#1
Lähetetty: Pe Kesä 29, 2018 9:34 am
Päivää. Vaihdelaatikko toimii pehmeästi ja sujuvasti kuin pumpuliunelma. (2005 3.3 Grand Voyager) Toimii silti, vaikka edellinen omistaja on jo 2 kertaa laatikkohuollon yhteydessä laittanut Comma MVATF plus-öljyä ko. vaihdelaatikkoon. Ekan kerran reilu 50 tuhatta kilsaa sitten, ja seuraavaksi parisen vuotta sitten, eli ajoi itse vielä niillä öljyillä muutaman tuhatta, ja mä olen ajanut lisäksi nyt sitten suunnilleen 17 000 kilsaa. (232 000 taitaa olla nyt mittarissa.)
Tuo Comma on muka sopivaa Dexronille, Fordeille, Chryslerin atf+4:ään jne, EIKÄ ole MoParin hyväksyttyjen öljyjen listalla. Auton oston jälkeen, kun selvisi että (mulle vierasta) öljymerkkiä oli kätetty, EIKÄ enää uusissa samanlaisissa Comma MVATFplus-purkeissa ole mainintaa Chrysleristä, (nettisivuillaan kyllä on) otin tekniseen neuvontaansa yhteyttä, ja kysyin että pitääkö/kannattaako nyt kuitenkin vaihtaa öljyt vaikka Moparin omaan tms. Sieltä vastattiin, että tuo heidän öljynsä täyttää Chryslerin vaatimat speksit eikä syytä huoleen ole. Hyvin tuntuukin toimivan, ei sen puoleen.
Kysymys: Kun sitten joskus seuraavaksi vaihdan öljyt, imaisen tikunreiästä mahd paljon, ja loput laatikon pohjan kautta, ja täytän mahd. tarkkaan saman määrän kuin tuli poiskin, niin tarkoitukseni oli laittaa kuitenkin MAG atf+4 tai MoParin omaa. Näin kuitenkin turbiiniin jne. jää vielä tuota Commaa. Onkohan Comman ja MAGin sekoittuminen ongelma, ja pitäiskö jatkaa tuolla Commalla, kun kerran on hyvin toiminut?? Mieluiten laittaisin "varmuudella" oikeata eli vaikka MAGia. Tuo taitaa olla vasta ensi kesän projetktina, nyt kai seuraavaksi tulpat ja johdot. Niistäkin saa antaa suosituksia, jos tietoa on.
Tuo Comma on muka sopivaa Dexronille, Fordeille, Chryslerin atf+4:ään jne, EIKÄ ole MoParin hyväksyttyjen öljyjen listalla. Auton oston jälkeen, kun selvisi että (mulle vierasta) öljymerkkiä oli kätetty, EIKÄ enää uusissa samanlaisissa Comma MVATFplus-purkeissa ole mainintaa Chrysleristä, (nettisivuillaan kyllä on) otin tekniseen neuvontaansa yhteyttä, ja kysyin että pitääkö/kannattaako nyt kuitenkin vaihtaa öljyt vaikka Moparin omaan tms. Sieltä vastattiin, että tuo heidän öljynsä täyttää Chryslerin vaatimat speksit eikä syytä huoleen ole. Hyvin tuntuukin toimivan, ei sen puoleen.
Kysymys: Kun sitten joskus seuraavaksi vaihdan öljyt, imaisen tikunreiästä mahd paljon, ja loput laatikon pohjan kautta, ja täytän mahd. tarkkaan saman määrän kuin tuli poiskin, niin tarkoitukseni oli laittaa kuitenkin MAG atf+4 tai MoParin omaa. Näin kuitenkin turbiiniin jne. jää vielä tuota Commaa. Onkohan Comman ja MAGin sekoittuminen ongelma, ja pitäiskö jatkaa tuolla Commalla, kun kerran on hyvin toiminut?? Mieluiten laittaisin "varmuudella" oikeata eli vaikka MAGia. Tuo taitaa olla vasta ensi kesän projetktina, nyt kai seuraavaksi tulpat ja johdot. Niistäkin saa antaa suosituksia, jos tietoa on.