mikähän...

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
kardu
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2019 6:36 pm

#1

Viesti Kirjoittaja kardu »

- laatikon öljyt huomenna vaihtoon huuhtelemalla, mikä on hyvä oil
ottavat pohjan auki kun vaihtavat suodattimen, meinaan jos kysyvät
niin en ala sekoilemaan, öljyjä taitaa olla joka lähtöön

- muovikorkki on akun lähellä, kuin pissapojan täyttöaukko, mutta siinä
lukee "Coolent" no havaintoo kun ei ole mitään lehtileikettä autosta

- 2 kymysys, voiko nuo pakosarjan pellit ottaa pois, on karmeessa kunnossa
eli onko haittaa jos ei ole.

- jos menet ostoksille ... onko ajovalot H7 ja kauko H9,
voisko laikalla kevyesti sipaista umpioita, on aika mattapintaset
vai onko jotain hyvää juttua siihen. Kokeilin kerran valmispakettia,
niillä ei saanut mitään aikaiseksi

- löytyykö malliin atermista tuulilasia vai pelkkää perusjuttua
......... kysymykset tyhmänpuoleisia, mutta auto ollut 6h ja ei mitään
paperia mistä vois kattella
Kiitos vastauksista
kardu
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#2

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Mihin viet öljyn vaihtoon?
Siinä cooled korkissa on jäähdytysnesteen paisunta säiliö.
Ja eiköhän ne voi ottaa pois niistä pakosarjoista
Ajo valot ainakin h7 pitkistä en tiedä
kardu
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2019 6:36 pm

#3

Viesti Kirjoittaja kardu »

Terve
Ad huolto hml
Sitä coolent aukkoa pähkäilin, kun syyläri on
Ihan korkilla -04 malli, kovin oli ruskeat nesteet,
Vaihdettava nekin
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#4

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Vanhempi enemmän ajettu auto jonka automaattilaatikon öljynvaihdoista ei tietoa...

Huuhteluvaihto = Iso riski paskojen liikkeelle lähtöön ja jumittumiseen ahtaimpiin paikkoihin + osaako vaihtaa sen jälkeen kunnolla.
Öljyn ominaisuudet muuttuvat kerralla liikaa. Voi tarvita uudelleen opetuksen piuhan päässä. Jos vain pieniä ongelmia oppii ajan kanssa itsekin, todennäköisesti. Puolivaihtoa suodattimineen suosittelen ja sitten (ajomääristä riippuen) vaikka loppukesästä toinen puolivaihto (ihan vaikka öljytikun kautta imemällä), suodattimella tai ilman. Sanotaan vaikka 10 000 - 20 000 km sisään. Öljyksi ei mitään purkkia jossa lukee dexron tai mercon ja lisäksi atf4. Eli vain atf4+ öljyä niin ei tarvitse katua tai jännittää. Mag Motonetistä on toiminut monilla ongelmitta tai sitten Moparin omaa jos löytyy. Ihan mikä vaan ¨jenkki automaattiöljy¨ ei käy.

Eli jos vaihtaja esittää että ¨tämä on hyvä öljy jenkkilaatikoihin¨ tai ¨tämä on hyvä yleisöljy¨ tai ¨tätä me ollaan käytetty¨ niin on todennäköisesti kuutamolla! Tämä on ainoa oikeasti tärkeä asia kun näihin öljyjä mietitään. Ja huuhteluvaihdon jälkeen et ehkä tiedä johtuuko nykimiset öljystä (väärää) vai täysvaihdosta. Öljypohja irrottamalla ja suodatin vaihtamalla menee n. 4,5 litraa.

Mulla on -06 mallissa H7 & H9 polttimot, mutta näissä tuntuu olevan vaihtelua vuosimalleissa ja alkuperäisestä myyntimaasta riippuen.
Valot kyllä kirkastuu valmispaketeilla kun jaksaa hioa. Rälläkkä on vähän raju vehje, oikeasti polttaa äkkiä kemikaalit ja muovikuvun. Käyttöohjeet noissa joskus vähän aiheuttavat tuumausta. Jopa käsin hiomalla tulee tulosta jonkunlaista, mutta kannattaa olla tarpeeksi hiomapaperia eri karkeuksia. Aika karkealla voi aloittaa, 400 ja siitä (600), 800, 1000, 1200, ja mahdolliseti vielä hienompaa lopuksi. Vaivaa kannattaa nähdä jos hyvää haluaa.
morgan
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 11:03 pm

#5

Viesti Kirjoittaja morgan »

Mulla aiheutti jo huoltovaihto (4.5l öljyä + suodatin) laatikkoon raastavan nykäisyn alas vaihdettaessa. Pikkusen se pehmeni ajan kuluessa, mutta poistui kokonaan vasta kun hommasin vikakoodinlukijan ja sillä tein pikaopetuksen.
Minun -04 mallissa on h7-polttimot pitkissä ja lyhyissä. Jenkkimalleissa on ainakin erilaiset.
Suosittelen jättämään ne umpionkiillotus-setit kauppaan. Ite koetin niillä ja umpioista tuli entistä huonommat. Ostin sitten kiillotuskoneen ja keskileikkaavaa kiillotustahnaa. Ensin ajoin mirkan pehmeillä hiomapyöröillä (600-1200 karkeus) umpiot sileiksi ja tahnalla kiillotus. Käsipelissä olis kyllä tullu ikävä äitiä, koneellakin meni varttitunti per umpio.
kardu
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2019 6:36 pm

#6

Viesti Kirjoittaja kardu »

40km olen vasta ajanut ja hyvältä laatikko tuntuu
vaihtaa nätisti, eikä ole niin kumimainen kiihdytys,
jotain + ainetta sinne laitettiin
Kovin on hengetön tuo 6 kone, herkästi vaihtaa
pienemmälle pienessäkin mäessä
- en ole minäkään saanut mitään aikaiseksi noilla
valmisjutuilla umpioihi, kokeilen tuota kliineriä, hyvä
vinkki.

NYT olis hyvät neuvot paikallaan, jostain valuttaa
öljyä, mutta sen verta sotkussa alakerta ettei saa
selvää
Mahdolliset vuotokohdat jos kerrotte niin kiva, laitetaan
paikat kuntoon
Muuten on auto tosi timmissä kunnossa,15v vanha ja
Kaikki toimii, ei ole mitään prosyyriä, niin joka päivä löytyy
Uutta härpäkettä, enemmän on lisävarustetta kuin uudessa
riisikupissa, kyllä trumpin porukka auton osaa tehdä.
T k
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa