Sivu 1/1

#1

Lähetetty: To Elo 22, 2019 3:15 pm
Kirjoittaja Tekkis
Hei,

Mulla Neon 2.0 SE 133hv automaatti vm-99 "jossa öljyvuoto"

Epäilin että vuotaa öljypohjan tiivisteestä, mutta vaihto eo auttanut. En tunne tätä Neonin rakennetta. Välittääkö Kampiakseli voiman suoraan automaattilaatikolle? Eli voisko olla että kampiakselin stefa vuotaa? Vai onko siellä muuta reikää mistä voisi vuotaa?

Miten iso homma kampuran stefan vaihto on. Tuleeko Laatikko helposti alas ja miten?

Olisko jollain projektin tehneellä hommaan vinkkejä?

yt.Tekkis

#2

Lähetetty: Su Elo 25, 2019 7:43 pm
Kirjoittaja Tekkis
Eikö täällä muka ole ko. Aiheen osaajia?

#3

Lähetetty: To Elo 29, 2019 8:15 am
Kirjoittaja Tousta
Kampiakselilta otetaan moottorin tekemä työ ulos vaihteistolle ja apulaitteille. Kampiakselilla on stefa molemmissa päissä. Autolla on ikää 20 vuotta, niin varmasti on joku kumitiiviste jo kovettunut.

Oletko varma että vuoto olisi kampiakselilta? Jos muistan oikein niin venttiilikopan tiivisteestäkin saattaa vuotaa ja valua lohkoa pitkin alas. Kannattaa putsata öljy pois ja ajella muutaman päivän, sitten katsoa ajan kanssa mistä se tulee. Ei tarvisi kaikkea vaihtaa.

#4

Lähetetty: To Elo 29, 2019 9:21 pm
Kirjoittaja Tekkis
Olen koittanut katsoa tarkkaan ja mun mielestä se ei tule ylhäältä, kun koneen kyljet kuivat. Vaihdoin jo öljypohjan tiivisteen kun luulin että se vuotaa. Ei auttanut. Täytyy tsekkaa tuo venttiilikoppavielä, mutta epäilen.

luulen että se vuotaa kuskinpuolen stefasta kampiakselilta. Onko kokemusta vaihtamisesta?

Ja koneen ja pohjan oon pessy pariin eri otteeseen tätä selvittäessäni.

#5

Lähetetty: Pe Elo 30, 2019 6:39 pm
Kirjoittaja Tousta
Ei ole itsellä kokemusta kampiakselin stefasta, lähinnä vaihdelaatikoiden stefoja vaihdellut. Mutta jos vaihteiston poistaa ja ensimmäistä kertaa tekee niin varaisin viikonlopun ja autotallista tilaa hommaan. Jos tiiviste ei ole kovin kallis niin harjoituskappaleen ostaisin myös, jos vaikka vahingossa menee uusi harjoittelun piikkiin :lol: Linkit -osiossa on linkki tehtaan korjauskirjaan lontoon kielellä. Onko muuten varma ettei ole laatikkoöljyä mitä vuotaa?

https://youtu.be/aZLUFcdrHiA tuossa oli video operaatioon liittyen.

#6

Lähetetty: Su Syys 08, 2019 8:53 pm
Kirjoittaja Tekkis
Tousta kirjoitti: Pe Elo 30, 2019 6:39 pm Ei ole itsellä kokemusta kampiakselin stefasta, lähinnä vaihdelaatikoiden stefoja vaihdellut. Mutta jos vaihteiston poistaa ja ensimmäistä kertaa tekee niin varaisin viikonlopun ja autotallista tilaa hommaan. Jos tiiviste ei ole kovin kallis niin harjoituskappaleen ostaisin myös, jos vaikka vahingossa menee uusi harjoittelun piikkiin :lol: Linkit -osiossa on linkki tehtaan korjauskirjaan lontoon kielellä. Onko muuten varma ettei ole laatikkoöljyä mitä vuotaa?

https://youtu.be/aZLUFcdrHiA tuossa oli video operaatioon liittyen.
Okei. Mutta olet siis laatikon irrotellut jos sen stefoja vaihtanut? Onko vaikea ottaa irti? Onko jotain spesiaali vinkkiä laatikon irroitukseen? Minun mielestäni ei ole vaihdelaatikkon öljyä. Voin toki olla väärässä. Tuota tulkintaa puoltaa myös se että vaihdelaatikkoon ei tarvi lisätä öljyä, mutta moottoriin tarvii.

#7

Lähetetty: Ke Syys 25, 2019 10:55 pm
Kirjoittaja Tousta
Sorry kesti vähän vastata edelliseen, laatikkoa en ottanut pois kun pelkät stefat vaihtoi. Samalla vaihteistoöljyt, akseli pois reijästään ja puukalikan + pienen sorkkaraudan avulla napautin stefan pois. Uuden naputtelin sopivalla hylsyllä takaisin. Aika hyvin on kyllä kirjallisuudessa kuvailtu tuo laatikon poisto, eikai siinä luulisi mitään erikoista olevan. Jos en aivan väärin muista niin joissakin sebringeissä ei ollut jäähdyttimen päässä vaihteiston letkuille normaaleja liittimiä vaan siihen myytiin jonkinlaista jälkiasennus sarjaa tehtaalta.

#8

Lähetetty: To Tammi 23, 2020 4:17 pm
Kirjoittaja Tekkis
Okei. Kiitos ohjeista. Youtubesta löysin tutoriaalin ja sen mukaan jumppasin laatikon pois. Vaihdoin stefan ja sit vaa laatikko takas. Enää ei valuta öljyä. Ei mennyt hukkaan siis jumppa.