Sebring v6, rauhaton tyhjäkäynti

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#1

Viesti Kirjoittaja jorkale »

Meitin - 01 2.7 sebrinkistä levis vesipumppu niin totaalisesti, että meni vedet öljyn sekaan. Onneksi autolla ei ehditty ajaa, kone oli käynnissä ainoastaan paikallaan tyhjäkäynnillä. Vesipumppu remppa on nyt tehty ja kone huuhdeltu kunnolla Forten ammattiaineilla. Rempan jälkeen huomattiin, että auto käy huonosti tyhjäkäyntiä. Kone ikäänkuin "pomppii" ja tärisee. Kierroslukumittarissa tämä epätasaisuus ei näy. Pakarin päästä kun kuuntelee tarkkaan, niin aika ajoin kuuluu vaimea tussaus. Ajossa em. tuntemuksia ei ole. OBD testeri ilmoitti IAT anturille "high voltage" ja se on nyt vaihdettu uuteen. Apua tästä ei kuitenkaan ollut. Muita vikakoodeja ei ole ilmaantunut boottauksen jälkeen. Koska auto käyttäytyy ajossa täysin ok. näkisin, että jako on kyllä kohdillaan!? Tulpat ja puolat on uusittu vähän reiska 10 tkm sitten (autolla ajettu 160tkm). Oisko kellään ajatuksia, mikä tollasta aiheuttaa. Sebbi on emännän silmäterä ja auton vaihto toiseen ei ole edes vaihtoehto :D :lol:
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#2

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Jako varmasti ok ja ketjunkiristin toimii. Eli ei kuulu rapinaa jakopäästä?
Hmm..onko muilla antaa vinkkejä?
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#3

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Venttiili ottanu itteensä jos kerta ketju pyörittää vesipumppu.🤔
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#4

Viesti Kirjoittaja Coco »

Kiusalliselta kuulostaa... mutta jos ajossa auto toimii ja tyhjäkäynnillä oireilee, niin IAC -moottorin puhdistus tai vaihto voisi auttaa vaivaan. Eli tyhjäkäynnin säätömoottori siis tämä IAC. Kärsiikö muuten kysyä mitä mahtoi vesipumppuremontti maksaa? Se ei nimittäin ihan pienitöinen homma ole näissä vehkeissä... :shock:
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#5

Viesti Kirjoittaja jorkale »

Moro! Vesipumpun vaihto maksoi töiden osalta 520€. Siihen kuului nuo mainitsemani huuhtelut. Täytyypi tsekata tuo IAC. Pois otetun vesipumpun hammasratas oli ihan ok, eli ei ehtiny rikkoon paikkoja jakopäästä.
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#6

Viesti Kirjoittaja jorkale »

Dodii, nyt on tsekattu se IAC. Oli kyllä aika törkynen, mutta putsaus ei poistanut ongelmaa. Tuntuisi kyllä toimivan (ainakin liikkui helposti).
Ei anna mitään vikakoodeja. Jokaisen ajokerran jälkeen olen laittanu lukijan töpseliin.....
Mietintämyssyä vaan syvemmälle päähän :D.
Voiko moottori toimia täysin normaalisti, lukuunottamatta nyt tätä tyhjäkäyntiä, jos jako on pielessä tai jossain pytyssä on heikko puristus? Onko muuten kellään tietoo, miten menee pyttyjen numerointi. Siis ei sytytysjärjestys vaan lokaatio.
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#7

Viesti Kirjoittaja Coco »

Tuossa lyhyt mutta "viihdyttävä" video josta selviää sylinterijärjestys. https://www.youtube.com/watch?v=CSliqLe2HiA

Toivottavasti saat apua, kiusallisia tuollaiset pikkuviat.

P.S. ei tuo ihan halvalta hinnalta kuulosta tuo vesipumppuremontti, mutta kyllä se saamarin isotöinen onkin.
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#8

Viesti Kirjoittaja jorkale »

No, olikin to-del-la " viihteellinen " YouTube video :D . Tossa videossa kone oli pitkittäin, mutta vois ajatella että etupää= jakopää. Vikaa ei ole vieläkään selvitetty......yks tuttu autosähkökorjaamo epäili Ilmavuotoo. No ruiskuttelin starttipilottia imusarjan juureen ja kaikkialle, missä vallitsee aliapaine (letkut ym). Moottori ei reagoinut eetterihyökkäykseen mitenkään. Lopuksi suihkutin pilottia ilmanputsarin aukosta, eikä sekään vaikuttanut mitään joten lopetin sen pelleilyn siihen paikkaan :lol: Auto on nyt samassa paikassa tsekattavana, missä vesipumppu remonttikin tehtiin.
masiina80
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 10:20 pm

#9

Viesti Kirjoittaja masiina80 »

Moottori kannakkeen kumi ottanut itseensä rempan aikana?
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#10

Viesti Kirjoittaja jorkale »

Masiina80, tätä myös epäiltiin ja ne tarkastettiin. Vulkanoinnit oli ehjät, etummainen koneen kiinnitys ei ollut keskellä "silmää"!? (vika vai ominaisuus?) Konetta tunkattiin vähän ylös kone käynnissä, mitään muutosta tähän epätasaseen käyntiin ei tällä saatu. Muutta, mutta, nyt ollaan ihan muissa sfääreissä, kone on alkanu koliseen :cry: taajudesta päätellen yks pytty tekee äänen..... Tyhjäkäynnille ei kolinaa kuulu, mutta hieman kun antaa kaasua, alkaa kolkottaan. Sitten, kun kierrokset putoo takasin tyhjäkäynnillä kolina loppuu. Oisko se kuuluisa sylttytehdas kuitenkin siellä, kun jakopäässä on tehty se vesipumpun vaihto? Mutta miksi kolina alkoi vasta nyt, kun autolla on rempan jälkeen ajettu n. 150km. Vesipumpun vaihtanut korjaaja epäili, että kiertokangen laakeri on niin väljä, että mäntä antaa pusuja kanteen? En lähtis komppaan tota, koska jos kk laakeri on niin kulunut, laakeri itessään ääntäsi myös tyhjäkäynnillä, kö? Lisäksi öljynaine on heikko tyhjäkäynnillä (oljynpaineanturikin on just uusittu). Melkosta perässä juoksemista nyt ollu tän sebun kanssa.... Vaimoa lohduttelin, että että nythän meillä on se harrasteauto, mistä on aina haaveiltu. :roll:

Eli oisko ajatuksia, mistä alkaa perkaamaan
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija