Sebring 2,7 Vm.02 Moottori ääntää..

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#11

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Ei onneks. Tuo kuulostaa jo pahalle.
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#12

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Päivitystä tilanteeseen...

Vuoden alussa vaihtu chrysler osien maahantuoja, joten pieni viivästys
tuli. Mutta nyt kaikki reilassa. Joten uudet osat tulossa, mutta paketti muuttu.
Uusi maahantuoja sano että vesipumppun yhteydessä joutuu vaihtaa koko jakopään
koska kaikki osat tulee pakettina ja jos vain vesipumpn vaihtaa nii ei välttämättä toimi
ja kiristy. Aivan kuten minulla kävi. No mut katsotaan kun uudet asennettu ja testattu.

Päivittelen taas....
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#13

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

No nii. Ääni saatu korjattua. Johtu jakopäästä! Eli vesipumpun vaihdossa kannattaa ja pitää vaihtaa ketju,kiristin,rattaat,vesipumppu ja muut jakopään kuuluvat osat. Ps. Olen päivittänyt vielä tänne kaikki
samat. ( http://chryslerclub.darkbb.com/t1495-se ... ori-aantaa )
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#14

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Ai niin ja jos joskus joudutte vaihtamaan vesipumpun nii vaihtakaa samalla kaikki jakopään osat. Sillä voi olla, että passaa tai sitten ei. Ja varaosa liike/merkki liike ei saa edes myydä yksittäistä osaa, koska voi olla että ne ei tosissaan
käy yks yhteen. Toivottavasti muut pääsee vian kanss halvemmalla itselle tuo tuli maksaa n.1100e :(
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
Moppe340
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 3:06 pm

#15

Viesti Kirjoittaja Moppe340 »

Mulla on sama ongelma, auto vietiin pajalle ja mittasivat öljynpaineet lämpimänä oli vain 1 bar. Miten sulla oli paineet, mitattiinko silloin kun etsittiin vikaa.
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#16

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Moppe340 kirjoitti:Mulla on sama ongelma, auto vietiin pajalle ja mittasivat öljynpaineet lämpimänä oli vain 1 bar. Miten sulla oli paineet, mitattiinko silloin kun etsittiin vikaa.

Ei mitattu :( Mutta 1bar on aika alhainen. Tosin en oikeaa arvoa tiedä. :( Olisiko tukos tai öljypumppu sökö? Vai tiputtaako öljyä mistään, että vois olla vuoto jossain? tuossa ei nimittäin hirveä vuoto tarvitse olla että vaikuttaa öljyn paineeseen. :/
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
Mec
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 7:06 am

#17

Viesti Kirjoittaja Mec »

Terve,
Tuossa alkukesästä vaimokkeelle haettiin myös 2001 Sebring LX 2,7l. Muistaakseni myyjä puheli että vesipumppu olisi juuri vaihdettu ja mainitsi että se sijaitsee siellä jossain öljyn seassa. (En nyt millään muista puhuiko vesi- vai öljypumpusta vai molemmista). Kesä mennyt kera onnellisen ja mukavan ajon mutta nyt alko juuri pitämään tuota samanlaista kovaa "traktorimaista" ääntä. Tyhjäkäynnillä ja startatessa (todella kova raapaisu) tosin. Kierroksilla kuulostaa siltä miltä pitääkin. Nokkaketjun löystymistä itsekin epäilin mutta vihdoin löysin tämän threadin ja varmuuden sain. Ei tuohon taida olla mitään halvempaa mahdollista korjausta vaan pitänee kaikki romppeet vaihtaa?
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#18

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Tarkista:
-öljynpaineet
-öljyt onko oikeat
-löytyykö slutkea öljyn pohjasta tai öljyn seasta. (Jäähdytin nestettä yleensä silloin päässyt sekaan).
-vaihtoko entinen omistaja myös ketjun ja kiristimen.

Voi myös olla venttiilit hieman päässyt hyppäämään yhden rattaan.

Kannattaa nuista ensin lähtee liikkeelle. :)

Mutta tosin kerran se vain kirpaisee ja sitten onkin pitkiä kilometrejä edessä koska toi vaihto on yleensä 200tkm välein. :)

Lämmöt pysyy varmaan normaalissa eli pumppu toimii?
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
Mec
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 7:06 am

#19

Viesti Kirjoittaja Mec »

Lämmöt pysyy kyllä normaalissa eli vesi kiertää. Tänään kävin hakemassa uudet öljyt (5W-30) ja suodattimen. Vielä en ehtinyt vaihtaan kuitenkaan. Öljyn täyttöreiästä yritin tirkistellä ja siinä ei ainakaan slutkea näkynyt. Pitäisi kyllä avata venttiilikopat jotta näkisi varmasti. Kirististimestä tai ketjun vaihdosta en osaa sanoa. Kylmänä ei pidä ääntä kun kierrokset on korkeemmalla eli öljyn painekin parempi. Katsotaan nyt ensin mitä uudet öljyt sanoo ja jos tuon paineella toimivan kiristimen tapin saisi irti ja puhdistettua/resetoitua ilman koko jakopään avaamista.
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#20

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Sitten öljyn täyttö reiästä näät ketjun kun katsot tarkasti että onko ketju päässyt hieman löystymään. (Auton pyöriessä). Tai sitten ihan kuuntelemalla ketjukotelon päältä korva kiinni kotelossa jos napsetta kuuluu nii kiristin ei toimi. Lisäksi sieltä on voinut lukko pultti löystyä kiristimeltä nii sekin voi olla vikana. Ei välttämättä kiristimessä mitään vikaa mut toi lukko pultti on voinut irrota tai löystyä. :(
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija