Sebring kokemuksia

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

Nyt on sebu ollu 8 vuotta alla 32tkm--->104500tkm.
Vikoja ei ole ollut muuta kuin perus EL mittariston simahtiminen ja pyörän navat.
Muuten on menty öljyn ja perus kulutusosien vaihdolla..
Voin siis suositella...
Supercharged V8
Mestare
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:49 am
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 2.0

#2

Viesti Kirjoittaja Mestare »

Suosittelen myös. Kolmen vuoden ja 35tkm aikana ei ole suurempia vikoja ollut ja auto on pelannut myös talvella todella hyvin.
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Veli »

4 vuotta ja 75.000 km. Voin suositella myös. Ainoan kerran jätti tielle, kun akku simahti paukkupakkasessa viikon seisokissa. Kaikkiin autoihin pitää joskus vaihtaa kulutusosia, jotka Sebringissä sijaitsevat akselistoissa. Silti meni jo kolmannen kerran läpi neljässä katsastuksessa ekalla ja toista kertaa putkeen huomautuksitta. Tästä mallista puuttuu vain ajonvakautus, 5 cm istumakorkeudesta ja ruoste. Muuten loistopeli luxusvarustein. Ja halvalla. 2004 - 2.0.
superurpo
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: La Joulu 06, 2014 4:11 pm

#4

Viesti Kirjoittaja superurpo »

Toissa kesänä ostin 2005 mallin 2.4 litran koneella. Moottorista kuului paha ääni aina kaasun päästettyä.Korjaamolla totesivat resonoinniksi. Nyt sitten puolentoista vuoden päästä vetolevy hajosi. Jakopään alaosassa on kaksi tasapainoakselia joita pyörittää pieni ketju. Ketju oli ollut löysällä ja piti ääntä. Ketju irtosi ja putosi öljykoppaan ja ääni hävisi. Ilman tasapainoakselia kone täristää sen verran , että hammaskehä hajosi. Kuulemma ketjun löystyminen on yleistä 2.4 litrasissa. 2.0 l koneissa , akseleita ei ole ollenkaan.
Ketjun saa kiristettyä öljypohjan kautta. Harmittaa 2400 euron edestä , etten silloin vienyt autoa asiantuntijalle.
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Veli »

Nyt on jonkin aikaa ollut pihassa myös europpalainen farkku. Kun ajaa reilun tauon jälkeen Sebringillä, niin kyllä amerikkalaisen auton mukavuus nousee esiin. Jenkki osaa tehdä auton, jota ajaessa ei tarvitse tehdä työtä. Kaikki toimii kevyesti ja kaasu vastaa pyyntöön heti. Vakkarin säätimet ratissa ovat ylivertaiset kaikenlaisiin viiksiin verrattuna. Onhan Sebring tosin aika matala, mutta siihen tottuu.
VintageSpeed
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm

#6

Viesti Kirjoittaja VintageSpeed »

Onko muiden Sebuissa ilmennyt tätä ns. "piston slap" nakutusta. Itselläni on 159k ajettu 2.0 pata ja tässä yksi mäntä nakuttaa kylmänä hyvin voimakkaasti. Kysehän on siis siitä että mäntä/männänrengas on sen verran väljä jolloin männän helma pääsee osumaan sytytystahdin yhteydessä sylinteriseinään pitäen nakuttavaa ääntä, kunnes lämpölaajeneminen hiljentää männän. Kylmänä auto kuulostaa aivan siltä kuin kierokangen laakeri olisi hajalla, mutta kun käyttää moin 1-2 minuuttia ääni häipyy olemattomiin.
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Veli »

Kyllä kolisee kylmä 2.0-kone joka kerta. Kesällä vain pienen hetken, mutta kylmällä kelillä varmaan ainakin minuutin.
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#8

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Oliskos vaan sitä että hydrauliset nostajat tyhjenee kun auto seisoo ja osa niistä on "puristuksessa". Täyttyy taas kun öljyt kiertää ja metelit loppuu. Samaa viisaampi kysy multa et naputtaako kone kylmänä (2.5 ratus, mitsun pata) kuulemma jonkinsortin ominaisuus tietyissä malleissa. Nyt on jotkut halvat 5w-40:t koneessa ja niillä ei ilmene kylmäkalinaa mut joillakin öljymerkeillä kyllä.
VintageSpeed
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm

#9

Viesti Kirjoittaja VintageSpeed »

Täytyy varmaan kuvata video tästä äänestä. Venttiilien naputusta se ei ole sillä se on paljon vaimeampi. Piston slap on terävä ja kova kolina joka tulee koneen alakerrasta.
Ainakin jenkeissä 2.0 Neonit kärsivät tästä. On kuulema yleistä matalakitkakoneissa kuten Subarun boksereissa ja joissakin GM koneissa.
Pete The Finn
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm

#10

Viesti Kirjoittaja Pete The Finn »

Oman kokemukseni perusteella Chryslerin 2.0L koneet pitävät ihan normaalistikin kylmänä tuota kolinaa, jota Ameriikassa kutsuvat "piston slap" -ilmiöksi. Näin ainakin tekivät kaksi omistamaani Neonia (-00 ja -02), ihan uudesta asti. (Tosin noissa koneena SOHC, omakohtaista kokemusta Sebringissä käytetystä DOHC-moottorista ei minulla ole, mutta olen ymmärtänyt että vastaava koskisi molempia.) Omillani ehdin ajaa aika vähän, mutta erilaisia merkkifoorumeja yli 15 vuotta seurattuani olen vahvasti siinä käsityksessä, että kyseinen kolina ei ole mitenkään "vaarallista" siinä mielessä, että se olisi merkki moottorin aikaisesta hajoamisesta tms. Päinvastoin, ko. koneet tuntuvat olevan todella pitkäikäisiä, jos alkuaikojen (ennen -99) kannentiivisteongelmia ei oteta lukuun. Edellä sanottu pätee siis, jos kolina häviää koneen lämmittyä sen edellä mainitut pari minuuttia. Jos ei, sitten on jotain vialla.

Edelleen - sekä oman kokemukseni (-05 Sebu) perusteella että vuosien merkkifoorumien lukemiseen nojautuen - Sebringin 2.7L ei kylmänäkään kolise normaalisti yhtään vaan kehrää kylmäkäynnistyksessäkin alusta asti kuin kissa, jos kaikki on kunnossa. (Onpahan muuten mahtavat pakoäänet - kun omani oli uusi starttasin usein ovi auki ihan puhdasta lapsellisuuttani.) Jos tuosta kutoskoneesta siis kuuluu kylmänä kolinaa tai muita sivuääniä, on ongelmia tiedossa. (Ja tämä konehan ei sitten olekaan ihan niin pitkäikäisen maineessa, ainakaan jos öljynvaihdot on tehty "vähän sinne päin" tai käytetty mineraaliöljyjä tms. Googlaamalla "rod bearing failure", "oil sludge" jne. löytää erilaisia kauhutarinoita... Toisaalta Suomessa, missä käytetään hyviä synteettisiä öljyjä, tuntuvat ongelmat kuitenkin olevan harvinaisia. Tosin on tälläkin palstalla ollut juttua joistakin kiertokangen laakerien "kilahtamisista".)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija