Voiko akun irroittaa kyseisestä autosta ilman, että sähkölaitteet kärsivät/jotain muuta tarpeetonta tapahtuu?
Tänä aamuna käynnistelin autoa (yö pakkasella pari astetta ja kostea vesikeli aamusta) ja eipä käynnistynytkään ensiMmäisellä parilla yrittämisellä. Ei ollut lohkossa kiinni ja hehkutti melko kauan. Hehkutus loppui ja yritin normaaliin tapaan käynnistellä, ilman mitään kaasun painamista ja ei lähtenyt. Sellaista ininää ja yritystä oli. Kolmannella sitten hieman vaivalloisesti hörähti käyntiin. Olen ladannut akkua säännöllisesti ja jännite on kohdillaan mittarin mukaan.
Toivottavasti ei enteile mitään isompaa, kun kovat pakkasetkin ovat vielä vasta edesssä.
Aikaisemin ei mitää vastaavia viitteitä, aina lähtenyt hienosti käyntiin. Toivottavasti vaan joku hetkellinen ongelma..
2.8crd 2007 GV akun irroitus
-
- Jäsen
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 3:58 pm
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
- Varustetaso: Signature edition
#2
Kyllä sen irti voi huoletta ottaa. Itselläni oli samanlaisessa Optiman keltainen (olisko ollut 55ah) akku ja pitkävieterinen on meidänkin auto. Vaihdoin tilalle 74ah AGM akun ja nyt starttaa paljon iloisemmin. Isompikin saisi olla mutta mitat ei anna myöden. Kaapeleiden kanssa oli vähän naftia kun navat vaihtuivat eri reunaan.
Voygaer 2.8 CRD, S60 2.4d, Hyundai i800 2.5 CRDi, Audi B4 Cabriolet V6, Thunderbird -59, Riesa kilpurina sekä TL1000R, CBR600F & K100RS
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija