#1
Lähetetty: La Tammi 05, 2019 12:28 am
Tervehdys.
Perhe kasvoi yllättäen siten, että tuli akuutti tarve 6h kuljetuksille. Tästä johtuen kipaisin ostamaan -03 voyagerin, jossa mittarissa 200tkm.
Auto ei ole eka jenkki minulla eikä edes eka mopari, pari kesää oli -99 mallin avo sebringi. Tai eikait nämä oikeita "jenkkejä" ole..
Täytyy ekana todeta, että aika paljon autoa noissa voikuissa saa ykköstonnin hintaan. Ajoltaan tosi hyvä ja mukava, kone ja laatikko toimii kaikin puolin hyvin. 3.3 bensa siis tämä.
Kotiin ajellessa toki vikoja ehti jo löytyä. Abs-valo näköjään jää palamaan satunnaisesti startin jälkeen. Tähän lueskelin jo täältä ohjeita. Täytyy käydä nuo liittimet ja liitokset läpi näin alkuun
Myynti-ilmoituksia lueskellessa huomasin, että lähes jokaisessa on sähkölasit rikki, niin myös tuossa omassa apparin lasi ei laskeudu kuin sentin verran. Yllätyin, että en löytäny mitään keskustelua aiheesta. Mikä noista yleensä menee rikki?
Apukuskin puolen valossa ei toimi korkeudensäätö, joten täytynee irrottaa umpio ja tutkia mikä siinä on vikana.
Takalasin lämmitys ei näytä toimivan.
Huoltokirjakin on. Josta ei tosin selviä juuri muuta kuin että leimoja on lyöty. Laatikkoöljyt on vaihdettu 140tkm kieppeillä ilmeisesti viimeksi. Öljyt on punaiset ja kirkkaat, joten sikäli hyvältä näyttää. Meinasin aluksi tehdä ison huollon, jossa vaihtelen kaikki öljyt ja suodattimet, tulpat jne. Olis sitten kiintopiste josta lähteä laskemaan kilsoja..
Muissa ei liene ihmeempiä, mutta miten laatikon öljynvaihto olis viisainta tehdä, öljypohja pois ja suodatin +4l öljyä vaiko huuhdella lauhduttimen letkusta?
Entä tulpat? Lienee hankalat vaihtaa, joten mitä sinne kannattaa laittaa? Ngk:t maksaa vitosen kipale, ja denso iridiumia näyttää olevan viittä eri sorttia..
Sitten vielä, himoitsen grand voyagerin keskikonsolia tuohon. Käytettynä noita löytyykin, mutta onnistuuko semmosen tökkääminen tavan voyageriin? Se näyttää olevan irrotettavaa mallia, jossa on sähkötöpselit jne. Sisällä.
Oiskos noissa muuta mitä pitäis tsekata heti "uutuuttaan"?
Perhe kasvoi yllättäen siten, että tuli akuutti tarve 6h kuljetuksille. Tästä johtuen kipaisin ostamaan -03 voyagerin, jossa mittarissa 200tkm.
Auto ei ole eka jenkki minulla eikä edes eka mopari, pari kesää oli -99 mallin avo sebringi. Tai eikait nämä oikeita "jenkkejä" ole..
Täytyy ekana todeta, että aika paljon autoa noissa voikuissa saa ykköstonnin hintaan. Ajoltaan tosi hyvä ja mukava, kone ja laatikko toimii kaikin puolin hyvin. 3.3 bensa siis tämä.
Kotiin ajellessa toki vikoja ehti jo löytyä. Abs-valo näköjään jää palamaan satunnaisesti startin jälkeen. Tähän lueskelin jo täältä ohjeita. Täytyy käydä nuo liittimet ja liitokset läpi näin alkuun
Myynti-ilmoituksia lueskellessa huomasin, että lähes jokaisessa on sähkölasit rikki, niin myös tuossa omassa apparin lasi ei laskeudu kuin sentin verran. Yllätyin, että en löytäny mitään keskustelua aiheesta. Mikä noista yleensä menee rikki?
Apukuskin puolen valossa ei toimi korkeudensäätö, joten täytynee irrottaa umpio ja tutkia mikä siinä on vikana.
Takalasin lämmitys ei näytä toimivan.
Huoltokirjakin on. Josta ei tosin selviä juuri muuta kuin että leimoja on lyöty. Laatikkoöljyt on vaihdettu 140tkm kieppeillä ilmeisesti viimeksi. Öljyt on punaiset ja kirkkaat, joten sikäli hyvältä näyttää. Meinasin aluksi tehdä ison huollon, jossa vaihtelen kaikki öljyt ja suodattimet, tulpat jne. Olis sitten kiintopiste josta lähteä laskemaan kilsoja..
Muissa ei liene ihmeempiä, mutta miten laatikon öljynvaihto olis viisainta tehdä, öljypohja pois ja suodatin +4l öljyä vaiko huuhdella lauhduttimen letkusta?
Entä tulpat? Lienee hankalat vaihtaa, joten mitä sinne kannattaa laittaa? Ngk:t maksaa vitosen kipale, ja denso iridiumia näyttää olevan viittä eri sorttia..
Sitten vielä, himoitsen grand voyagerin keskikonsolia tuohon. Käytettynä noita löytyykin, mutta onnistuuko semmosen tökkääminen tavan voyageriin? Se näyttää olevan irrotettavaa mallia, jossa on sähkötöpselit jne. Sisällä.
Oiskos noissa muuta mitä pitäis tsekata heti "uutuuttaan"?