Sivu 1/1

#1

Lähetetty: Ma Touko 14, 2018 5:41 pm
Kirjoittaja pikkuvojaker
Noniin, selvityksen alaisena olisi orastava vika laatikossa :cry: Ajoittaisena oireena ollut esim. risteykseen tultaessa vauhdin hidastuessa ja laatikon vaihtaessa alaspäin, ollut tunne, että vaihde ei ole päällä. Esim. kun autoa ei tarvitsekaan stopata, vaan voikin jatkaa vaikka liikenneympyrään menoa, niin kaasua painettaessa lyökin "tyhjää". Eli ei olekaan 2 vaihde päällä vaan menee pienellä viiveellä vasta päälle? Tämä ei tapahdu läheskään aina ja osaan jo varoakin nopeampaa kaasun painallusta. Se nyt lienee sanomattakin selvää, että jotain vikaa on olemassa. Mitään muita ongelmia vaihtamisen suhteen ei ole. Toimii ja vaihtaa kyllä muuten moitteettomasti. Josko tähän joku autom. laatikoista tietävä osaisi jotain sanoa. Esim. alkaako turbiini oireileen vastaavalla tavalla. Auto on siis 2.7 - 06 ja laatikon öljyt vaihdettu muutama tonni sitten. Tietäisi vähän miettiä mitä birssin kanssa teen kun tässä on 7kk omistamisen aikana mennyt remppoihin 1800 ja etupään klonksutukset ja kolinat on menossa tällä viikolla syyniin..

#2

Lähetetty: Ma Touko 14, 2018 6:26 pm
Kirjoittaja joksa
Tarkistellaas ne perinteiset ensin eli mitä öljyä lootassa ja onhan sitä oikea määrä? Ei välttämättä turbiinivika vaan solenoiditkin jumitellessaan voivat mielenkiintoisia oireita aiheuttaa. Ehtiikö kierrokset nousta ylös ja meneekö vaihde jysähtäen päälle kaasua polkaistaessa?

Klonksuvat osat on sitten rock-autossa edukkaampia kuin suomessa.

#3

Lähetetty: Ma Touko 14, 2018 6:51 pm
Kirjoittaja Tousta
Itsellä oli aikoinaan samaa vikaa ja ajattelin sen johtuvan siitä, että halusin samaan aikaan jatkaa menoa, kun laatikko halusi vaihtaa pienemmälle. Aika harvoin tuo vaivasi, useimmiten liikenneympyrään tultaessa.

En tehnyt asialle mitään, vaikka häiritsi kyllä tuo "tyhjän lyönti" :D

#4

Lähetetty: Ma Touko 14, 2018 11:42 pm
Kirjoittaja pikkuvojaker
joksa kirjoitti: Ma Touko 14, 2018 6:26 pm Tarkistellaas ne perinteiset ensin eli mitä öljyä lootassa ja onhan sitä oikea määrä? Ei välttämättä turbiinivika vaan solenoiditkin jumitellessaan voivat mielenkiintoisia oireita aiheuttaa. Ehtiikö kierrokset nousta ylös ja meneekö vaihde jysähtäen päälle kaasua polkaistaessa?

Klonksuvat osat on sitten rock-autossa edukkaampia kuin suomessa.
Laatikossa on Mag 1 -öljyt. Ja sitä oon käyttänyt "menestyksekkäästi" voikuissanikin :D Ja kyllä ihan ok määrä on öljyä laatikossa. (Eikä nyt enään oo mitään vuotojakaan ilmestynyt kun oon tässä keväällä jo vaihdattanut tehostimen paineletkun ja laatikon lauhdutusputket.) No sillälailla saattaa joskus kierrokset käydä muuten pikaseen1300-1500rpm kun oon hiljentänyt esim. vauhdin jo lähes nollaan risteykseen tultaessa. Eikä sitäkään tee aina. Todella ärsyttävän kuuloista kun kiekat nousee vaikka jalka on vielä tavallaan jarrulla :shock: Kyllä se muutaman kerran on kuulostanut siltä kun olisi todellakin vaihde jysähtänyt päälle.. Pitäisköhän huolestua?
Tousta kirjoitti: Ma Touko 14, 2018 6:51 pm Itsellä oli aikoinaan samaa vikaa ja ajattelin sen johtuvan siitä, että halusin samaan aikaan jatkaa menoa, kun laatikko halusi vaihtaa pienemmälle. Aika harvoin tuo vaivasi, useimmiten liikenneympyrään tultaessa.

En tehnyt asialle mitään, vaikka häiritsi kyllä tuo "tyhjän lyönti" :D
Toikin on tosi hyvin sanottu muuten. Toltahan se tosiaan tuntuu ja juurikin liikenneympyrään tultaessa :D Sentakia nää sebun ongelmat huolettaa kun voikuissani ei oo koskaan ollut vastaavanlaisia ongelmia mitä jo ton sebun kanssa tullut koettua :? Tässä Sebussa tuntuu kyllä olleen tosi paskat moparin osat :D :D