Jäähdytysneste katoaa

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Tonttula
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 5:33 pm

#11

Viesti Kirjoittaja Tonttula »

https://www.lapinkansa.fi/mika-jaahdyti ... oosi/74486

Lukekaa tää juttu hyvä ja suht lyhyt pelkkä väri ei enää kerro mitään.
Huhhuh kyllä on mennyt tämäkin homma vaikeaksi nykyään.

Näitä glykoli hommia miettiessäni tuli stoori mieleen kun oltiin asuntoautolla reissussa ja syyläriin lensi kivi.. mitään muuta ei ollut enää auki kun abc sieltä kananmunia mukaan ja tein mcgyverit eli laitoin syyläriin muutaman kananmunan nykyinen vaimo pyöritteli silmiä :roll: ja huusi mitä vtä sä nyt teet..
Ei vuotanut enää, myöhemmin tinasin kotona kennon eikä silloinkaan tullut mitään ongelmia.

Tätähän ne testas myytinmurtajissakin ja totesi vielä et toimi paremmin kuin tähän tarkoitukseen myytävät kemikaalit.
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#12

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Mä oon käyttänyt Valvoline-coolant kaikissa rysyissäni. Valvoline Max-life antifreeze oli punainen OAT-pohjainen. Sitä ilmeisesti ei enää tehdä vaan tilalle on tullut Valvoline Multi-vehicle antifreeze. Väriltään keltainen ja voi sekoittaa kaikkien värien kanssa. Nyt kesällä rempan yhteydessä huuhtelin järjestelmän kunnolla ja puhalsin vielä paineilmalla lohkon ja syylärin täysin tyhjäksi. Sisään laitoin sitten tuon keltaisen ( aika väritön ) jäähdytysnesteen.


edit. Lisätty linkki tuotteeseen.

https://www.motormarket.fi/valvoline-mu ... 39-16.html
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#13

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Eiköstä se ollut tuo jäähdytysnesteen muuttuminen johtuen siittä kun alettiin tehdä alumiinilohkoja? Aiemmin oli valurautalohkot mutta nyttemmin ovat moottorit kokoalumiinisia. Vai tarttikos alumiinikansikin jo uudemman aineen? No eikai kun niitä oli jo vihreän aineen aikana.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#14

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Oma veikkaus on vain longlife ominaisuudet ja autonvalmistajien omat hömpötykset. Miettikääpä öljyjen kirjoa niin tämä jäähdytinneste on aika pientä :D

Ps. Mukavasti tullut pöhinää foorumille ja koitetaan yhdessä pitää sitä yllä!
jopeanne
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 23, 2019 11:06 pm

#15

Viesti Kirjoittaja jopeanne »

Kiitos kaikille kommenteista!
Autoon on viime keväänä vaihdettu vesipumppu, huuhdeltu jäähdytysjärjestelmä ja vaihdettu jäähdytysnesteet.
Jäähdytin on aina ollut tarkastettaessa täynnä.
Olen kurkkinut auton käydessä moottoritilaan, mutta näkyviä vuotoja en tosiaan ole vielä löytänyt. Täytyy tiirailla tarkemmin kunhan kerkeän.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#16

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Näissä uudemmissa on jo sen verran paljon letkuja ja putkia ja jäähdyttimiä joka suuntaan että ei mikään ihme jos jostain vuotais näkymättömänä. On EGR:t, öljynjäähdyttimet, alipaineistukset, vaihdelaatikon jäähdytys, tuplakennot kopille ynnä muuta. Uudemman vitoskopan dieselin olikohan paluupuolen jakotukissa on lähtöjä kuin kuusenoksassa :D Siellä imusarjan alla, liekö nelosessa sama? VM-kone.

Lisäksi tuo neste katoaa lämpösen koneen ympäriltä niin nopeesti ettei ehdi pientä vuotoa huomaanaan kun jo kuivaa pois.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#17

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Vitosessa on siinä imusarjan alla termostaatti jossa taisi olla 4x letkulähdöt :D Odottais tuossa termari vaihtoa mutta vaatii vähän enemmän innostusta alkaa tekemään...
Voi sitä hetkeä kun 3,3 bensaan vaihdoin termarin ja taisi mennä 5min kaikkineen :D
jopeanne
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 23, 2019 11:06 pm

#18

Viesti Kirjoittaja jopeanne »

Etsinnästä huolimatta Voyagerista ei löytynyt vuotoja tai jäämiä vuodoista.
Voiko lämmityksen kenno vuotaa niin vähän ja salakavalasti ettei lattia kastu tai vuotoa muuten huomaa?
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#19

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Onko taka lämmitystä ?

Missä päin potilas sijaitsee?
Tonttula
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 5:33 pm

#20

Viesti Kirjoittaja Tonttula »

Paa se strutsin muna sinne niin ei tarvii ihmetellä. :P

Tai

Uv väriäinetta syylärii ajelee kunnes tavaraa hävii ja tutkimaan.

https://www.tecalemit.fi/tuotteet/ilmas ... -nesteille
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija