Sivu 1/1

#1

Lähetetty: La Helmi 17, 2018 11:21 pm
Kirjoittaja pikkuvojaker
Kyseessä sebu 2.7 -06. Vaihdoin taakse uudet täydelliset jousijalat molemmille puolille. Oli sellainen valmis paketti jonka jenkkilästä (Rockautosta) tilasin. Vanhat iskarin yläpäät olivat täysin syöpyneet ja molemmilta puolilta yläpäästä kiinnityspultit olivat ruostuneet poikki :shock: :shock: :shock: ei ihme että oli vähän tönkkö kun ajoi esim. hidasteen yli :D :D Oli simppeli homma kyllä vaihtaa. Etupää onkin varmaan hieman vaikeampi..

Mutta koelenkin tehtyäni huomasin että auto viettää oikealle ihan kohtaisesti. Jos menee suoraan ja irrottaa kädet, niin johan kääntyy välittömästi ojaanpäin. Näin ei tehnyt ennen vaihtoa. Kait ne vanhat sitten olivat jo niin löysät että vaikuttaisiko sitten auton eteenpäin menoon kyseisellä tavalla?? Käsittääkseni takajousijalan vaihdon jälkeen ei tarvitsisi pyöriä suunnata?? Onko näin? Etujousijalassahan on se Camber säätö juurikin kiinnityspultissa??vai onko?

#2

Lähetetty: Su Helmi 18, 2018 9:03 pm
Kirjoittaja pikkuvojaker
Ensiapuna hommaan hieman auttoi renkaisiin lisää ilmaa :oops: :oops: Oli näemmä eturenkaassa jonkinverran vajausta mitä taasen ei huomannut vanhoilla iskareilla ajettaessa :D ei kylläkään täysin poistanut ongelmaa. Mutta tosiaan siellä takapäässä on jos jonkilaista niveltä ja eripituista "linkkiä". Ja kyllä tosiaan siellä oli muuten sellainen säätömutterillakin oleva nivel. Tarttee käydä säädättämässä ne kulmat :) tänks

#3

Lähetetty: Ma Helmi 19, 2018 12:20 pm
Kirjoittaja Trasseli
Sellainen vinkki sitten kun viet renkaiden suuntaukseen autoa, että kun itse säädätin kulmat etupään osien (ylätukivarret, rt-päät ja koiranluut) vaihdon jälkeen, niin ensimmäisessä paikassa eivät saaneet säädettyä kun kuulemma heidän säätösoftastaan ei löydy Chrysler Sebringiin arvoja. :shock:

Sitten ajoin seuraavaan paikkaan ja homma käyntiin. Kun auto valmistui asentaja tuli sanomaan, että kesti tovin ennenkuin pääsivät aloittamaan kun ei meinannut löytyä koneelta oikeita arvoja autoon... Löytyi sitten jostain apuja ja oikeat arvot softasta Dodgen puolelta. Tod. näk. ekassakin paikassa olis onnistunut jos olisivat hoksanneet saman jutun.

PS. Oisko sulla linkkiä laittaa tuohon Rockauton pakettiin, minkä tilasit?

#4

Lähetetty: Ma Helmi 19, 2018 11:57 pm
Kirjoittaja pikkuvojaker
Ok.hyvä tietää toi. Tarkoitus viedä sellaiselle pajalle jotka on korjannut kyllä paljon rysyjä. No katotaan löytyykö sieltä oikeaa softaa :D Noit täydelliset jousijalat ovat kyllä todella mainioita paketteja. Ei tartte alkaa puristeleen jousta kasaan vaan saa kerralla valmiin paketin.. Koklataans saanko oikean linkin liitettyä tähän:

http://www.rockauto.com/en/catalog/chry ... mbly,15174

Otin Ton FCS -merkkisen paketin. Eli Rear,sedan ja tietysti 2 kertaa. Rahteineen kotiovelle tuotuna tais olla pikkusen vajaa 200. (mulla oli muutakin osaa niin maksoi jonkinverran yli 200). Ei oo kyllä paha hinta kun täällä kotipuolessa olisi kasattu osista ja pelkästään yhdelle olisi tullut hintaa 180 euroo :shock: :shock: Se tietty kaksi kertaa ja työt päälle.. Että kyllä siinä taas asennuskaljaa saa useamman patterin säästyneillä rahoilla :D :D

#5

Lähetetty: Ti Helmi 20, 2018 11:51 am
Kirjoittaja Trasseli
Kiitti linkistä, laitetaanpa talteen. Iskareiden yläpäiden ruostuminen tuntuu olevan aika tyypillistä näissä ja tuo koko paketti onkin kätevä kun varmaan säästää työaikaa verrattuna pelkkien yläpäiden vaihtoon.

#6

Lähetetty: Ke Helmi 21, 2018 10:17 am
Kirjoittaja pikkuvojaker
Tosiaan ne taka-iskarin yläpäät olivat aivan paperia tai lähinnä kuin pesuainepulveria :D :D. Toki täältä suomesta olisi saanut pelkät yläkiinnikkeetkin ( n.50 €) Mutta itellä oli koko jousijalka niin ruostunut ja iskarit valuneet että toi koko "assemblyn" ostaminen jenkkilästä rahteineen tuli vielä huomattavasti halvemmaksi kuin täältä suomesta osista kasattuna.. Edelliseen voikkuunikin laitoin eteen samanmerkin (FCS) jousijalat eteen. Ja lähitulevaisuudessa taas varmaankin hommaan tohon mein Gräniin kans kyseiset tolpat Rockautosta...

#7

Lähetetty: Ke Helmi 21, 2018 10:11 pm
Kirjoittaja Tousta
Kannattaa vaihtaa taakse myös pallonivelet ennenkuin suuntaa (jos alkuperäiset), vaikuttaa myös lukemiin koneella.