Voyager 2.4 miksi tyhjäkäynti ei laske alle 1300

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Rooster
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: To Touko 19, 2016 1:36 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Rooster »

Voyager 2.4 2002
Minulla on kaksi identtistä Voyager 2.4 (toinen 2001 ja toinen 2002)

Tein toiseen kansipahviremotin vuosi sitten ja ollut tallisssa katsastamattomana kun ajelen tuota toista loppuun. Remontin jälkeen tyhjäkäyntikierrokset eivät ole laskeneet alle 1300 ellen kytke ilmastointia päälle. Ilmastoinnin kanssa tyhjäkäyntikierrokset siinä 900. Käynti sinänsä ihan ok, ehkä hieman "tutisee" noilla tyhjäkäynnin kierroksilla, mutta käsittääkseni silti ihan ok. Tuntikausia koekäyttänyt vuoden aikana useita kertoja, pienen koeajolenkinkin ajanut.

Miksi kierrokset eivät laske?

1) Puristukset joka pytyssä ok
2) Seuraavat osat olen vaihtanut päittäin (!) toimivasta voyageristä tähän tyhjäkäyntiongelmaiseen ja kummassakkaan ei muutosta, ongelmainen jatkaa ongelmaisena eli 1300 kierroksella ja toimiva toimii edelleen normaalisti vaihdetulla osalla.
-tulpat
-puola
-tulpan johdot
-pakokaasukierrätys alipainehärpäkkeineen
-map
-imuilman lämpöanturi
-tyhjäkäyntimoottori
-kaikki suuttimet yhdessä köntässä putken (rail?) kanssa
3) Vikakoodeja ei tule, ainakaan sillä "virrat kolme kertaa päälle" menetelmällä. Pelkästään done (tai done sen 1684 kanssa, mutta sehän on ok).
4) Suihkutellut vettä ja tai jarrukliineriiä joka paikkaan imuilmavuoden löytämiseksi mutta ei.

Miksi moottorinohjaus ei laske tyhjäkäyntikierroksia normaaleiksi?


Sivuhuomautettakoon vielä että olen vaihtanut päittäin myös koko PCM modulin yhdessä virtalukon ja SKIMmmin kanssa, koska virtalukko toisessa on sellainen että avaimen saa pois ajossa. Ei vaikutusta yo. vikaan.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#2

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Onko varmasti kaikki alipaineletkut kiinni mukaan lukien jarrutehostin (jos putket kiinni niin ota koneen päästä irti tuo letku ja tulppaa lähtö)
imusarjan välistä vetää ilmaa on toinen arvaus ja kolmas on kaasuläppäkotelo..siellä jokin vikana

Saakos tässä mallissa pcv venttiilin väärinpäin?

Anturit kuulostaisi olevan ehjänä joten ihan "mekaanista" vikaa lähtisin etsimään..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#3

Viesti Kirjoittaja masiina »

Mites moottorinlämpötila anturi? Sehän pitäs olla vielä erikseen. Ei anna välttämättä koodia. Vai onkos tässä lämpömittari saman anturin päässä eli jos lämmöt nousee mittarissa normaalisti anturi tuskin viallinen. Ainakin almerassa sen huomaa myös siitä jos ottaa johdon irti anturilta niin flektit pyörii kokoajan turvatoimena. Kampiakselin pyörintänopeusanturi ei anna välttämättä myöskään mitään koodia. Nokka anturia näissä ei vissiin ole erikseen?
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#4

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Idle speed is controled by the Powertrain Control Module (PCM), and cannot be adjusted.
Todennäköisin syy on alipainevuoto jossain kohtaa järjestelmää.
Cirrus97
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:33 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Cirrus97 »

Kokeile vielä vaihtaa siitä toimivasta ect sensori (engine coolant temperature sensor)
Jos se ect ei toimi kunnolla nii projekti voikku voi luulla ett tarttee lisää rikastusta ja pitää siks kierrokset korkeella, niin tuleepahan ainaskin tää vika selvitettyä tai pois suljettua.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#6

Viesti Kirjoittaja masiina »

Cirrus97 kirjoitti: Su Heinä 14, 2019 5:52 pm Kokeile vielä vaihtaa siitä toimivasta ect sensori (engine coolant temperature sensor)
Jos se ect ei toimi kunnolla nii projekti voikku voi luulla ett tarttee lisää rikastusta ja pitää siks kierrokset korkeella, niin tuleepahan ainaskin tää vika selvitettyä tai pois suljettua.
ect=moottorin lämpötila anturi jota jo ehdotin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija