automaattilaatikko öljyjen 100% vaihto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#1
eli tämä pätee kaikkiin autoihin,onko kellään kokemusta näistä uusista menetelmistä missä laatikko "pestään"+ huuhdellaan jollain erikoislaitteella ja öljyt vaihtuu 100 prosenttisesti.vanhalla menetelmällä missä pohjasta lasketaan öljyt jää kuulemma n.40% vanhaa öljyä laatikkoon.eniten tuossa ihmetyttää se että suodatinta ei kuulemma tarvitse vaihtaa,pesee niin hyvin ja siksi hinta jää kuulemma suht samaksi kuin vanhalla metodilla.vojan laatikot kun tuppaa olemaan pilkunpylsijöitä niin onkohan luottamista että kaikki pesuaineet huuhtoutuu varmasti pois ja sekin vielä että jättää vanhan suodattimen?! toisaalta jos varmanpäälle pelaisi niin toi prosessi läpi ja uusi suodatin ennen öljyjä,näkisihän siinä konkreettisesti kun öljypohja irti että miten puhdasta siellä oikein on....näissähän ei kyllä kannata säästää euroakaan kun tietää mitä laatikkoremppa maksaa.... ja sen verran vielä että siellä öljypohjassa sisäpuolella on vissiinkin sellanen magneetti mikä kerää metallihippuja,mitäs jos se lähtee liikkeelle tai ei puhdistu kunnolla?!
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su Joulu 14, 2014 5:07 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3,3 V6
#2
Tästä olisin myös kiinnostunut, juuri hankin Grand Voyagerin ja olisi ajatus vaihdattaa uudet öljyt laatikkoon kun ei ole tietoa että koska viimeksi vaihdettu.
#3
Ei ole kokemusta menetelmästä mut ihmettelen sitä ettei suodatinta tarvis vaihtaa, sehän ne paskat kerää. Jos se tukkeutuu niin ei paljon lohduta että on siellä ainakin puhtaat öljyt.
Osa öljystä jää vanhalla konstilla vaihtamatta mut sen on kait insinjöörit laskenu et se riittää, kunhan ne vaihdellaan säännöllisesti.
Varmaan ihan hyvä idea vaihtaa kaikki öljyt mut vaihtasin kyllä suodattimen samalla
Osa öljystä jää vanhalla konstilla vaihtamatta mut sen on kait insinjöörit laskenu et se riittää, kunhan ne vaihdellaan säännöllisesti.
Varmaan ihan hyvä idea vaihtaa kaikki öljyt mut vaihtasin kyllä suodattimen samalla
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#5
RyslerMan kirjoitti:Onko mitään tietoa että mitä öljyä tommosen -05 vuotisen laatikkoon pitäis laittaa, ja paljonko sitä menee?
eikös se atf +4 öljyä vaadi?siinä ei kannata tinkiä piiruakaan.siitä en ole varma tarviiko olla just moparin oma merkkistä mut tuo laatu pitää olla kummiskin.taitaa ihan kuivana imasta sen 10-11 litraa eli jos n.40%jää niin.. jos joutuu tikun mukaan lisäämään,kannattaa kaataa maltilla vähän kerrallaan,tulee vahingossa ylitäytettyä,ja sekin on laatikolle no no niin tosiaan kuulostaa jotenkin et olis liian helppoa ja hyvää ollakseen totta tuo 100% vaihto + pesu.taidanpa kummiskin luottaa perinteiseen vaihtoon,hyvällä suodattimella ja öljyillä.onhan ne kummiskin vaihdettu alle 50 000 välein tähänkin mennessä tikusta katottuna mulla ollut aina öljyt puhtaita eikä haise yhtään palaneelle....eniten just toi kalskahtaa korvaan ettei suodatinta tarvis vaihtaa,mut on kyllä hyvät mainospuheet kun luin tuosta muutamastakin paikasta
#7
En tiedä tehtaan suosituksesta, mutta USA:ssa monet pitkäaikaiset käyttäjät suosittelevat nesteen vaihtoa 48000 km välein, vaihto yläkautta ja 96000 km välein suodattimen vaihto. Nämä siis maksimi matkoja. Vaihto kuitenkin vähintään 5 vuoden välein.RyslerMan kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä! Kuinkas usein tehdas suosittelee noiden öljyjen vaihtoa
Jos ajot on lyhyitä, ns kaupunkiajoa, niin matkat-ajat puolitetaan ja muut siltä väliltä.
#8
Jos -05 vojassa on 4 vaihteinen tomaatti niin se on 41TE vaihto on muistaakseni 48K tai joka toinen vuosi, kumpi täyttyy ensin. Ja suti joka kerta. Tästä sit jokaisen omat sovellukset.
Mäkin käytin eka Moparin omaa +4 öljyä laatikossa mut nyt vaihtanut omaan ja siskon autoihin Mag1 +4:sta ja hyvin pelittää. Sitä saa esim Motonetista.
Mäkin käytin eka Moparin omaa +4 öljyä laatikossa mut nyt vaihtanut omaan ja siskon autoihin Mag1 +4:sta ja hyvin pelittää. Sitä saa esim Motonetista.
#9
Toi on hyvä selata valitessa...
http://centerforqa.com/chrysler/licensed-atf4-brands
http://centerforqa.com/chrysler/licensed-atf4-brands
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa