300M '99 ABS-ongelma (ratkaistu)

300C, 300M..
KolluM
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Tammi 22, 2015 9:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: 300M
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2.7 V6

#11

Viesti Kirjoittaja KolluM »

Noniin, ja on sitten vihdoinkin tämäkin aihe saatu päätökseen. :)
Vietiin paikalliseen autohuoltamoon, ja hommasta velotettiin 70€ ja koodienlukijan käytöstä 35€ :roll:
Keltaiset valot katosivat kuin tuhka tuuleen ja kaikki toimii taas. Vähän ruovitin hiekkatiellä niin siellähän se TRAC ON-valo vilkahti. :D

Sitten tulevaa katsastusta "jännäämään" - paitsi että ainahan tämä on katsastuksesta mennyt läpi. On kuitenkin autolla ikää sen verran, että kyllä se vähän jännittää, jossei meekään esim. päästöistä tai sitten joku valittaa ohjauksen tmv. väljyydestä. Iskarit oli viime katsastuksessa ok, ja etujarrut on vaihdettu tänä vuonna.
HC ppm (hiilivedyt?) oli noussut 2014 noin kymmenellä edelliseen katsastukseen verrattuna. Muut päästöarvot oli ok.
70-80 % tais olla ja 100 % sallittu raja. Milläs tota sais pienemmäksi? Onkohan tolla jotain tekemistä sen kanssa, että välillä tulee sinistä pakoputkesta.. :?
ex. 1999 300M 2.7 V6 :cry:
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#12

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Sininen savu= öljy palaa.
KolluM
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Tammi 22, 2015 9:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: 300M
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2.7 V6

#13

Viesti Kirjoittaja KolluM »

Se on tiedossa juu. Ollaan epäilty, että kone on väljä. Amerikassahan 2.7-litraisia pidetään totaalisina romuina, jotka keräävät öljylietettä ja lopulta rikkovat moottorin.
Joskus ollaan kysytty sitäkin, että pystyiskö vaikkapa männänrenkaita vaihtamaan, niin vastaukseksi ollaan saatu "puoli moottoriahan siinä joutus purkamaan..", joten ei sitten oo houkuttanut tuokaan homma. Vanha auto, 220 tkm. Ehkä tää nyt on meillä siihen asti, kunnes jotain menee pieleen.

Toinen kysymys näin lähestyvän katsastuksen merkeissä, 29.6. viimenen päivä katsastaa: Viime vuonna katsastuksessa kiinnitettiin huomiota takakallistuksenvakaajaan, joka pääsee lonksumaan tukikumien välillä. Inssi sanoi, että laita sinne jotain väliin. Muttei kirjoittanut huomautusta. Olisiko hän voinut?
Voiko tollaisen asian takia saada hylyn / mitä sinne oikeen vois laittaa väliin? :shock:
Laitoin Facebookiin Chrysler Club of Finlandiin kuvan ko. varresta.
ex. 1999 300M 2.7 V6 :cry:
KolluM
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Tammi 22, 2015 9:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: 300M
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2.7 V6

#14

Viesti Kirjoittaja KolluM »

Ei oo rahasta kiinni tämä homma, vaikka ihan kiitettävästi tässä kuukauden aikana ollaankin investoitu tohon autoon. :D
Saatavuudesta tää oli kiinni, asutaan sadan kilsan päässä mistään paikasta, jossa vois valmiina ollakin jotain kumipuslia tohon; katsastus kun tässä on nyt edessä.
Tilataan jossain vaiheessa uudet, joo. Mutta nyt vaan laitettiin sinne väliin vesiletkua tiivistämään ko. systeemiä, jottei valitettais katsastuksessa siitä.
Loppujen lopuks oli aika helppo purkaa.
ex. 1999 300M 2.7 V6 :cry:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa