voyager 02 abs valo palaa vikakoodit haettu

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#1

Viesti Kirjoittaja masiina »

morjesta!mikäli kellään vastaavia kokemuksia mistä tahansa autosta,neuvot olisi tarpeen.eli abs valo palaa ja epäilen ettei antureissa ole vikaa:

17:pyörän nopeus,oikea taka signaali häiriintynyt

20:hydrauliikkapumppu katkos/sähköinen vika

24:alijännite

26:dataväylä tietojenvaihto virheellinen

anturi katsottu ja ehjältä näyttää,ja luin jostain että abs yksikön vika,piuhavika,maadoitus ongelma,virtaongelma tms.antaa noita vikoja ja herjaa mm.tota taka anturia
vaikka ehjä oliskin...muilla vastaavaa?eikös tuo alijännite viittaa kosketushäikkään?ja vaikka anturin vaihtaisin,tod.näk ei vika korjaantuisi koska eihän se aiheuta
noita muita vikoja....
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#2

Viesti Kirjoittaja turboapc »

masiina kirjoitti:morjesta!mikäli kellään vastaavia kokemuksia mistä tahansa autosta,neuvot olisi tarpeen.eli abs valo palaa ja epäilen ettei antureissa ole vikaa:

17:pyörän nopeus,oikea taka signaali häiriintynyt

20:hydrauliikkapumppu katkos/sähköinen vika

24:alijännite

26:dataväylä tietojenvaihto virheellinen

anturi katsottu ja ehjältä näyttää,ja luin jostain että abs yksikön vika,piuhavika,maadoitus ongelma,virtaongelma tms.antaa noita vikoja ja herjaa mm.tota taka anturia
vaikka ehjä oliskin...muilla vastaavaa?eikös tuo alijännite viittaa kosketushäikkään?ja vaikka anturin vaihtaisin,tod.näk ei vika korjaantuisi koska eihän se aiheuta
noita muita vikoja....
17:pyörän nopeus,oikea taka signaali häiriintynyt

20:hydrauliikkapumppu katkos/sähköinen vika


Tuossa piilee "ehkä" se olennainnen osa, "ehkä" siksi että testeri näyttää vain mittauspisteet ei vikoja :D

signaali häiriintynyt, ei esim katkos tai oikosulku joten voisin kuvitella että välillä data kulkee kuten pitääkin.
hydrauliikkapumppu katkos/sähköinen vika. eikös sen datan pidä tulla anturilta tänne?

joten jos anturi kunnossa ja sen hammaskehä niin seuraavaksi katsoisin johtosarjan anturilta abs yksikölle.

Alijännitevika voi tulla esim käynnistyksen yhteydessä tai jos virta käynyt muuten vaan vähänä. (miksi :?: )
Tässä olisi hyvä olla verrokkina koko auton järjestelmien vikamuisti
tietojen vaihto virheellinen voi myös tulla tuon anturin/ohjainlaitteen viallisen keskustelun takia
tai esim vaikka johtuen tuosta alijännitteestä.

mutta lähtisin tosiaan tuosta hammaskehästä -> johtosarjasta.
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Kupru
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Marras 03, 2014 4:11 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Kupru »

Uusiutuiko samat koodit nollauksen jälkeen?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#4

Viesti Kirjoittaja masiina »

kiitos analyyseistä! eli kun pajalla oli testeri kiinni ja yritti nollata,kävi valo heti palamaan,eli vika päällä kokoajan.tänään kerkesin sen verran vilkasta
että otin akun+akkutelineen irti.heti siinä akkutelineen alapuolella kulkee paksu piuhanivaska,yhteen teipattuna.tarkkaan kun katsoi,näkyi johto nipussa pieni kuoriutunut kohta missä vihreetä.kuorin sitä teippiä vähän lisää ja paljastui että sellanen (ohkasia ja paksumpia johtoja kulki rinnakkain)paksumpi musta/punainen piuha syöpynyt irtipoikki,hankaantunut jotenkin akkutelinettä vasten ilmeisesti...no,piuhat terveestä kohtaa poikki ja sokeri pala/tuorepiuha viritys väliin.ei sammunut ajon jälkeen valo,eli voiskohan olla niin et piuha poikki+anturi sökö?pakko oli nyt sit laittaa se taka anturi tilaukseen,saa sen vaihtoehdon poistettua kun laittaa suosiolla uuden.se kehähän on takana suojassa...saako sitä suojaa muuten helposti irti et vois tarkistaa samalla kehän?nyt kun vaan tietäis mistä mihin ne abs piuhat kulkee niin vois arvailla et oliks se poikki...on niin jemmassa se pumpulta lähtevä piuhanivaska ettei sinne näe mitään,edes minne se lähtee,jonnekkin alaspäin?!mut tosiaan seuraava vaihe se et kun anturi tulee se vaihtoon,ajoa ja sormet ristiin et valo sammuu,jos ei sammu,kusessa ollaan :roll: sit varmaan seuraavaks se tietsikka pumpun kupeesta irti,näytti vaan se liitinkin niin kivasti olevan siinä et näinköhän lähtee irti...mut katsotaan anturin vaihdon jälkeen!
Viimeksi muokannut masiina, Ti Marras 18, 2014 6:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#5

Viesti Kirjoittaja masiina »

sen verran vielä,et jos anturin vaihto ei auta,niin mitähän kautta se jatkuu se piuha anturin liittimeltä sinne abs yksikölle asti?pohjassa on kumitulppa minkä takana on liitin,helppo nakki,mut sitä en tiedä sitten mitä kautta jatkuu,sisälle näyttäis menevän?!
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja turboapc »

tuo johtosarja mikä oli rikki niin se tietysti ensimmäisenä kuntoon :)

ehkä joku muu osaa vastata johtojen reititykseen liittyen?

olikohan jossain netin syövereissä korjaamokäsikirja :?:

sieltä voisi katsoa että mitkä/minkäväriset piuhat tule ohjainlaitteelle ko anturilta..
ovat sitten vastuksen suhteen aika ranttuja joten tuolla sokeripalavirityksellä ei välttämättä toimi vaikka muut edellytykset toimia olisikin.
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#7

Viesti Kirjoittaja masiina »

juu,tuli itselläkin,tietysti jälkeenpäin mieleen et kulkeekohan se sähkö kunnolla siellä
sokeripalan läpi :? mitenhän ne kannattais liittää?yhteen ne ei enää riitä,eli joku piuha
pitää väliin laittaa...käyköhän tavallinen sähköjohto?siinä ei luulis vastusta olevan :?:
entä laittaako vaan sellaset puristettavat liittimet ?täytyy yrittää josko jostain löytyis
noi piuhojen värit...tosin omituista reittiä se johto kulkee kun tulee koneen etuosasta se
nippu ja menee akkukotelon alta ohjaamoon päin jonnekki...sähköt on kyl aika hepreaa
meikäläiselle :mrgreen:
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#8

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Kyllä se sähkö sen sokeripalan läpi kulkee edellyttäen, että et jättänyt kaapelin eristeosaa kiristysruuvin alle. Onko vieressä olevat johdot ehjiä?
Kaapelin asiallinen jatkaminen noin saman vahvuisella ja taipuisalla johdolla ja liitokset juottamalla, sekä huolellinen eristäminen esim. kutistesukalla - eristysnauhalla.
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#9

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Vanhan foorumin mukana katosi paljon tietoa manualien sijannista, mutta tuolta ainakin löytyy:

http://www.mmnt.net/db/0/0/oskin.ru/pub ... an_Voyager
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#10

Viesti Kirjoittaja masiina »

no tuolla onkin näköjään todella kattavasti kerrottu miten tulee toimia vikatilanteessa....
mites noi piuhojen värit oikein tuolla menee,kun on noi lyhenteet?mikä on esim puna/musta?sais edes vähän vihiä
et meneekö pumpulle sen väristä johtoa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa