Tyyppikilven uusinta?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#1

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

Mistähän päin nykyään kannattaa metsästää uutta tyyppikilpitarraa jäähdyttimen päälle? Kun tukirauta on joskus vaihdettu toisesta Voyagerista, ja tarra sitä myöten on väärä. Katsastusmiehelle ei riittänyt ikkunan & iskuran kotelon oikeat numerot.

Vai pitääkö teettää jossakin tarrafirmassa vain oikeilla tiedoilla oleva saman kokoinen tarra...? :roll:
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#2

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Tuossa vaiheessa kannattaisi vaihtaa katsastus asemaa .ainoa oikea runkonumero tarkastus paikka on se iskaritorni eikä mikään popparilla kiinnitetty läpyskä.
samil696
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 8:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: town country
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: ex

#3

Viesti Kirjoittaja samil696 »

jep katsuri vaihtoon
kävin tänään kysymässä projekti autoon (Datsun 100a) jos tilais vanhalla rekkarilla kilvet valmiiksi konttorille niin tuumasi että auto pitää ensin katsastaa ja sitten saan jotkut random fin kilvet ja sen jälkeen voidaan vasta vanhalla rekkarilla kilvet tilata :evil:
no menin viereiselle konttorille ja pyysin vanhojen kilpien tilausta niin ei mitään ongelmaa 13€ ja 2-3 viikkoo kestää että kilvet tulee
2002 town country 3.8
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Ota tarra7läpyskä pois, koska se on harhaanjohtava, lainmukainen valmistenumero on iskaritornissa, kuten hevy mainitsi.
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#5

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

Kiitos kommenteista. Vähän kyllä juu outoa, että tarralapun takia tuli hylsy. (Noh, hylsy tuli myös "käsi"jarrusta, hölmönä en kiristänyt kumilätkien takaa kenkiä kireemmälle, kun toista löysytinkin jarrulevyn irrotusta varten :( ) On siis tosiaan tarralappu, eikä edes niitattu metallilevy.
Mahtaisko tosiaan kelvata jälkikatsastukseen, jos vaan poistais tarran..? Ehkä hyvä soittaa katsastuskonttoriin, ehkä pariinkin, niin saa "second opinionin".
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#6

Viesti Kirjoittaja masiina »

Mielivalta ja ahneus se on mikä noita konttoreita pyörittää. Kyllä ne pyörisi ilman uusintakatsastus maksujakin mutta kun mikään ei riitä. Tuttava nainen vei voyagerinsa leimalle. Pahallapäällä oleva katsuri oli kiroillut koronaa ja etsimällä etsinyt vikaa. Kun ei mitään oikein löytynyt ni laittoi sitten alapallonivelestä suoran hylsyn. Käytin juuri yhden autoista leimalla. Varasin ajan etukäteen netistä, halvimman mahdollisen, kun hinta on paljon halvempi jos hyväksyy tarjotun ajankohdan. Tiesin jo etukäteen mitä tuleman pitää: Hylsy, jotta uusintamaksulla saa kompensoitua alennuksen. Kyseessä Almera. Kuulemma etupalkki ruostunut ( mikä on suojamuovien alla piilossa ja mistä ei viimevuonna sanottu mitään) sekä etuiskari kolahtaa. Prosentit oli ok ja iskari kuiva, mutta pelkkä pieni ääni riitti hylkyyn. Viime vuonna tuli hylky kun ajovalo umpiossa ei toiminut korkeuden säätö ja oli pieni mitäänsanomaton halkeama. Laittoi sitten siitä yhdestä umpiosta 4 eri korjauskehotusta ja sitä myöten hylky kun liian monta korjauskehotusta. Nykyään kyllä saa todella hillitä itseään etukäteen ennen kuin edes astuu ovesta sisään kun vitutuskäyrä on jo valmiiksi tapissaan.
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#7

Viesti Kirjoittaja korgie »

masiina kirjoitti: Pe Kesä 19, 2020 10:36 am Mielivalta ja ahneus se on mikä noita konttoreita pyörittää. Kyllä ne pyörisi ilman uusintakatsastus maksujakin mutta kun mikään ei riitä.
Tästä rohkenen olla hiukan eri mieltä. Bisnestä ne katsastusasematkin tekee - eivät ne hyväntekeväisyyslaitoksia ole. Vaikka itse katsastus ei kestäkään kuin 15-20 minuuttia, täytyy kuitenkin muistaa että katsastusasemalla on paljon muitakin juoksevia kustannuksia kuin sen katsastusmiehen palkka. Tilat, kaikki niihin liittyvä talotekniikka (pakokaasujen poisto ym.), nosturit ja kaikki tarvittavat mittalaitteet huoltoineen ja kalibrointeineen, tietojärjestelmät...

Viepä auto mihin tahansa huoltoliikkeeseen ja pyydä tarkistamaan kaikki samat jutut mitkä katsastuksessa tarkistetaan. Veikkaan että lasku on suurempi kuin katsastusasemalla.

Itse kuulun siihen joukkoon joka yleensä käyttää auton huollossa *ennen* katsastusta, jolloin hyvin harvoin mistään tulee hylsyjä. Ei se katsastusmiehen syytä ole jos auto ei ole kunnossa. En myöskään usko että ihan keksimällä keksien jostain alapallonivelestä laitetaan hylsy, ellei se oikeasti ole väljä.

Saatan myös toisinaan käyttää katsastusaseman palveluita muulloinkin kuin määräaikaiskatsastuksen ollessa ajankohtainen. Jos on ajotuntumasta pääteltynä epäilys, että jossain alustan osissa saattaisi olla väljää, se on aika äkkiä tarkistettu kun katsastusmies nostaa auton nosturille, tällainen "suppea tekninen tarkastus" maksaa yleensä pari kymppiä, ja sillä saa vahvistuksen omalle mutu-tuntumalle, onko jotain oikeasti vialla vai kuvittelenko vaan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa