Sivu 1/1

#1

Lähetetty: Ma Helmi 08, 2021 11:36 am
Kirjoittaja jopeanne
Nyt olisivat taas hyvät neuvot tarpeen. Tuossa alempana oli samantyyppinen ketju, mutta tein kuitenkin oman.

Auto on Voyager 3.3 -04.
Auton ohjaus täristää tai paremminkin nytkyttää sekä puoltaa. Selvimmin aivan kävelyvauhdissa ja 40 km/h nopeudessa - 80 km/h nopeudessa tärinä vaimenee huomattavasti.
Autoon vaihdettiin joulukuun lopussa vasen etulaakeri ja tammikuun alussa ohjauskulmat säädettiin. Ratti kyllä suoristui, mutta auto puolsi edelleen aavistuksen vasemmalle. Raportin mukaan kaikki säädöt on ok. Muutama viikko säädön jälkeen puoltaminen lisääntyi ja ohjaus alkoi täristää/nytkyttää em. nopeuksissa.
Renkaat (Nokia) ovat päällisin puolin ok, pintaa on runsaasti ja ne on tasapainotettu alkusyksystä. Ylimääräisiä ääniä en ole huomannut. Jarrutettaessa auto nytkyttää kevyesti, liekö jarrulevy kiero. Voiko mahdollinen kiero jarrulevy aiheuttaa ajonaikaisen nytkytyksen?
Olisiko mahdollisesta aiheuttajasta tietoa/valistuneita arvauksia?

#2

Lähetetty: Ti Helmi 09, 2021 8:32 am
Kirjoittaja Gmies
"Ratti kyllä suoristui," Missä vaiheessa ratti meni vinoon?

#3

Lähetetty: Ti Helmi 09, 2021 10:51 am
Kirjoittaja jopeanne
Laakerin vaihdon yhteydessä - laakeri oli ollut kohtuullisen tiukassa.

#4

Lähetetty: Pe Helmi 26, 2021 8:02 pm
Kirjoittaja jopeanne
Oikea eturengas paljastui syylliseksi - runko oli antautunut.