RE85 bensaa 3.3 koneeseen ?
#21
Tänään tuo sitten päätti sytyttää käynnistyksen jälkeen moottorinvikavalon.
Käynnistynyt huonosti kylmänä.
Kävin lisää 15 litraa 98e ja nyt käynnistyy paremmin.
100% RE85 "bensa" ei siis edes kesällä ole suotavaa vakiokamppeelle joka ei tehdas Flex-Fuel.
Kuinkahan kauan vikavalo palaa ? Lähteekö vian eli seosmuutoksen jälkeen esim. 10-käynnistyskerran jälkeen pois?
Auton käytöksessä ei mitään muutosta vaikka vikavalo palaakin.
Kylmänä kun peruuttaa niin karsea viinan eli kissun tuoksu tulee kabiiniin vaikka putkisto kunnossa
Käynnistynyt huonosti kylmänä.
Kävin lisää 15 litraa 98e ja nyt käynnistyy paremmin.
100% RE85 "bensa" ei siis edes kesällä ole suotavaa vakiokamppeelle joka ei tehdas Flex-Fuel.
Kuinkahan kauan vikavalo palaa ? Lähteekö vian eli seosmuutoksen jälkeen esim. 10-käynnistyskerran jälkeen pois?
Auton käytöksessä ei mitään muutosta vaikka vikavalo palaakin.
Kylmänä kun peruuttaa niin karsea viinan eli kissun tuoksu tulee kabiiniin vaikka putkisto kunnossa
#23
Vikakoodi 0171. Lohko 1. laihalla.
Vakio 3.3 ei siis kestä edes kesällä reilua 80% seosta.
Ruoka loppuu käynnistäessä ainakin ja siksi ilmoitus tulee mittaristoon.
Jos auton saisi aina käynnistää tallista käsin ei ongelmaa välttämättä ilmaantuisi.
Tietty koneen väljyys yms vaikuttaa siihen kuinka kivuttomasti se käynnistyy..
Mun tapauksessa siis kesät pitää ajaa noin 60% seoksella RE85 ja 40% bensaa..
Talvella prosentit uskoakseni ainakin toisinpäin tai sitten pakkaskaudella ei viinaa tankkiin ollenkaan.
Vakio 3.3 ei siis kestä edes kesällä reilua 80% seosta.
Ruoka loppuu käynnistäessä ainakin ja siksi ilmoitus tulee mittaristoon.
Jos auton saisi aina käynnistää tallista käsin ei ongelmaa välttämättä ilmaantuisi.
Tietty koneen väljyys yms vaikuttaa siihen kuinka kivuttomasti se käynnistyy..
Mun tapauksessa siis kesät pitää ajaa noin 60% seoksella RE85 ja 40% bensaa..
Talvella prosentit uskoakseni ainakin toisinpäin tai sitten pakkaskaudella ei viinaa tankkiin ollenkaan.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#24
Tällä hetkellä perusbensa on niin halpaa, että ei kannata etanolitouhu. Etanolivoyager kuluttaa bensaakin vähän enemmän kuin vakio jostain syystä, niin parempi hukata moiset värkit.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#25
kyllä minä vaan laskeskelin että säästän tuolla toista kymppiä tankillisella...
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#26
Nämä on mitattu oikeasta flexfuel-Voyagerista. Maantiellä etanolia palaa 14,79 litraa. 95-oktaanisella 10,6 litraa samalla ajosuoritteella. Eilen tankkasin 95-gasoa hintaan 1,499 ja hinta tulee vielä putoamaan, kun seuraa maailman tilannetta. Niin Juu RE85 maksoi samaan aikaan 1,069. Etanoli on näillä bensan hinnoilla maailman pelastamista valitettavasti.
-
- Jäsen
- Viestit: 18
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:00 am
- Merkki: Dodge
- Malli: Grand Caravan
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Sport FlexFuel
#27
Kaikki mitä tankkiin laitat, niin eipä se sinne jää. On se sitten viinaa tai bensaa...
Korvien välistä ja kaasujalan raskaudesta on ihan kiinni noi kulutuslukemat. Ajat sitten viinalla tai bensalla, niin jos varvimittari ylittää
2000rpm niin kulutus nousee aika radikaalisti. Maantielläkin.
Itellä on aikast raskas tossu, ja maantiellä mennään viinalla 14-15l/100km (aito FFV) ja bensaa en käytä kuin Zippossa, ja Dodgen tankissa
mikäli meinaa matka muuten katketa
"Blondi" vie noin 2-3litraa satasta kohden vähemmän kun ajelee bensalla. Kokeilkaas tolla Shellin V-Powerilla... Eipä pomppaa tehokäyrä
läheskään viinarallin veroiseksi. Ja muuten maksaa!!
Ite tankkaan aina etanolia. Totta, tankillisella ajat hieman vähemmän, mutta myös maksat vähemmän.
Ja se kiljun käry... Kanssa-autoilijoiden ilmeet on näkemisen arvoisia kun ruuhkassa ajelee. Huulilta jopa voi lukea kun ihmettlevät mistä
tuo "taivaallinen tuoksu" tulee!
Korvien välistä ja kaasujalan raskaudesta on ihan kiinni noi kulutuslukemat. Ajat sitten viinalla tai bensalla, niin jos varvimittari ylittää
2000rpm niin kulutus nousee aika radikaalisti. Maantielläkin.
Itellä on aikast raskas tossu, ja maantiellä mennään viinalla 14-15l/100km (aito FFV) ja bensaa en käytä kuin Zippossa, ja Dodgen tankissa
mikäli meinaa matka muuten katketa
"Blondi" vie noin 2-3litraa satasta kohden vähemmän kun ajelee bensalla. Kokeilkaas tolla Shellin V-Powerilla... Eipä pomppaa tehokäyrä
läheskään viinarallin veroiseksi. Ja muuten maksaa!!
Ite tankkaan aina etanolia. Totta, tankillisella ajat hieman vähemmän, mutta myös maksat vähemmän.
Ja se kiljun käry... Kanssa-autoilijoiden ilmeet on näkemisen arvoisia kun ruuhkassa ajelee. Huulilta jopa voi lukea kun ihmettlevät mistä
tuo "taivaallinen tuoksu" tulee!
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#29
Joskus huoltoasemilla myytiin erilaisia keksintöjä polttoaineen säästämiseksi ja tekniikan maailmakin niitä testasi. Kaikki muut olivat huijausta paitsi vaahtomuovin pala joka laitettiin kaasupolkimen alle. Toimii.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#30
erään taulukon mukaan etanolin keskihinta pk seudulla tällä hetkellä 1.038 ja 98:n 1.632jari69 kirjoitti: Itellä on aikast raskas tossu, ja maantiellä mennään viinalla 14-15l/100km (aito FFV) ja bensaa en käytä kuin Zippossa, ja Dodgen tankissa
mikäli meinaa matka muuten katketa
"Blondi" vie noin 2-3litraa satasta kohden vähemmän kun ajelee bensalla.
jos maantiellä menee etanolia 15 litraa sadalle se tekee rahassa 15.57 ja 98 bensalla sama sata kilometriä 19,584 (laskettu 12 litralla)
sadan kilometrin hintaetu on siis 4,014
tuhannella kilomterillä tuosta tulee 40,14 euroa.
Menikö pahasti metsään?
samoihin lukuihin itsekkin päädyn kun autoa tankkailen.
Kaupunki alueella ja paljon kylmäkäynnistyksiä sisältävässä ajosuoritteessa tuo etanolin kulutus vielä hieman kasvaa tuosta..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa