RE85 bensaa 3.3 koneeseen ?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
ihka
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2014 5:22 am

#21

Viesti Kirjoittaja ihka »

Tänään tuo sitten päätti sytyttää käynnistyksen jälkeen moottorinvikavalon.
Käynnistynyt huonosti kylmänä.
Kävin lisää 15 litraa 98e ja nyt käynnistyy paremmin.

100% RE85 "bensa" ei siis edes kesällä ole suotavaa vakiokamppeelle joka ei tehdas Flex-Fuel.

Kuinkahan kauan vikavalo palaa ? Lähteekö vian eli seosmuutoksen jälkeen esim. 10-käynnistyskerran jälkeen pois?
Auton käytöksessä ei mitään muutosta vaikka vikavalo palaakin.
Kylmänä kun peruuttaa niin karsea viinan eli kissun tuoksu tulee kabiiniin vaikka putkisto kunnossa ;)
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#22

Viesti Kirjoittaja turboapc »

kaikki muu kunnossa, myös lambdat?
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
ihka
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2014 5:22 am

#23

Viesti Kirjoittaja ihka »

Vikakoodi 0171. Lohko 1. laihalla.
Vakio 3.3 ei siis kestä edes kesällä reilua 80% seosta.
Ruoka loppuu käynnistäessä ainakin ja siksi ilmoitus tulee mittaristoon.

Jos auton saisi aina käynnistää tallista käsin ei ongelmaa välttämättä ilmaantuisi.
Tietty koneen väljyys yms vaikuttaa siihen kuinka kivuttomasti se käynnistyy..

Mun tapauksessa siis kesät pitää ajaa noin 60% seoksella RE85 ja 40% bensaa..
Talvella prosentit uskoakseni ainakin toisinpäin tai sitten pakkaskaudella ei viinaa tankkiin ollenkaan.
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#24

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Tällä hetkellä perusbensa on niin halpaa, että ei kannata etanolitouhu. Etanolivoyager kuluttaa bensaakin vähän enemmän kuin vakio jostain syystä, niin parempi hukata moiset värkit.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#25

Viesti Kirjoittaja turboapc »

kyllä minä vaan laskeskelin että säästän tuolla toista kymppiä tankillisella...
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#26

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Nämä on mitattu oikeasta flexfuel-Voyagerista. Maantiellä etanolia palaa 14,79 litraa. 95-oktaanisella 10,6 litraa samalla ajosuoritteella. Eilen tankkasin 95-gasoa hintaan 1,499 ja hinta tulee vielä putoamaan, kun seuraa maailman tilannetta. Niin Juu RE85 maksoi samaan aikaan 1,069. Etanoli on näillä bensan hinnoilla maailman pelastamista valitettavasti.
jari69
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:00 am
Merkki: Dodge
Malli: Grand Caravan
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: Sport FlexFuel

#27

Viesti Kirjoittaja jari69 »

Kaikki mitä tankkiin laitat, niin eipä se sinne jää. On se sitten viinaa tai bensaa... :D
Korvien välistä ja kaasujalan raskaudesta on ihan kiinni noi kulutuslukemat. Ajat sitten viinalla tai bensalla, niin jos varvimittari ylittää
2000rpm niin kulutus nousee aika radikaalisti. Maantielläkin.

Itellä on aikast raskas tossu, ja maantiellä mennään viinalla 14-15l/100km (aito FFV) ja bensaa en käytä kuin Zippossa, ja Dodgen tankissa
mikäli meinaa matka muuten katketa :lol:

"Blondi" vie noin 2-3litraa satasta kohden vähemmän kun ajelee bensalla. Kokeilkaas tolla Shellin V-Powerilla... Eipä pomppaa tehokäyrä
läheskään viinarallin veroiseksi. Ja muuten maksaa!!

Ite tankkaan aina etanolia. Totta, tankillisella ajat hieman vähemmän, mutta myös maksat vähemmän.

Ja se kiljun käry... Kanssa-autoilijoiden ilmeet on näkemisen arvoisia kun ruuhkassa ajelee. Huulilta jopa voi lukea kun ihmettlevät mistä
tuo "taivaallinen tuoksu" tulee! :lol:
ihka
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2014 5:22 am

#28

Viesti Kirjoittaja ihka »

Kulutus taitaa vaan nousta enemmän kuin saavutettu rahallinen hyöty.
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#29

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Joskus huoltoasemilla myytiin erilaisia keksintöjä polttoaineen säästämiseksi ja tekniikan maailmakin niitä testasi. Kaikki muut olivat huijausta paitsi vaahtomuovin pala joka laitettiin kaasupolkimen alle. Toimii.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#30

Viesti Kirjoittaja turboapc »

jari69 kirjoitti: Itellä on aikast raskas tossu, ja maantiellä mennään viinalla 14-15l/100km (aito FFV) ja bensaa en käytä kuin Zippossa, ja Dodgen tankissa
mikäli meinaa matka muuten katketa :lol:

"Blondi" vie noin 2-3litraa satasta kohden vähemmän kun ajelee bensalla.
erään taulukon mukaan etanolin keskihinta pk seudulla tällä hetkellä 1.038 ja 98:n 1.632
jos maantiellä menee etanolia 15 litraa sadalle se tekee rahassa 15.57 ja 98 bensalla sama sata kilometriä 19,584 (laskettu 12 litralla)
sadan kilometrin hintaetu on siis 4,014

tuhannella kilomterillä tuosta tulee 40,14 euroa.
Menikö pahasti metsään?

samoihin lukuihin itsekkin päädyn kun autoa tankkailen.
Kaupunki alueella ja paljon kylmäkäynnistyksiä sisältävässä ajosuoritteessa tuo etanolin kulutus vielä hieman kasvaa tuosta..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa