Jäähdytysneste katoaa
#11
https://www.lapinkansa.fi/mika-jaahdyti ... oosi/74486
Lukekaa tää juttu hyvä ja suht lyhyt pelkkä väri ei enää kerro mitään.
Huhhuh kyllä on mennyt tämäkin homma vaikeaksi nykyään.
Näitä glykoli hommia miettiessäni tuli stoori mieleen kun oltiin asuntoautolla reissussa ja syyläriin lensi kivi.. mitään muuta ei ollut enää auki kun abc sieltä kananmunia mukaan ja tein mcgyverit eli laitoin syyläriin muutaman kananmunan nykyinen vaimo pyöritteli silmiä ja huusi mitä vtä sä nyt teet..
Ei vuotanut enää, myöhemmin tinasin kotona kennon eikä silloinkaan tullut mitään ongelmia.
Tätähän ne testas myytinmurtajissakin ja totesi vielä et toimi paremmin kuin tähän tarkoitukseen myytävät kemikaalit.
Lukekaa tää juttu hyvä ja suht lyhyt pelkkä väri ei enää kerro mitään.
Huhhuh kyllä on mennyt tämäkin homma vaikeaksi nykyään.
Näitä glykoli hommia miettiessäni tuli stoori mieleen kun oltiin asuntoautolla reissussa ja syyläriin lensi kivi.. mitään muuta ei ollut enää auki kun abc sieltä kananmunia mukaan ja tein mcgyverit eli laitoin syyläriin muutaman kananmunan nykyinen vaimo pyöritteli silmiä ja huusi mitä vtä sä nyt teet..
Ei vuotanut enää, myöhemmin tinasin kotona kennon eikä silloinkaan tullut mitään ongelmia.
Tätähän ne testas myytinmurtajissakin ja totesi vielä et toimi paremmin kuin tähän tarkoitukseen myytävät kemikaalit.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#12
Mä oon käyttänyt Valvoline-coolant kaikissa rysyissäni. Valvoline Max-life antifreeze oli punainen OAT-pohjainen. Sitä ilmeisesti ei enää tehdä vaan tilalle on tullut Valvoline Multi-vehicle antifreeze. Väriltään keltainen ja voi sekoittaa kaikkien värien kanssa. Nyt kesällä rempan yhteydessä huuhtelin järjestelmän kunnolla ja puhalsin vielä paineilmalla lohkon ja syylärin täysin tyhjäksi. Sisään laitoin sitten tuon keltaisen ( aika väritön ) jäähdytysnesteen.
edit. Lisätty linkki tuotteeseen.
https://www.motormarket.fi/valvoline-mu ... 39-16.html
edit. Lisätty linkki tuotteeseen.
https://www.motormarket.fi/valvoline-mu ... 39-16.html
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
VOYAGER 3.3 V6 2005
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#13
Eiköstä se ollut tuo jäähdytysnesteen muuttuminen johtuen siittä kun alettiin tehdä alumiinilohkoja? Aiemmin oli valurautalohkot mutta nyttemmin ovat moottorit kokoalumiinisia. Vai tarttikos alumiinikansikin jo uudemman aineen? No eikai kun niitä oli jo vihreän aineen aikana.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
- Malli: Grand Voyager V
- Vuosimalli: 2008
#14
Oma veikkaus on vain longlife ominaisuudet ja autonvalmistajien omat hömpötykset. Miettikääpä öljyjen kirjoa niin tämä jäähdytinneste on aika pientä
Ps. Mukavasti tullut pöhinää foorumille ja koitetaan yhdessä pitää sitä yllä!
Ps. Mukavasti tullut pöhinää foorumille ja koitetaan yhdessä pitää sitä yllä!
#15
Kiitos kaikille kommenteista!
Autoon on viime keväänä vaihdettu vesipumppu, huuhdeltu jäähdytysjärjestelmä ja vaihdettu jäähdytysnesteet.
Jäähdytin on aina ollut tarkastettaessa täynnä.
Olen kurkkinut auton käydessä moottoritilaan, mutta näkyviä vuotoja en tosiaan ole vielä löytänyt. Täytyy tiirailla tarkemmin kunhan kerkeän.
Autoon on viime keväänä vaihdettu vesipumppu, huuhdeltu jäähdytysjärjestelmä ja vaihdettu jäähdytysnesteet.
Jäähdytin on aina ollut tarkastettaessa täynnä.
Olen kurkkinut auton käydessä moottoritilaan, mutta näkyviä vuotoja en tosiaan ole vielä löytänyt. Täytyy tiirailla tarkemmin kunhan kerkeän.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#16
Näissä uudemmissa on jo sen verran paljon letkuja ja putkia ja jäähdyttimiä joka suuntaan että ei mikään ihme jos jostain vuotais näkymättömänä. On EGR:t, öljynjäähdyttimet, alipaineistukset, vaihdelaatikon jäähdytys, tuplakennot kopille ynnä muuta. Uudemman vitoskopan dieselin olikohan paluupuolen jakotukissa on lähtöjä kuin kuusenoksassa Siellä imusarjan alla, liekö nelosessa sama? VM-kone.
Lisäksi tuo neste katoaa lämpösen koneen ympäriltä niin nopeesti ettei ehdi pientä vuotoa huomaanaan kun jo kuivaa pois.
Lisäksi tuo neste katoaa lämpösen koneen ympäriltä niin nopeesti ettei ehdi pientä vuotoa huomaanaan kun jo kuivaa pois.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
- Malli: Grand Voyager V
- Vuosimalli: 2008
#17
Vitosessa on siinä imusarjan alla termostaatti jossa taisi olla 4x letkulähdöt Odottais tuossa termari vaihtoa mutta vaatii vähän enemmän innostusta alkaa tekemään...
Voi sitä hetkeä kun 3,3 bensaan vaihdoin termarin ja taisi mennä 5min kaikkineen
Voi sitä hetkeä kun 3,3 bensaan vaihdoin termarin ja taisi mennä 5min kaikkineen
#20
Paa se strutsin muna sinne niin ei tarvii ihmetellä.
Tai
Uv väriäinetta syylärii ajelee kunnes tavaraa hävii ja tutkimaan.
https://www.tecalemit.fi/tuotteet/ilmas ... -nesteille
Tai
Uv väriäinetta syylärii ajelee kunnes tavaraa hävii ja tutkimaan.
https://www.tecalemit.fi/tuotteet/ilmas ... -nesteille
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija