Voyager RG v6 lohkolämmitin

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#1

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Tarttis asentaa vastus lohkoon, mutta kumpi puoli olisi parempi? Lohkon etupuoli vai takapuoli?

Etupuolella pakkastulppa on kohtuuhyvin näkyvillä startin vieressä, mutta jos sen tähän asentaa niin vastuksen viistoon lähtevä "pistoke" tulee sen verran lähelle starttia, että startin irroittamisessa saattaa joskus tulla ongelmia? Jos vastuksen kääntää niin, että pistoke lähtee ylöspäin, menee se turhan lähelle pakosarjaa.

Lohkon takapuolella vastuksen voi asentaa niin, että pistokkeella hyvin tilaa ympärillä, mutta vastuksen lyöminen paikalleen saattaa olla tilanpuutteen takia hankalampaa. Vetarin poistamalla asennustilaa saa hieman lisää.

Mihin arvon raadilla on omat vastukset asennettu? Lohkon etu- vai takapuolelle? Ilmeisesti keskimmäisen pakkastulpan paikalle kuitenkin?
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#2

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Eikö kukaan muista, missä oma vastus on?

Näyttää tuo Defan ohje asennuspaikaksi F3, jossa "F" tarkoittaa moottorin takapuolta, mutta onko "3" sitten kolmas tulppa vasemmalta, eli lähinnä vesipumppua oleva?
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
rane
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: To Kesä 02, 2016 1:14 am
Merkki: Jeep
Malli: Grand Cherokee
Vuosimalli: 1995
Iskutilavuus: 4.0L
Varustetaso: Laredo

#3

Viesti Kirjoittaja rane »

Tuossa on joku pähkäillyt samaa.... ;)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/2208839/lohkolammitin
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#4

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Juu, tuon saman bongasinkin. Siinä vaan ei käy ilmi auton vuosimalli, eikä se kummalle puolelle lohkoa vastus asennettiin.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
jark2043
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Joulu 10, 2015 4:57 pm

#5

Viesti Kirjoittaja jark2043 »

Takapuolelle. Oma 3.3 2002.
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#6

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Joo, takapuolelle tuli, mutta kaivoin aluksi väärän tulpan pois. Asennusohjeen "3" ei tarkoita kolmatta tulppaa vasemmalta vaan kolmas tulppa jakopäästä. :roll:
Otin vetarin pois, että olisi enemmän tilaa, mutta silti oli melko vaikea saada lyöntivälineitä mahtumaan. Vaihteistoöljyä valui kivasti koko ajan pitkin ja poikin apurungon välityksellä. :evil:

Tässä remontissa tuli vaihdettua myös vuotava vesipumppu ja takalämppärinkennolle menevät haperot nesteputket.

Huomena nesteet koneeseen ja sormet ristiin. Kyllä rehellisesti sanottuna ihmettelen, jos ei vuoda mistään :oops:
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#7

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

No tuolla sun autohistoriallasi ei tunnu missään.
Et näytä valinneen ikinä helpointa tietä. :lol: ;)
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#8

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

No jaa.. :) Toi Grandi vaan on tila-autona ihan tosi pätevä ja sitä pystyy vielä itse korjaamaankin. Vaimo sillä enimmäkseen ajaa.
Omat päivittäiset ajot hoituu 31-vuotiaalla Alfa 75:llä. Aikaisemmi mulla oli Sebring käyttiksenä ja ostin tämän Alfan kesäautoksi, mutta sillä olikin niin hauska ajella, että myin Sebun ja aloin ajamaan Alfalla ympäri vuoden. Ja noi kaikki listan Alfat ovat siis tälläkin hetkellä mulla. :P

No, mutta takaisin aiheeseen;
Toden totta vastuksen juureen alkoi muodostua tippaa kun auton laittoi käyntiin. Kokelin vielä kerran naputtaa vastusta paremmin koloon ja kuinka ollakaan, tippaa ei ole enää tullut. No ei sillä vielä ole kunnolla ajettukaan, mitä nyt tallissa lämpimäksi käyttelin. Seuranta jatkuu...
About litran verran valui laatikosta öljyä pois vetarin ollessa irroitettuna. Sinänsä yllättävää, koska kun muutama viikko sitten vaihdoin naputtavan vetarin tähän uuteen, niin öljyä ei montaa tippaa tullut ulos. Silloin auto oli tunkattu vain oikealta puolelta ylös, kun nyt oli molemmat puolet yhtä ylhäällä.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa