97 voyager automaatti öljyn jäähdytin
#1
No niin tulipahan taas eteen hetki että saatiin meidän perheeseen uusi laatikko vikainen kulkuväline.
turbiini kaput ja hilut kiertoon.
Nyt kun tutkailin niin joku aiemmista omistajista on näppärästi kytkenyt lauhduttimelle menevät putket yhteen.
kysymys herää miten kauan ajoneuvo toimii tuollaisella kytkennällä ja voiko tuohon olla muuta syytä kuin että syyläri olisi vuotanut öljyä ?
No tämä laite hajosi vuodessa mutta tuskin tuo aiheutti turbiini vaurion vai ???
turbiini kaput ja hilut kiertoon.
Nyt kun tutkailin niin joku aiemmista omistajista on näppärästi kytkenyt lauhduttimelle menevät putket yhteen.
kysymys herää miten kauan ajoneuvo toimii tuollaisella kytkennällä ja voiko tuohon olla muuta syytä kuin että syyläri olisi vuotanut öljyä ?
No tämä laite hajosi vuodessa mutta tuskin tuo aiheutti turbiini vaurion vai ???
-
- Jäsen
- Viestit: 29
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:50 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: GranVoyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#2
Periaatteessa laatikon/turbiinin pitäis kestää normaali käyttöä ilman lauhdutinta. Tulee mieleen lauhduttimen hajoaminen, väärillä öljyillä ajaminen, jonka vuoksi laatikko hajoaa. Niin ja pääseehän siinä 15€ halvemmalla kun ei vaihda suodatinta, entäs säästö öljyn hinnassa
En usko turbiinin vahingoittuneen ellei ole käytetty vääriä öljyjä.
En usko turbiinin vahingoittuneen ellei ole käytetty vääriä öljyjä.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#3
mulla meni aikanaan 93-vojakkerista 3.3 kaksi laatikkoa,saksan tuonti.molemmilla kerroilla sama homma,turbiini paskana,pakat palanut,öljyt tyyliin kiehunu laatikossa.
toisen laatikon jälkeen lähti vaihtoon.ensimmäisellä kerralla luulen että otti siipeen kun hinasin 2000kg farmarijenkkiä n.100km.toisesta kerrasta en tiedä miks meni samal taval mut joku öljynkiertohäiriöhän siinä oli....syyläri/öljynlauhdutin meni kummiskin uusiksi ekan laatikon jälkeen.saksassa siihen oli laitettu joku helvetin lisä suodatin laatikolta lauhdittemelle menevän putken väliin mikä kerää ylimääräset metallihippuset talteen,eli oli varmaan jo saksassa alkan temppuilee...sen jälkeen ei ole yhtään saksan tuontia tullut eikä tule.oikeat öljyt oli muuten aina laatikossa.eikä öljynvaihtoväli keren tulla edes täyteen ku kajahti.onko sillä sun vojalla aikasemmin hinailtu mitään?
toisen laatikon jälkeen lähti vaihtoon.ensimmäisellä kerralla luulen että otti siipeen kun hinasin 2000kg farmarijenkkiä n.100km.toisesta kerrasta en tiedä miks meni samal taval mut joku öljynkiertohäiriöhän siinä oli....syyläri/öljynlauhdutin meni kummiskin uusiksi ekan laatikon jälkeen.saksassa siihen oli laitettu joku helvetin lisä suodatin laatikolta lauhdittemelle menevän putken väliin mikä kerää ylimääräset metallihippuset talteen,eli oli varmaan jo saksassa alkan temppuilee...sen jälkeen ei ole yhtään saksan tuontia tullut eikä tule.oikeat öljyt oli muuten aina laatikossa.eikä öljynvaihtoväli keren tulla edes täyteen ku kajahti.onko sillä sun vojalla aikasemmin hinailtu mitään?
#4
Mistäs tuon tietää mitä on edelliset 200000km tehty,.
Öljyt ja suodatin 10tkm vanhoja, nimimerkillä 2 lootaa jo kokeneena.
En tiedä mikä muu voisi olla kuin turbiini, renkaat ylhäällä lähtee vetämään ja jarrua painaessa sammuu, jos lisää kaasua alkaa sellainnen tättärää pellin alla että rautaa siellä on rikki.
Suomeksihan tuo tarkoittaa masterkitin + turbiininvaihtoa ja venttilipöydän purku, putsaus ja kasaus.
ala nyt tekemään sitä pihalla...
Että vaihtoloota tai uusivanha ajoneuvo, purkaamolta saisi 250tkm ajetun 800€ mutta vähän tulee sellainen olo vaihtaako kakan tulevaan samanlaiseen.
Öljyt ja suodatin 10tkm vanhoja, nimimerkillä 2 lootaa jo kokeneena.
En tiedä mikä muu voisi olla kuin turbiini, renkaat ylhäällä lähtee vetämään ja jarrua painaessa sammuu, jos lisää kaasua alkaa sellainnen tättärää pellin alla että rautaa siellä on rikki.
Suomeksihan tuo tarkoittaa masterkitin + turbiininvaihtoa ja venttilipöydän purku, putsaus ja kasaus.
ala nyt tekemään sitä pihalla...
Että vaihtoloota tai uusivanha ajoneuvo, purkaamolta saisi 250tkm ajetun 800€ mutta vähän tulee sellainen olo vaihtaako kakan tulevaan samanlaiseen.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#5
öljypohja irti ja jos irtometallia havaittavissa suodattimessa peli on selvä...
ja jos vetari olisi menny laatikon juuresta poikki ni auto ei kyllä liikkuis kun nykimällä kauhealla metelillä.
ja jos vetari olisi menny laatikon juuresta poikki ni auto ei kyllä liikkuis kun nykimällä kauhealla metelillä.
#6
Ei se vetari ole koska kun munkit on maassa ja vetää vaihdetta silmään, niiaa moottori puslissa ja sammuu.
eli suora veto kokoajan päällä = väkisinkin turbiini jumissa = jotain hilua kierrossa = entinen loota.
Mutta alunperin ihmettelin syyyhteyttä lauhdutuksen ohitukselle turbiinin hajoamiseen, eli ei todennäköistä.
Ehkä joku päivä otan pohjan pois ja toivon että turbiini jotenkin mystisesti vain hirttänyt kiinni ilman hajoamista. ( Samalla voin seurata kun naapurin lehmät lentää pellolla )
eli suora veto kokoajan päällä = väkisinkin turbiini jumissa = jotain hilua kierrossa = entinen loota.
Mutta alunperin ihmettelin syyyhteyttä lauhdutuksen ohitukselle turbiinin hajoamiseen, eli ei todennäköistä.
Ehkä joku päivä otan pohjan pois ja toivon että turbiini jotenkin mystisesti vain hirttänyt kiinni ilman hajoamista. ( Samalla voin seurata kun naapurin lehmät lentää pellolla )
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#7
tuo kuulostaa päinvastaiselta kun aikanaan omassa laatikossa 2x.mulla kävi sillee että kun painoi kaasua niin vinkuna kuului laatikosta ja auto ei kiihtynyt
mihinkään.kylmä laatikko ei liikuttanu autoa ollenkaan ja lämpimänä just sellasta kävelyvauhtia,kaasua kun painoi niin vähän kun olisi tyhjäkäynnillä painellu.
diagnoosi oli kummiskin molemmilla kerroilla sama,turbiini,pakat jne.voikohan tuollasessa tulla siihen vetolevyyn jotakin et jää suoraveto päälle?tää on vaan
ääneen ajattelua.... kenties momentinmuunnin?
mihinkään.kylmä laatikko ei liikuttanu autoa ollenkaan ja lämpimänä just sellasta kävelyvauhtia,kaasua kun painoi niin vähän kun olisi tyhjäkäynnillä painellu.
diagnoosi oli kummiskin molemmilla kerroilla sama,turbiini,pakat jne.voikohan tuollasessa tulla siihen vetolevyyn jotakin et jää suoraveto päälle?tää on vaan
ääneen ajattelua.... kenties momentinmuunnin?
-
- Tietäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:52 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: Touring
#8
Voisko se parkkiasennon lukitusvipu lootan sisällä olla jumissa? Kunhan vaan tässä mietin.. Sehän lukitsee vetarit ja jos turbiini oliskin kunnossa, vois aiheuttaa sammumista..
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa