automaattilaatikko öljyjen 100% vaihto

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#31

Viesti Kirjoittaja masiina »

laatikko öljyt vaihdettu.hintaa tuli moottori+laatikko (laatikko suodatin ja tiiviste oli omasta takaa motonetista ostettu)166e eli kaikenkaikkiaan about 200e.aikaa meni about tunti.ainut mikä pisti silmään,kuitissa lukee ATF BG universal,eli odotetaanko nyt vaan et milloin laatikko sanoo morjens :!: :!: :!: :?: :?: :?: maksaa kummiskin 14,90 litra että ei kait se mitään sekundaa ole?voihan vittulanväki jos meni viturallee :shock: aikanaan vanhasta vojasta 2 laatikkoa hajos ja ei kiinnosta tehdä yhtään laatikkoremonttia enää.
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#32

Viesti Kirjoittaja gw97 »

Ei se tolla Chryslerin listalla oo...
http://centerforqa.com/chrysler/licensed-atf4-brands
mut väittävät ainakin itse sopivaks...
http://bglsi.com/bgproducts_Oklahoma_Te ... _29_13.pdf

tosin on päässyt tolle Chryslerin listalle...(Ei lisensoidut ATF4 brandit)
http://centerforqa.com/chrysler/nonlicensed-atf4-brands

Therefore, they are NOT approved and NOT recommended for vehicles where ATF+4® is specified.

-------------------------------------

Frequently Asked Questions (centerforqa)
My mechanic didn’t use ATF+4® when changing my transmission fluid. What should I do?
To ensure you have removed most or all of the existing ATF, it is recommended that you perform a total of three (3) changes using ATF+4®. It is further recommended that you do not mix ATF+4® with another automatic transmission fluid (ATF).
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#33

Viesti Kirjoittaja masiina »

tää on just tätä kun kaikki pitäis tehdä itse.no,tuolla listalla alaspäin kun selaa lukee (keskimmäisessä)näin:
Added these ATF PN’s to Chrysler/Mopar:
- 68157995AA
- 68157995AB
nelisen litraa tota sinne meni,et ei kait se nyt laatikkoa säre?tarkottaako toi ettei ole lisensoitu mut kummiskin mahdollisesti käy?
täytyykö sinne nyt sit huomenna soittaa ja sanoa et koneellisesti 100% kaikki uusiksi?
diiseli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: gv
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: se

#34

Viesti Kirjoittaja diiseli »

Kai siinä nyt on jonkinlaisen reklamaation paikka, jollei laatikkoon laitettu sitä tavaraa, mitä asiakas sinne käski laittaa.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#35

Viesti Kirjoittaja masiina »

soittelin tänään merkki liikkeeseen,ja sanoivat että vaikka olis esim.atf4 ilman plussaa,ei rikkoontumisen vaaraa onneksi ole,saattaa pitemmän päälle tehdä sellasta että vaihteet nytkäyttää tai vastaavasti "luistaa"vaihdettaessa,se plus on jokin lisäaine minkä laatikko vaatii.sitten soitin liikkeeseen jossa öljyt vaihdettiin ja siellä vannotettiin että täyttää 4+vaatimukset,on jenkkiautoihin tarkoitettu öljy.ei auta kun toivoa että näin on ja tarkkailla ettei oireita tule,ja jos tulee niin uusintakierros. :roll: tosiaan tuota moparin luetteloa katsoo,se on laadittu 2011 ja öljynvalmistaja lisännyt omaan luetteloon chryslerin 2013...eli nyt ei auta kuin ajella seuraavat 48000km
diiseli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: gv
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: se

#36

Viesti Kirjoittaja diiseli »

ny on keväinen offensiivi suoritettu.. moottoriöljyt (mobil 1) ja suodin, 60 egee, ja toiseen firmaan vaihteistoöljyt (ATF+4) ja suodin ja tiivisteet 154egee. kaikki sujuvasti, sovitussa järjestyksessä. kerrostalo asukkaan unelma.

tyytyväisenä poistui ryslerin omistaja paikalta.. silloinhan kai kaupan kaikki osapuolet on tyytyväisiä. :D
ihka
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2014 5:22 am

#37

Viesti Kirjoittaja ihka »

Askiöljyt tänään vaihdettu 3.3litrakseen.
Öljyä meni suodattimen kanssa 5L.
Mag atf+4 laitoin.
Suodatin on aika rimpula. Meinaa pudota paikoiltaan ennenkuin saa edes öljypohjan paikoilleen. Aika keksintö koko laitos.
Itse vaihtotapahtumat muuttuivat pehmeimmiksi.
Vanhoilla öljyillä menty muka 60Tom. Öljypohjan magneetti aivan täynnä moskaa ja olisi lopettanut keräämisen juuri.
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#38

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Kyllä sen sudin pitäisi napsahtaa kohdilleen. Onko mahdollisesti jäänyt vanha o-rengas laatikkoon kiinni? Jos niitä on 2 peräkkäin niin ei välttämättä asetu. Suodattimen asennuksessa pitää käyttää vähän voimaa että napsahtaa.

Kyllä se magneetti sitä töhnää imuroi yllättävän paljon, siihen muodostuu piikkisika. :)
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#39

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Vaihdoin eilen lootaöljyt myös omaan rysleriin. Ja kyllähän se suti tosiaan vähän siellä helisee vaikka olisi kohdillaankin, muistin et se on ihan "kiinteästi" kiinni mut muistin sit väärin. Ja sutin kaulalla on vaan 1 o-rengas. :)

Viime vaihdosta on reilut 2 vuotta ja kun otin öljypohjaa irti niin kaikki ruuvit oli liki sormikireydessä, jäiköhän multa viimeksi jälkikiristys tekemättä... :| Korkkitiiviste sen melkein vaatii, ei saa käyttää liikaa momenttia kiristyksessä tai tivari hajoo. Ei ollut kyllä vuotanutkaan kun olin laittanut ohuen kalvon hylomaaria tiivisteen molemmin puolin, se irtosikin nätisti kokonaisena, se on hyvää shittiä. Vaikka on ne öljypohjat kuivana pysynyt ilman sitäkin.

Vanha öljy oli ihan hyvän väristä eikä haissut palaneelle, magneetissa ohut nukkakerros.

Oli muuten Motonetin suodatinpaketissa öljypohjan tiiviste mukana (kumia) mutta sen huomasin vasta kun öljypohja oli jo kiinni, korkki välissä. :)
ihka
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2014 5:22 am

#40

Viesti Kirjoittaja ihka »

Mullakin vanha korkkitiivari ja ihan irti jokainen pultti.
Nyt kumitiivari tilalla.
Mulla korkkitiiviste oli päästänyt hiukan öljyä läpitte. Jos tuolla olis ajellu vielä pitkään niin joku päivä ja tietysti reissunpäällä olis laatikosta tulleet öljyt pihalle.
Sit oliskin saanu uusia koko askin eli auto olisi mennyt varaosiksi..
Tarkistakaa siis öljypohjienne kireydet !!
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa