Lataa ei lataa, lataa ei lataa...laturi vaihdettu ei apua
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Touko 17, 2018 8:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2001
- Iskutilavuus: 2.5 CRD
- Varustetaso: Luxury
#1
Akkuvalo palaa ja ei lataa mitattu on. Laturi vaihdettu, vika pysyi samana. Akkuvalo palaa ei pala. Esim saattaa ladata 20km, kun ajaa maantietä ja kun tulee pienemmille teille töyssyjä yms niin alkaa taas vilkuttamaan akkuvaloa.
- Laturi vaihdettu
- Kun valo palaa mittaan suoraan laturin punaisesta johdosta ja toinen johto auton runkoon. Alle 12v näyttää, sitten kun valo ei pala lataa n. 14,5v
muistaakseni
Mistähän tuota vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään.
Voinko ottaa laturin nokasta molemmat johdot irti punaisen ja sen mustan (2pinniä) ja laitan ne suoraan menemään omilla uusilla johdoilla akkuun vai kokeilenko ensin, esim vain punaisen johdon irti laturista ja suoraan uusi johto akkuun?
Mihin laturista menevät mustassa johdossa olevaa kaksi pinniä. Toinen virtalukkoon ja toinen?
- Laturi vaihdettu
- Kun valo palaa mittaan suoraan laturin punaisesta johdosta ja toinen johto auton runkoon. Alle 12v näyttää, sitten kun valo ei pala lataa n. 14,5v
muistaakseni
Mistähän tuota vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään.
Voinko ottaa laturin nokasta molemmat johdot irti punaisen ja sen mustan (2pinniä) ja laitan ne suoraan menemään omilla uusilla johdoilla akkuun vai kokeilenko ensin, esim vain punaisen johdon irti laturista ja suoraan uusi johto akkuun?
Mihin laturista menevät mustassa johdossa olevaa kaksi pinniä. Toinen virtalukkoon ja toinen?
#2
Minulla ei autosi sähkökaaviota, mutta periaatteessa punainen menee suoraan akkuun, tosin startin liittimenkautta. Ne kaksi muuta johtoa menevät kaiketi toinen PCM:lle ja toinen maihin.
Tuo maihinmenevä saattaa olla huono yhteys.
Pitäisi kytkennät tarkastaa oman autosi kaavioista.
Tuo maihinmenevä saattaa olla huono yhteys.
Pitäisi kytkennät tarkastaa oman autosi kaavioista.
#5
Mulla oli dieselissä vastaavaa ongelmaa ja syyksi paljastui herätejohto, joka oli murtunut laturi päästä liittimen sisältä. Johto siis irronnut liittimestä, muttei sitä huomannut kun oli vielä liittimen muovit ehjät. Johtoa heiluttamalla löytyi. Ja korjauksena johto poikki liittimen juuresta ja abigo tilalle.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Touko 17, 2018 8:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2001
- Iskutilavuus: 2.5 CRD
- Varustetaso: Luxury
#6
Missähän nuo maadoitusjohdot on.
Tuota laturille tulevaa mustaa johtoa olenkin aktiivisesti heilutellut ei vaikutusta.
Voisi se olla myös tämä PCM yksikkö mikä säätelee latausjännitettä.
https://www.chryslerminivan.net/threads ... sue.69569/
https://www.google.com/search?q=chrysle ... 94&bih=820
Tuota laturille tulevaa mustaa johtoa olenkin aktiivisesti heilutellut ei vaikutusta.
Voisi se olla myös tämä PCM yksikkö mikä säätelee latausjännitettä.
https://www.chryslerminivan.net/threads ... sue.69569/
https://www.google.com/search?q=chrysle ... 94&bih=820
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Touko 17, 2018 8:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2001
- Iskutilavuus: 2.5 CRD
- Varustetaso: Luxury
#7
Löytyi PCM boksin johtokaavio
10.2
http://zinref.ru/avtomobili/Chrysler/17 ... h/1182.htm
Siinä mahdollisia ongelman aiheuttajia on tuo patterin lämpötila pinni 32 ja generator field (laturin) pinni 3
https://www.dropbox.com/s/0nb7azem2mg3umc/PCM.JPG?dl=0
Laturin johdon pinnit
https://www.dropbox.com/s/7vjh3ihz57j9h ... o.JPG?dl=0
http://zinref.ru/avtomobili/Chrysler/17 ... h/1180.htm
Lisätäänpä vielä pohdintaa, https://www.youtube.com/watch?v=JitAfEopoM4 tuolla kitillä on mahdollista poistaa PCM poksilta latauksen säätely ja saada se omalle laatikolle.
https://www.ebay.com/itm/CHRYSLER-EXTER ... Sw~pVc5aze
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... tXjxwPAcHk
Hyvä video löytyy miten tuo yhdistetään.
Siihen kultaiseen osaan tulee kiinni se johto mikä otetaan irti laturista 2-pinniä. Nämä kaksi pinniä yhdistetään tuohon kultaiseen osaan. Tällä ilmeisesti yleensä saa sen latausvalon pois kojelaudasta.
Videon 2.49 minuutin kohdilla käy läpi sitä punaista johtoa. Tämä ilmeisesti pitäisi kytkeä sellaiseen kiinni mistä tulee virta kun virta-avaimesta kytketään virrat päälle. Onko ajatuksia mihin tuo olisi hyvä kytkeä?
Tämä vielä pitää testata, että vika tosiaan PCM yksikössä.
How to test your alternator on the vehicle: FOR TECH HELP MESSAGE US
To check to see if your alternator is working, unplug or remove the two field wires from the back of the alternator. Then ground one of the field terminals on the alternator and jumper the other field terminal to the positive battery post on the back of the alternator. It does not matter which terminal is grounded and which one get positive power. When you connect the ground and positive wires to the field terminals you will get a small spark, this is normal. This is by-passing the voltage control and will cause your alternator to run full blast, if it is working. Put a multi-meter on your battery and run your engine on high idle, do not allow your alternator to charge the battery much over 16 volts. If you find that your alternator is charging when you do this procedure, but does not charge when you connect it back to the computer, this kit will get your alternator working and charging at the proper voltage. The voltage regulator is preset at 14.5 volts. If you want to adjust the voltage regulator you use the screw on the back, but be sure the metal case of the voltage regulator is grounded while you adjust it.
10.2
http://zinref.ru/avtomobili/Chrysler/17 ... h/1182.htm
Siinä mahdollisia ongelman aiheuttajia on tuo patterin lämpötila pinni 32 ja generator field (laturin) pinni 3
https://www.dropbox.com/s/0nb7azem2mg3umc/PCM.JPG?dl=0
Laturin johdon pinnit
https://www.dropbox.com/s/7vjh3ihz57j9h ... o.JPG?dl=0
http://zinref.ru/avtomobili/Chrysler/17 ... h/1180.htm
Lisätäänpä vielä pohdintaa, https://www.youtube.com/watch?v=JitAfEopoM4 tuolla kitillä on mahdollista poistaa PCM poksilta latauksen säätely ja saada se omalle laatikolle.
https://www.ebay.com/itm/CHRYSLER-EXTER ... Sw~pVc5aze
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... tXjxwPAcHk
Hyvä video löytyy miten tuo yhdistetään.
Siihen kultaiseen osaan tulee kiinni se johto mikä otetaan irti laturista 2-pinniä. Nämä kaksi pinniä yhdistetään tuohon kultaiseen osaan. Tällä ilmeisesti yleensä saa sen latausvalon pois kojelaudasta.
Videon 2.49 minuutin kohdilla käy läpi sitä punaista johtoa. Tämä ilmeisesti pitäisi kytkeä sellaiseen kiinni mistä tulee virta kun virta-avaimesta kytketään virrat päälle. Onko ajatuksia mihin tuo olisi hyvä kytkeä?
Tämä vielä pitää testata, että vika tosiaan PCM yksikössä.
How to test your alternator on the vehicle: FOR TECH HELP MESSAGE US
To check to see if your alternator is working, unplug or remove the two field wires from the back of the alternator. Then ground one of the field terminals on the alternator and jumper the other field terminal to the positive battery post on the back of the alternator. It does not matter which terminal is grounded and which one get positive power. When you connect the ground and positive wires to the field terminals you will get a small spark, this is normal. This is by-passing the voltage control and will cause your alternator to run full blast, if it is working. Put a multi-meter on your battery and run your engine on high idle, do not allow your alternator to charge the battery much over 16 volts. If you find that your alternator is charging when you do this procedure, but does not charge when you connect it back to the computer, this kit will get your alternator working and charging at the proper voltage. The voltage regulator is preset at 14.5 volts. If you want to adjust the voltage regulator you use the screw on the back, but be sure the metal case of the voltage regulator is grounded while you adjust it.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa