300M AKKU

300C, 300M..
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#1

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Vajaa kolme vuotta vanha HANKOOK akku ja jo oireilee eli yön jälkeen ladattava.
Päivällä kun ajelee riittää virta päivällä.
Onko vinkkejä parempiin akkumerkkeihin? :twisted:
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#2

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Optima.
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#3

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

No ei tullut Optima vaan Exide Excell ja hinta 110ekee asennettuna.
Toivotaan että kestää......
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#4

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Nyt ilmeni outo vika.
Kun yön levännyt ja niin aamulla saa startata muutaman kerran ennenkuin käynnistyy.
On muutama naksaus vain startista mutta lopulta käynnistyy.
Päivällä kun auton moottori lämmin ei ongelmia starttaa heti..
Akku siis uusi ja mittasin illalla 14,2v ja aamulla 14,1v.
Käynnistinmoottori vikaa?
Virtalukko vikaa?
Vinkkejä...
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#5

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Olisko startin solenoidi? Jos naksuu muttei pyöritä.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#6

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Niin siis startti toimii ok kun auto on lämmin..outoa..
Vain kylmänä naksuu mutta lopulta pyörittää..
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#7

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

-99 vojakkeri teki samaa aikoinaan. Kylmänä sai usean kerran virta-avainta käännellä ennenku pyörähti, lämpösenä kyllä het hörähti. Otin startin irti ja vaihdoin ne kontaktipinnat solenoidiin ja sen jälkeen aina starttas. Ebaystä tais olla ne osat, mutta sitä plungeria ei saanut mistään, hioin sitä vähän viilalla.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Tuossa on sarja jonka ostin siis rockautosta enkä ebaystä, syytä siihen en muista https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... r+kit,4184

Luulen että 300m 3.5L on samanlainen ja samankokoinen se solenoidi, siinähän on myös se moottori päällä ja solenoidi alla (normaalisti solenoidi on päällä ja moottori suoravälitteinen)? Jos olis startin numero nii vois netistä löytyä enemmän tietoa ja vaihtoehtoja.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#9

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Ok kiitti vinkistä.On varalla jo käytetty startti ja viikonloppuna vaihtoa.
Ilmoittelen kuinka kävi.
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#10

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

No niin startti vaihdettu ja maanantai-asentajalta meni ~5h.
1.Nostin auton ~0,5m korkeuteen ja vasen etupyörä pois JA PUKKI ALLE.
2.Konehuoneesta virtaliitin irti ja muovisuoja päälle.
3.Löysätä moottorin kannattimen pultit 2+3kpl (15mm kanta) sitten tunkki moottorin alle ja nosto niin että hieman nostaa.
4.Öljynsuodatin kannattaa poistaa saa lisää tilaa.Kannatin pultit pois ja moottorin nostoa niin että saa nostettua kannattimen sivuun.
5.Startin pääty näkyy nyt ja virtaliitin pois (13mm) avainkanta, herätevirtaliitin vasta sitten pois kun startti on irti.
6.Startin pultit myös irti15mm kanta ja 3kpl. Kaksi alempaa helppo ottaa mutta päällimmäinen pn "paha".Jatkoa ja muuta saa käytellä.
7.Nyt saa startin pois ja voi irroittaa herätevirran johdon.
8.Ja nyt päinvasten uusi tilalle.HUOM; startin ja lootan välissä ohut peltilevy se täytyy asettaa huolleisesti paikalle jottei jää vinoon.
Toivottavasti saa joku apua tästä sepustuksesta....
Niin NIPPON DENSO startti josta oli tosiaan kulunut vastinpinnat ja solenoidin männän "kuparit".
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa