee selvästi selostus, että lapsem turvvaistuimen takia on hanttarin bägi kytketty pois päältä. Tähän katsuri sanoi: "Joo, mutta kuljettajan pitää tietää, toimiiko hänen turvatyynynsä"-
Siinä itellä imeteltävää... Eli, tarviiko sen lampun oikeesti palaa sen 3-5 sek ja sammua, vai voiko lampun pitää pois sieltä? Jos voi, niin mitenkä sen pystyis todistamaan, koska katsurille ei kelpaa selitys rekisteriotteessa.
Toinen vaihtoehto olisi "ohittaa" bägi ja laittaa vastus väliin, niin mitenkä tämä hoituu?
Edit: Minkähän kokeinen vastus olisi hyvä pistää sinne?
Ja nytkö auto on turvallinen ? Muistathan kertoa autoa myydessäsi, miten olet airbag valon korjannut . Jos kehtaat nin laita auton rekisterinumero näkyviin. Tietää ainakin tuttuja valistaa etteivät kyseiseen yksilöön sotkeudu.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Elo 14, 2024 5:00 pm
#6
Selling a home goes past simply exhibiting a for sale indicator. Hiring a qualified expert might simplify the procedure, ensuring a timely sale at a desirable price. Those specialists hold in-depth insight of the real estate scene, adept at maximizing exposure and addressing issues, all whilst handling the necessary documents.
Agent Insights & Methods for Achieving Quick Home Transactions d379b5d
Agent Insights & Methods for Achieving Quick Home Transactions d379b5d
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa