#1
Lähetetty: Ti Marras 05, 2019 8:01 pm
Olen havainnut lämmityslaitteessa jännän piirteen, olisko toi nyt vika vai ominaisuus. Kun kuormittaa konetta eli vaikkapa kiihdyttää hiukan pidemmälti, niin kabiiniin tulee hetkeksi erityisen lämmintä ilmaa, että sen ihan huomaa. Veden lämpötila on ihan ok ja lämmityslaite pelaa muuten normaalisti. Vaihdoin just jäähdytinnesteetkin, mutta sama ilmiö esiintyi vanhoilla nesteillä ja huuhtelun jälkeen myös uusilla.
Kierrokset siis laittavat veteen vauhtia ja kuormitettu kone lämmittää sitä lisää.
Mietin, olisko sisäkenno osin tukossa, mutta toisaalta kyllä sieltä tulee vaikka tyhjäkäynnillä todella kuumaa, jos laittaa lämmöt täysille.
Onko manuaali-ilmastoidussa Sebussa tietokoneen sähkömoottorilla ohjaama lämmönsäätöläppä vai vaikuttaako lämpötilan säätönuppi suoraan lämmönsäätöläpän akseliin? Jos vaikuttaa, niin se tietysti selittäisi hetkellisen kuumuuden.
Onko vesikierrossa jotain erillistä venttiiliä sisäkennolle, joka voisi jumittaa vai kiertääkö siellä kuuma vesi koko ajan ja lämpötilaa säädetään ohjaamalla ilmaa eri läppien kautta?
Kierrokset siis laittavat veteen vauhtia ja kuormitettu kone lämmittää sitä lisää.
Mietin, olisko sisäkenno osin tukossa, mutta toisaalta kyllä sieltä tulee vaikka tyhjäkäynnillä todella kuumaa, jos laittaa lämmöt täysille.
Onko manuaali-ilmastoidussa Sebussa tietokoneen sähkömoottorilla ohjaama lämmönsäätöläppä vai vaikuttaako lämpötilan säätönuppi suoraan lämmönsäätöläpän akseliin? Jos vaikuttaa, niin se tietysti selittäisi hetkellisen kuumuuden.
Onko vesikierrossa jotain erillistä venttiiliä sisäkennolle, joka voisi jumittaa vai kiertääkö siellä kuuma vesi koko ajan ja lämpötilaa säädetään ohjaamalla ilmaa eri läppien kautta?