300M AKKU
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 282
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
#4
Nyt ilmeni outo vika.
Kun yön levännyt ja niin aamulla saa startata muutaman kerran ennenkuin käynnistyy.
On muutama naksaus vain startista mutta lopulta käynnistyy.
Päivällä kun auton moottori lämmin ei ongelmia starttaa heti..
Akku siis uusi ja mittasin illalla 14,2v ja aamulla 14,1v.
Käynnistinmoottori vikaa?
Virtalukko vikaa?
Vinkkejä...
Kun yön levännyt ja niin aamulla saa startata muutaman kerran ennenkuin käynnistyy.
On muutama naksaus vain startista mutta lopulta käynnistyy.
Päivällä kun auton moottori lämmin ei ongelmia starttaa heti..
Akku siis uusi ja mittasin illalla 14,2v ja aamulla 14,1v.
Käynnistinmoottori vikaa?
Virtalukko vikaa?
Vinkkejä...
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#5
Olisko startin solenoidi? Jos naksuu muttei pyöritä.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#7
-99 vojakkeri teki samaa aikoinaan. Kylmänä sai usean kerran virta-avainta käännellä ennenku pyörähti, lämpösenä kyllä het hörähti. Otin startin irti ja vaihdoin ne kontaktipinnat solenoidiin ja sen jälkeen aina starttas. Ebaystä tais olla ne osat, mutta sitä plungeria ei saanut mistään, hioin sitä vähän viilalla.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#8
Tuossa on sarja jonka ostin siis rockautosta enkä ebaystä, syytä siihen en muista https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... r+kit,4184
Luulen että 300m 3.5L on samanlainen ja samankokoinen se solenoidi, siinähän on myös se moottori päällä ja solenoidi alla (normaalisti solenoidi on päällä ja moottori suoravälitteinen)? Jos olis startin numero nii vois netistä löytyä enemmän tietoa ja vaihtoehtoja.
Luulen että 300m 3.5L on samanlainen ja samankokoinen se solenoidi, siinähän on myös se moottori päällä ja solenoidi alla (normaalisti solenoidi on päällä ja moottori suoravälitteinen)? Jos olis startin numero nii vois netistä löytyä enemmän tietoa ja vaihtoehtoja.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 282
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
#10
No niin startti vaihdettu ja maanantai-asentajalta meni ~5h.
1.Nostin auton ~0,5m korkeuteen ja vasen etupyörä pois JA PUKKI ALLE.
2.Konehuoneesta virtaliitin irti ja muovisuoja päälle.
3.Löysätä moottorin kannattimen pultit 2+3kpl (15mm kanta) sitten tunkki moottorin alle ja nosto niin että hieman nostaa.
4.Öljynsuodatin kannattaa poistaa saa lisää tilaa.Kannatin pultit pois ja moottorin nostoa niin että saa nostettua kannattimen sivuun.
5.Startin pääty näkyy nyt ja virtaliitin pois (13mm) avainkanta, herätevirtaliitin vasta sitten pois kun startti on irti.
6.Startin pultit myös irti15mm kanta ja 3kpl. Kaksi alempaa helppo ottaa mutta päällimmäinen pn "paha".Jatkoa ja muuta saa käytellä.
7.Nyt saa startin pois ja voi irroittaa herätevirran johdon.
8.Ja nyt päinvasten uusi tilalle.HUOM; startin ja lootan välissä ohut peltilevy se täytyy asettaa huolleisesti paikalle jottei jää vinoon.
Toivottavasti saa joku apua tästä sepustuksesta....
Niin NIPPON DENSO startti josta oli tosiaan kulunut vastinpinnat ja solenoidin männän "kuparit".
1.Nostin auton ~0,5m korkeuteen ja vasen etupyörä pois JA PUKKI ALLE.
2.Konehuoneesta virtaliitin irti ja muovisuoja päälle.
3.Löysätä moottorin kannattimen pultit 2+3kpl (15mm kanta) sitten tunkki moottorin alle ja nosto niin että hieman nostaa.
4.Öljynsuodatin kannattaa poistaa saa lisää tilaa.Kannatin pultit pois ja moottorin nostoa niin että saa nostettua kannattimen sivuun.
5.Startin pääty näkyy nyt ja virtaliitin pois (13mm) avainkanta, herätevirtaliitin vasta sitten pois kun startti on irti.
6.Startin pultit myös irti15mm kanta ja 3kpl. Kaksi alempaa helppo ottaa mutta päällimmäinen pn "paha".Jatkoa ja muuta saa käytellä.
7.Nyt saa startin pois ja voi irroittaa herätevirran johdon.
8.Ja nyt päinvasten uusi tilalle.HUOM; startin ja lootan välissä ohut peltilevy se täytyy asettaa huolleisesti paikalle jottei jää vinoon.
Toivottavasti saa joku apua tästä sepustuksesta....
Niin NIPPON DENSO startti josta oli tosiaan kulunut vastinpinnat ja solenoidin männän "kuparit".
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa