Sivu 1/1

#1

Lähetetty: Su Tammi 05, 2020 12:34 pm
Kirjoittaja Lepsuparooni
Minkälaisia kokemuksia löytyy Pcm päivityksistä. 08 2,7 ajettu 216000 km. kylmäkäynnistyksessä joutuu käyttää vähän kaasua että pysyy käynnissä. Noin 100km ajon jälkeen syttyy pikkukierroksilla moottorivalo ja koodit P0172 ja P0175, eli seos rikkaalla. Ja joskus vaihtaa pikkuvaihteita nykäisemällä. Muuten toimi moitteetta ja normikulutus. Pcv ja map sekä tulpat uusittu. Ei alipainevuotoja ja muutenkin kaikki näyttää hyvältä.
PCM päivityksellä kyseisiä ongelmia pitäisi voida poistaa. Ja optimoida arvot enemmän ajetulle koneelle. Mutta onko kokemuksia ja kuka tekee ja mitä maksaa?

#2

Lähetetty: Su Tammi 12, 2020 8:08 pm
Kirjoittaja pikkuvojaker
Omassa -06 Sebussa vaihdettiin Pcm 1.5 vuotta sitten. Syynä, että herjasi öljyjen ylikuumenemista ja laatikko tosiaan käyttäytyikin niin kuin se olisi ylikuumentenut. Vika korjaantui Pcm vaihdolla. Jotain tarinaa siitä löytyy tuolta Seb 1 gen puolelta.

Mutta pääpiirteissään niin, että otat vanhasta peeceeämmästä koodin joka on seuraavan kaltainen: MODULE P/N P05094312AG (siis omassasi on tietysti hieman erilainen numerosarja, heh) Sitten metsästät suomalaisia romuttamoita josko löytyy vastaavalla koodilla oleva Pcm. Toi on se numero mikä ratkaisee, että sopii autoosi. Jos ei löydy, niin sitten kannatta tsekata ruotsista. Mulla kävi tuuri kun löysin heti suomesta. Käytetty Pcm maksoi muistakseni 267 euroa. Sen jälkeen vein auton liikkeeseen jossa tehdään Chryslerin huoltoja. Ohjelmoivat uudelleen ja ei maksnut kuin 40 euroa :o Auto toimi hienosti ja ei herjannut enään vaihteiston kuumenemista. Viikko ohjelmoinnin jälkeen, auto oli ollut 4 päivää käyttämättä lomareissun ajan ja kun käynnistin, niin auto käynnistyi ja sammui saman tien komean mittariston valoshown kera :D Meni täysin mykäksi, eikä startannut kun heti kokeilin uudestaan. Odottelin noin tunnin verran ja kävin kokeilemassa uudestaan, niin lähti hienosti käyntiin ja kaikki pelasi ihan normaalisti. Luin vikakoodit, niin niitä oli muutama kymmenen ja viittasivat jollain lailla Pcm virheeseen. Varasin ajan uudestaan liikkeeseren tarkistukseen, mutta nollasin koodit itse ja peruin ajan. Ei ole senkoommin vastaavaa ilmennyt. Tässä vähän jotain tietoa jos olisi apua ongelmaasi.

#3

Lähetetty: Su Tammi 12, 2020 8:16 pm
Kirjoittaja pikkuvojaker
Niin sellainen lisäys vielä edelliseen viestiin, että tarkasta ensin mihin johdotus lähtee laatikosta. Jossain malleissa on myös erillinen EATX-purkki joka ilmeisesti muuttaa homman kulkua. Omassani johdot menivät siis suoraan Pcm:ään.

#4

Lähetetty: Ke Tammi 15, 2020 9:23 pm
Kirjoittaja Lepsuparooni
No, nyt päivitetty pcm. ESS autotalo Seinäjoella laittoi uusimman päivityksen. 70€ vain maksoi. Mutta tähän ongelmaan ei auttanut. Kuumalla moottorilla näyttää sytytysennakko tyhjäkäynnillä seilaavan 1-11 asteen haarukassa. Olisko nokka-akselin tai kampiakselin asentoanturi tiensä päässä.

#5

Lähetetty: Ke Joulu 30, 2020 6:50 pm
Kirjoittaja turboapc
Tarkastappa testerin avulla nokka-akselin ja kampi-kselin suhde. Eli onko ketju ja rattaat lopussa..