webasto ei sytytä
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#1
eli otsikko kertoo olennaisen.virrat menee napista päälle ja alkaa kehräämään,mut
sit kun pitäisi syttyä sammuukin ja kello alkaa vilkkua.en ole koskaan purkannut
tollasta,mut eiks siin ole sama periaate ku öljypolttimessa,soossia työnnetään
palokammioon ja kärjet tms.sytyttää?onks noissa suodatinta,tulppaa/kärkeä missään
"näkyvillä"huoltoa varten?mitä yrittän netistä löytää keskusteluja ni turhan monimtkaseksi
menee,eiks toi ole kummiskin perus toimintaperiaatteelta "yksin kertainen"?onks siel
jonkulaista haistelijaa/silmää palotilaan?kaikki vinkit olisi hyviä ettei turhaan tarvis irrottaa
koko paskaa tai hajota mitään
korjaamo ei tule kysymykseen koska se on 500 selällään vaikka tekis mitä ja ei tulisi edes
kuntoon
sit kun pitäisi syttyä sammuukin ja kello alkaa vilkkua.en ole koskaan purkannut
tollasta,mut eiks siin ole sama periaate ku öljypolttimessa,soossia työnnetään
palokammioon ja kärjet tms.sytyttää?onks noissa suodatinta,tulppaa/kärkeä missään
"näkyvillä"huoltoa varten?mitä yrittän netistä löytää keskusteluja ni turhan monimtkaseksi
menee,eiks toi ole kummiskin perus toimintaperiaatteelta "yksin kertainen"?onks siel
jonkulaista haistelijaa/silmää palotilaan?kaikki vinkit olisi hyviä ettei turhaan tarvis irrottaa
koko paskaa tai hajota mitään
korjaamo ei tule kysymykseen koska se on 500 selällään vaikka tekis mitä ja ei tulisi edes
kuntoon
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#2
niin ja toissa talvena toimi moitteetta,viime alkutalvesta ei sytyttäny eikä ole ollut
aikaa kesällä korjata.näitähän pitäis kyllä välillä kesälläkin pyöräyttää,niinkun ilmastointiakin
talvella
aikaa kesällä korjata.näitähän pitäis kyllä välillä kesälläkin pyöräyttää,niinkun ilmastointiakin
talvella
-
- Jäsen
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 3:58 pm
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
- Varustetaso: Signature edition
#3
Kaikkihan tuosta löytyy, pikkuruinen sormustinta pienempi suodatin, hehkutulppa ja irroitettava palopesä. Luultavasti juuri hehkutulppa piemä tai sitten palopesä niin karstaantunut ettei toimi enää. Palopesä voi toki olla puhkikin. Aivoyksiköitäkin menee. Ei sinänsä ole kovin paha purkaa ja puhdistaa.
Voygaer 2.8 CRD, S60 2.4d, Hyundai i800 2.5 CRDi, Audi B4 Cabriolet V6, Thunderbird -59, Riesa kilpurina sekä TL1000R, CBR600F & K100RS
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#4
hyvä tietää,elikkäs ensimmäiseksi täytyy tarkistaa hehkutulppa,suodatin ja putsata
palopesä.onnistuuko paikallaan vai täytyykö ottaa aparaatti irti ja pöydälle?
palopesä.onnistuuko paikallaan vai täytyykö ottaa aparaatti irti ja pöydälle?
-
- Jäsen
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 3:58 pm
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
- Varustetaso: Signature edition
#5
Kannattaa irroittaa pöydälle. Samalla tarkistaa liitokset ja laittaa kontaktisprayta + mahdollisesti suojarasvan liittimeen. Youtubesta löytyy avausvideoita, eli googlekorjaamaan pystyy aika hyvin . Pikeä saattaa tullaa useampi desi.
Voygaer 2.8 CRD, S60 2.4d, Hyundai i800 2.5 CRDi, Audi B4 Cabriolet V6, Thunderbird -59, Riesa kilpurina sekä TL1000R, CBR600F & K100RS
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#6
täytyykin tsekata tubesta,sieltä on kyllä löytynyt hyviä korjausvinkkejä välillä.
eli periaatteessa vois väliaikasesti laittaa vesiletkut webaston kohdalta yhteen jotta pystyy autolla ajamaan kun laite irti?bensa putkesta ei pitäis tulla mitään,
vai tarviiko tulpata?
eli periaatteessa vois väliaikasesti laittaa vesiletkut webaston kohdalta yhteen jotta pystyy autolla ajamaan kun laite irti?bensa putkesta ei pitäis tulla mitään,
vai tarviiko tulpata?
-
- Jäsen
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 3:58 pm
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
- Varustetaso: Signature edition
#7
Oliko kyseesä siis bensawebasto vai diesel? Itse oletin suoraan että diesel? Eipä bensakaan juurikaan eroa, hehkutulpan tilalla sytytystulppa ja karstaaminen helpomman palotapahtuman johdosta vähempää. Sama pikkusuodatinkin sieltä löytyy.
Voygaer 2.8 CRD, S60 2.4d, Hyundai i800 2.5 CRDi, Audi B4 Cabriolet V6, Thunderbird -59, Riesa kilpurina sekä TL1000R, CBR600F & K100RS
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#8
juu,sori vajavaiset tiedot autosta,eli bensa kutonen.auton ensimmäinen omistaja uutena laitattanu webaston.
eli siis sieltä löytyy tulppa,no se pitää katsoa ja suodatin,ja sitten vasta irti jos ei auta?!
eli siis sieltä löytyy tulppa,no se pitää katsoa ja suodatin,ja sitten vasta irti jos ei auta?!
#9
Jos lämmitin on ThermoTop, niin tuosta voi olla apua:
http://www.giordanobenicchi.it/camper/w ... mo_top.pdf
Väittävät viisaat, että jos lämmittimen avaa, on varattava uusi tiivistesarja.
Itse lähtisin siitä, että tuleeko polttoainetta. Tämän voi todeta syöttämällä pumpulle suoraan 12V
ja tätä katkomalla. Pumppu on sykäyspumppu. Kun letku on irti lämmitimen päästä ja sieltä alkaa tulemaan polttoainetta, tämä asia on kunmnossa. Tämän jälkeen hehkutulppa, liekkivahti, jne
Omassani kun oli Webasto, niin sille joutui joskus ennen syksyn ensikäynnistystä tekemään
tuon polttoainepumppauksen varsinkin, jos ei ollut kesän aikana muistanut riittävän usen lämmitintä
käyttää.
Jos lämmitin menee vikatilaan, eikä ole haluja käydä vikakoodia luetuttamassa, niin sulakeet
irrottamalla vikakoodi nollaantuu ja voi yrittää taas käynnistystä. Varsinaista vikaahaan tämä ei
poista, mutta jos vaikka käynnistysyritykset ovat tulleet täyteen, niin lämmitin ei edes
tee oikeaa käynnistysrutiinia, kun vika on päällä.
Jos lämmitin ei ole webasto (esim. vaikka Eberspächer), nämä tarinat eivät tietenkään päde.
http://www.giordanobenicchi.it/camper/w ... mo_top.pdf
Väittävät viisaat, että jos lämmittimen avaa, on varattava uusi tiivistesarja.
Itse lähtisin siitä, että tuleeko polttoainetta. Tämän voi todeta syöttämällä pumpulle suoraan 12V
ja tätä katkomalla. Pumppu on sykäyspumppu. Kun letku on irti lämmitimen päästä ja sieltä alkaa tulemaan polttoainetta, tämä asia on kunmnossa. Tämän jälkeen hehkutulppa, liekkivahti, jne
Omassani kun oli Webasto, niin sille joutui joskus ennen syksyn ensikäynnistystä tekemään
tuon polttoainepumppauksen varsinkin, jos ei ollut kesän aikana muistanut riittävän usen lämmitintä
käyttää.
Jos lämmitin menee vikatilaan, eikä ole haluja käydä vikakoodia luetuttamassa, niin sulakeet
irrottamalla vikakoodi nollaantuu ja voi yrittää taas käynnistystä. Varsinaista vikaahaan tämä ei
poista, mutta jos vaikka käynnistysyritykset ovat tulleet täyteen, niin lämmitin ei edes
tee oikeaa käynnistysrutiinia, kun vika on päällä.
Jos lämmitin ei ole webasto (esim. vaikka Eberspächer), nämä tarinat eivät tietenkään päde.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#10
tuossa onkin hyvä räjäytyskuva,saa vähän käsitystä missä mennään.täytyykin ensin kokeilla ottaa tuo sulake vähäksi aikaa irti,sen jälkeen testata toi bensan tulo.
mites tuo käytännössä onnistuu toi 12v pumpulle,vedänkö piuhat suoraan akun navoista vai miten?
mites tuo käytännössä onnistuu toi 12v pumpulle,vedänkö piuhat suoraan akun navoista vai miten?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija