Sebring tuli Grandin tilalle: Neuvoja/aatoksia
#1
Uudet tunnukset tehty kun ei enää päässy vanhoilla. Voyager palveli yli 9v ilman mitään isompia murheita, sitten tolppaan ja lunariin.
Työmatka autoksi valikoitui siis tavallaan sedan mallinen Voja. Auto haettu Kaarinasta autoliikkeestä, vm: 2004 2.0 137 000km ajettu. Tod. siisti
peli ulkoa ja sisältä. Nyt pari kyssäriä: Käykö 2.0 ja 2.4 koneisiin samat tulpat/johdot? Vaikuttaako esim. 2.4 150 hp ja 140 hp versiot mitenkään?
On kyllä vankka ja matala auto, hyvä motarilla. Mites tuon automaattilaatikon kuuluisi vaihtaa kiihdyttäessä? Oppiva laatikko kyseessä, mutta
nyt motarilla rasittava kiihdytellä: Kun painaa vaikka 100 km/H vauhdissa kaasun pohjaan, heittää kakkoselle ja kierrokset melkein 7000rpm,
siitä kolmoselle ja heti neloselle. Vääntöä tuolla kierrosalueella ei ole sitten yhtään ja kone huutaa ihan turhaan. Ainut järkevä tapa on käyttää
autostickiä. Kärri on kyllä menossa 150 000 km kohdalla laatikko öljyjen vaihtoon, samalla vedetään Moparin ohjelmisto läpi.
Työmatka autoksi valikoitui siis tavallaan sedan mallinen Voja. Auto haettu Kaarinasta autoliikkeestä, vm: 2004 2.0 137 000km ajettu. Tod. siisti
peli ulkoa ja sisältä. Nyt pari kyssäriä: Käykö 2.0 ja 2.4 koneisiin samat tulpat/johdot? Vaikuttaako esim. 2.4 150 hp ja 140 hp versiot mitenkään?
On kyllä vankka ja matala auto, hyvä motarilla. Mites tuon automaattilaatikon kuuluisi vaihtaa kiihdyttäessä? Oppiva laatikko kyseessä, mutta
nyt motarilla rasittava kiihdytellä: Kun painaa vaikka 100 km/H vauhdissa kaasun pohjaan, heittää kakkoselle ja kierrokset melkein 7000rpm,
siitä kolmoselle ja heti neloselle. Vääntöä tuolla kierrosalueella ei ole sitten yhtään ja kone huutaa ihan turhaan. Ainut järkevä tapa on käyttää
autostickiä. Kärri on kyllä menossa 150 000 km kohdalla laatikko öljyjen vaihtoon, samalla vedetään Moparin ohjelmisto läpi.
#2
Kyllä se omakin vastaava vaihtoi 2. vaihteelle aika kovissa nopeuksissa. 2->3 vaihto kun tapahtuu likempänä 120km/h nopeutta kaasun ollessa pohjassa. Koska lootassa 4 vaihdetta niin välitykset on pitkät ja koneessa huipputeho korkeilla kierroksilla. Mikään vääntöihmehän tuo kone ei ole.
2.0 ja 2.4 koneiden tulpista ja tulpanjohtojen eroista ei ole tietoa että käyvätkö ristiin. Omassa oli ostettaessa väärät tulpat ihan fyysisesti. Olivat nimittäin 1 sentin liian lyhyet mutta niin se masiina vaan liikkui.
2.0 ja 2.4 koneiden tulpista ja tulpanjohtojen eroista ei ole tietoa että käyvätkö ristiin. Omassa oli ostettaessa väärät tulpat ihan fyysisesti. Olivat nimittäin 1 sentin liian lyhyet mutta niin se masiina vaan liikkui.
#3
Nyt on sitten 10 000km takana Sebriinalla ja isoimmat huollot tehty. Vähän kun jaksaa tehdä salapoliisityötä niin melko halvalla löytyy Moparin
alkuperäisosia. Etulaakerit meni uusiksi. Moparin made in Canada laakerit löytyi toinen Ranskasta ja toinen Saksasta, molemmat n. 75e posteineen kpl.
Laatikko tiputti öljyä, joten öljyn vaihdon yhteydessä selvisi että lauhdittemelle menevien letkujen klemmarit oli löysällä! Nyt ei tule pisaraakaan.
Ilmansuodatin, pcv-venttiili, tulpat ja piuhat ovat myös Moparia, nämä tulppia lukuunottamatta Rokkiautosta. Noilla toimenpiteillä on saanut koneen
henkiin, myös karstanpoltolla on taatusti oma osuus asiaan, sekä laatikon opettamisella rankempaan ajotapaan.
Kiihdytyksetkin on mielekkäämpiä ja vääntöäkin alkaa löytymään oikeilla kierroksilla.
Kaasuläppä oli hämmästyttävän puhdas joten siihen en edes koskenut. Tulpista sen verran että ilmeisesti 2.4 ja
2.0 on erilaiset, myös 2.4 koneessa kiristys momenttiin on kriittinen?! Entiset oli ngk merkkiset ja aika kulahtaneet. En ole koskaan ollut japski tulppien
fani jenkkikoneessa. Voyageriin vaihdoin ( v6 ) ngk-iridiumit, ja tuntui että suorituskyky heikkeni.....tai sitten vaan kuvittelen.
alkuperäisosia. Etulaakerit meni uusiksi. Moparin made in Canada laakerit löytyi toinen Ranskasta ja toinen Saksasta, molemmat n. 75e posteineen kpl.
Laatikko tiputti öljyä, joten öljyn vaihdon yhteydessä selvisi että lauhdittemelle menevien letkujen klemmarit oli löysällä! Nyt ei tule pisaraakaan.
Ilmansuodatin, pcv-venttiili, tulpat ja piuhat ovat myös Moparia, nämä tulppia lukuunottamatta Rokkiautosta. Noilla toimenpiteillä on saanut koneen
henkiin, myös karstanpoltolla on taatusti oma osuus asiaan, sekä laatikon opettamisella rankempaan ajotapaan.
Kiihdytyksetkin on mielekkäämpiä ja vääntöäkin alkaa löytymään oikeilla kierroksilla.
Kaasuläppä oli hämmästyttävän puhdas joten siihen en edes koskenut. Tulpista sen verran että ilmeisesti 2.4 ja
2.0 on erilaiset, myös 2.4 koneessa kiristys momenttiin on kriittinen?! Entiset oli ngk merkkiset ja aika kulahtaneet. En ole koskaan ollut japski tulppien
fani jenkkikoneessa. Voyageriin vaihdoin ( v6 ) ngk-iridiumit, ja tuntui että suorituskyky heikkeni.....tai sitten vaan kuvittelen.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#4
Mulla on -99 Voyager 2.4L koneella (EDZ). Se on, sanoisinko, kova kiertämään.. helposti humahtaa neula viiteen tonniin. Joskus testannut töistä lähtiessä kiihtyvyyttä, työkaverit kertoilee suihkarin lähtevän Sen seurauksena ja viime kesän kuumuudesta johtuen meni pakosarja halki. No se ei Rockautolla paljoa maksa, se on vaan se vaihtamisen vaiva.
Tuolla nelilovisella automaatilla oon monesti kiihdyttänyt kakkosella jonnekkin 80, joskus lähemmäs sataan, eikä tuo kone tunnu olevan siitä moksiskaan. Eihän se siltikään mitenkään tykki ole varsinkaan tuolla painavalla korilla. Mutta hauskaa se on Kunhan vain malttaa vaihtaa öljyt ja tulpat ja suodattimet riittävän usein, oon yleensä vaihtanut n. 10 tuhannen välein kaikki, joskus useimminkin. Ja sen jakopään osat, kerran lähti vesipumpulta hihnapyörä irti ja katteleen jakokopasta ulos, onnea oli ettei lähtenyt kokonaan muuten olis tullu kalliiksi. Mutta tuo EDZ on ollut todella luotettava (yhteisiä kilometrejä noin 200 tuhatta jo)
Ja vielä: "The DOHC head was developed by Chrysler with input from the Chrysler-Lamborghini team that developed the Chrysler/Lamborghini Formula 1 V12 engine in the early 1990s." https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chrysle ... 2.4_engine
Tuolla nelilovisella automaatilla oon monesti kiihdyttänyt kakkosella jonnekkin 80, joskus lähemmäs sataan, eikä tuo kone tunnu olevan siitä moksiskaan. Eihän se siltikään mitenkään tykki ole varsinkaan tuolla painavalla korilla. Mutta hauskaa se on Kunhan vain malttaa vaihtaa öljyt ja tulpat ja suodattimet riittävän usein, oon yleensä vaihtanut n. 10 tuhannen välein kaikki, joskus useimminkin. Ja sen jakopään osat, kerran lähti vesipumpulta hihnapyörä irti ja katteleen jakokopasta ulos, onnea oli ettei lähtenyt kokonaan muuten olis tullu kalliiksi. Mutta tuo EDZ on ollut todella luotettava (yhteisiä kilometrejä noin 200 tuhatta jo)
Ja vielä: "The DOHC head was developed by Chrysler with input from the Chrysler-Lamborghini team that developed the Chrysler/Lamborghini Formula 1 V12 engine in the early 1990s." https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chrysle ... 2.4_engine
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
#5
Nonni, ensin koputettaan puuta. N.vuosi ja 20 000km takana Sebriinalla. Edellisen viestin jälkeen en ole yhtään ainutta osaa autoon
jotunut vaihtamaan. ( öljynsuodatinta lukuunottamatta ) Leimasta meni läpi alkukesästä ilman mitään huomautuksia. Eiköhän tässä taas seuraava
vuosi luulisi menevän ok.
Tasan 10l satasella näyttää keskikulutus, ei hyvä, ei paha. Manuaalilla toki pääsisi varmaan pari litraa vähemmällä.
jotunut vaihtamaan. ( öljynsuodatinta lukuunottamatta ) Leimasta meni läpi alkukesästä ilman mitään huomautuksia. Eiköhän tässä taas seuraava
vuosi luulisi menevän ok.
Tasan 10l satasella näyttää keskikulutus, ei hyvä, ei paha. Manuaalilla toki pääsisi varmaan pari litraa vähemmällä.
#6
Tänään se oli sitten taas totuuden hetki ja katsastus. Läpi toisen kerran putkeen huomautuksitta Nyt 30 000km ja n.1.9kk omistusta takana.
Vuoden sisään vaihdettu yläpallot eteen ja taakse jarrupalat. Vaikea kyllä keksiä vastaavaa kulkinetta kun auto maksoi 2300e.
Vuoden sisään vaihdettu yläpallot eteen ja taakse jarrupalat. Vaikea kyllä keksiä vastaavaa kulkinetta kun auto maksoi 2300e.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa