Moi!
Voikohan noita lisälämmittimen raja-arvoja muuttaa esim DRBIII:lla?
Ei tarvisi olla päällä niin pitkään. vai palaako tuo valo lisälämmittimen valo tuossa kojelaudassa vaikka lämmitin ei olekkaan päällä vaan on ns. käynnistysvalmiina ?
Entäs onko kukaan asentanut on/off kytkintä tuohon väliin?
2.8 crd lisälämmittimen säätö
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#2
DRB:stä en osaa sanoa, mutta kytkimen varmaan voi johonkin väliin laittaa. Ja lämpimillä keleillä ottaa vaikka releen pois.
Hyvä on sitten ottaa huomioon että toistuvat lyhyet poltot eivät ole hyväksi laitteelle. Sen takia se manuaalisissa versioissa on aina sen 5 minuuttia minimissään päällä eikä siis voi sammuttaa. 5 minuutin jälkeen sammuu kun laittaa pyöritettävän lämmönsäätimen sinne klo 1-2 välille tai alemmas. Eikä ainakaan mulla valon mukaan käynnisty pakkasillakaan edes kylmällä moottorilla jos pitää siellä alle klo 2:ssa. Miten herkkä tuo sitten lienee niissä paremmissa malleissa kun silloin tällöin tuskaillaan asian kanssa?
Hyvä on sitten ottaa huomioon että toistuvat lyhyet poltot eivät ole hyväksi laitteelle. Sen takia se manuaalisissa versioissa on aina sen 5 minuuttia minimissään päällä eikä siis voi sammuttaa. 5 minuutin jälkeen sammuu kun laittaa pyöritettävän lämmönsäätimen sinne klo 1-2 välille tai alemmas. Eikä ainakaan mulla valon mukaan käynnisty pakkasillakaan edes kylmällä moottorilla jos pitää siellä alle klo 2:ssa. Miten herkkä tuo sitten lienee niissä paremmissa malleissa kun silloin tällöin tuskaillaan asian kanssa?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#3
No sehän menee aina päälle kun autolla lähtee liikkeelle .
Jos käyn kaupassa parin kilometrin päässä nii ei tarvitsisi kyllä mennä päälle.
Tähän tietysti auttaisi se kytkin
Sillä noita raja-arvoja kyselin kun minusta se saisi sammua hieman aiemmin kuin mitäse nyt tekee..
Saa sen kiinni kun lämpötilat (tai ainaki valon sammumaan kojelaudasta) on oikeassa kohti ja käyttää hvac: ia kiinni ja laittaa uudestaan päälle..
Jos käyn kaupassa parin kilometrin päässä nii ei tarvitsisi kyllä mennä päälle.
Tähän tietysti auttaisi se kytkin
Sillä noita raja-arvoja kyselin kun minusta se saisi sammua hieman aiemmin kuin mitäse nyt tekee..
Saa sen kiinni kun lämpötilat (tai ainaki valon sammumaan kojelaudasta) on oikeassa kohti ja käyttää hvac: ia kiinni ja laittaa uudestaan päälle..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 377
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#4
Voit kokeilla pitää lämpötilasäädön +22C tai alle jos on näin säädettävä malli digitaalisella näytöllä ja/tai pitää täysautomatiikan pois päältä jos sellainen mahdollisuus on olemassa. Tietenkin jos lisälämmitin käynnistyy heti kun starttaa niin eihän se sitten alle sen 5min sammu. Veivattavalla mallilla käsittääkseni kai 75% eli 3/4 vääntimen kierrosta on tuo raja-arvo, eli siellä klo 1-2 tienoilla. Lisälämmittimen pitäisi kytkeytyä pois kun jäähdytysneste on +83C ja mennä osalämmitykselle kun lämpö on +76C ja sammua kokonaan myös kun lisälämmitin on ollut yhtäjaksoisesti päällä 76 minuuttia. Ilmeisesti yhtään mitään raja-arvoja ei voi edes DRB3:lla asetella, vain testailla. En ainakaan mitään siihen viittaava löydä Body Diagnostic Book pdf.stä johon tuo lämmitys kaikkineen sisältyy. Sitten on semmoinen temppu että pitää tankin alle 1/8 osa täynnä, lisälämmittimen ottoputki ei yllä tällöin polttoaineeseen.... Kai se nyt sentään ainakin sammuu kun painetaan koko hvac off asentoon? Entäs kun painaa taas on niin mitä tapahtuu?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa