automaattilaatikko öljyjen 100% vaihto

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#21

Viesti Kirjoittaja masiina »

"omaan käyttöön" tuo proppu olis kyllä ihan ok,koska suodatin tulisi kummiskin vaihdettua.mut jos huomaisi käytettynä ostamassaan autossa itse tehdyn propun,alkais varmaan vainoharhaisuus et onko monta kertaa jäännyt suodatin vaihtamatta :lol: niin,mä laskin et jos motonetissa sen vähä päälle 20e suodatin+tiiviste,ja jos se äijä sano öljyhetkessä että n.100e öljyineen ja töineen,niin siihen työn osuuteen jää kohtuu vähän hintaa,toki nykyaikana joka ikinen euro tuntuu ainakin meikäläisen paskapalkassa :mrgreen: mulla on vaan tollanen hiekkapiha tossa,muuten kyllä voisin tietty itsekkin vaihtaa...sitä mä olen ihmetelly et miksei propun lisäksi automaatteihin saa lohkolämmitintä?tai esim.haarotettua koneen lokista?onhan se aika hurjaa lähtä -30c pakkasessa lämpimällä koneella kiihdyttelemään ku laatikossa on pelkkää taikinaa :lol: ei nyt ihan mut "jäässähän" se loota on.itsellä kyllä webasto tosin jeesaa sen verran että ilmeisesti moottori hohkaa sen verran lämmintä että myös laatikko tuntuu hyvältä....
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#22

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Alumiinisissa aftermarket öljypohjissa on usein roppu.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#23

Viesti Kirjoittaja masiina »

kävi taas perinteiset,tili tuli,laskut maksettu,öljyn vaihto siirtyy:ruokaakin pitää ostaa..v....ja velaksi ei osteta :lol:
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#24

Viesti Kirjoittaja Gmies »

masiina kirjoitti:"omaan käyttöön" tuo proppu olis kyllä ihan ok,koska suodatin tulisi kummiskin vaihdettua.mut jos huomaisi käytettynä ostamassaan autossa itse tehdyn propun,alkais varmaan vainoharhaisuus et onko monta kertaa jäännyt suodatin vaihtamatta.... äijä sano öljyhetkessä että n.100e öljyineen ja töineen,niin siihen työn osuuteen jää kohtuu vähän hintaa, .....
Minulle taas iskee vainoharhaisuus siitä, että vaihtoiko se "äijä" sen suodattimen ja vaihtoiko edes öljyjä ja jos vaihtoi, niin mitä litkua .... :o
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#25

Viesti Kirjoittaja masiina »

ok,eli löytyy joku vielä vainoharhasempi :lol: :lol: :lol: :lol: paska homma ku km tullu jo täyteen,mut ei auta kun venyttää taas.
diiseli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: gv
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: se

#26

Viesti Kirjoittaja diiseli »

kyllä mie väittäisin tässä kohtaa, että jos jossain tässä kylässä oikeat öljyt, oikeaan paikkaan osataan asiakkaan toiveiden mukaan laittaa, niin kyllä se on "heppula".. veijarit on muutamat öljyt vuosien saatossa vaihtaneet :D
mahimahi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Syys 30, 2014 2:17 pm
Malli: PT
Iskutilavuus: 2.4

#27

Viesti Kirjoittaja mahimahi »

Ehkä vähän offtopic, mutta aihetta sivuten kuitenkin:

Kun näihin 96-00 korimallin vermeisiin vaihtaa öljyt niin tarviiko laatikkoa "ohjelmoida" jotenkin vai riittääkö vanha kunnon akkukaapelin irroitus? Laatikkomallissa ei tuommoisia seikkoja tarvinnut huomioida, mutta Chryslerin huollossa seurailin 96-00:n öljynvaihtoa ja siellä autoon oli kytkettynä joku laite, mitä huoltomies naputteli vaihteita läpi käydessään.


[EDIT: Kun osu silmään niin pasteenpa tähän: ]

AUTOMAATTIVAIHTEISTON ÖLJYNVAIHTO SEKÄ VAIHTEISTON OHJAINJÄRJESTELMÄN UUDELLEENOPETUS 259 € (OVH 320 €)
Pohjolan ankarissa oloissa vaihteistoöljyn pitää olla toimintavalmis kylmissäkin olosuhteissa. Alkuperäinen, säännöllisesti vaihdettu MOPAR-vaihteistoöljy estää vaihteiston osien ennen aikaista kulumista ja varmistaa vaihteiden sujuvan kytkeytymisen. Vaihteistoöljy suositellaan vaihdettavaksi vähintään 2 vuoden välein.Vaihtotyön yhteydessä suoritamme myös vaihteiston ohjainjärjestelmän uudelleenopetuksen merkkikohtaisella diagnostiikkatesterillä

[/EDIT]
Viimeksi muokannut mahimahi, Ti Maalis 31, 2015 1:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wc80
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:52 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: Touring

#28

Viesti Kirjoittaja wc80 »

Autoke$kuksen mainoslapussa muistaisin nähneeni lootaöljynvaihdon yhteydessä maininnan laatikon uudelleenohjelmoinnista, mutta service manuaalissa ei mun muistaakseni puhuta mitään että sellainen pitäisi tehdä. Lisäksi se laatikon "muisti" saadaan tosiaan tyhjäksi irrottamalla akku hetkeksi, minkä jälkeen loota alkaa taas opetella puhtaalta pöydältä missä tilanteissa vaihdetaan tai ollaan ehkä vaihtamatta.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#29

Viesti Kirjoittaja masiina »

Gmies kirjoitti:
masiina kirjoitti:"omaan käyttöön" tuo proppu olis kyllä ihan ok,koska suodatin tulisi kummiskin vaihdettua.mut jos huomaisi käytettynä ostamassaan autossa itse tehdyn propun,alkais varmaan vainoharhaisuus et onko monta kertaa jäännyt suodatin vaihtamatta.... äijä sano öljyhetkessä että n.100e öljyineen ja töineen,niin siihen työn osuuteen jää kohtuu vähän hintaa, .....
Minulle taas iskee vainoharhaisuus siitä, että vaihtoiko se "äijä" sen suodattimen ja vaihtoiko edes öljyjä ja jos vaihtoi, niin mitä litkua .... :o

no ei kaukaa haettua :D lukenut foorumilta sellasta että joku vieny 6 pyttysen vojakkerin kyläpajaan tulppien vaihtoon.myöhemmin selvinnyt että 3 etummaista tulppaa vaihdettu,takatulpat vaihtamatta,lasku tosin 6 mukaan :lol: käyntihäiriöt myöhemmin paljasti vilungin :mrgreen:
wc80
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:52 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: Touring

#30

Viesti Kirjoittaja wc80 »

Vanhalla foorumilla joku kertoi että oli liikkeessä autokauppias käyttänyt lootaöljynvaihdossa ja kappas, kun oli laitettu litran verran liian vähän lientä sinne.. Oliko toinen tapaus myös, missä oli laitettu kokonaan väärää nestettä lootaan.. :shock:

Kyllä sitä kannattaa tarkkana olla..
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa