Sebring v6, rauhaton tyhjäkäynti
#1
Meitin - 01 2.7 sebrinkistä levis vesipumppu niin totaalisesti, että meni vedet öljyn sekaan. Onneksi autolla ei ehditty ajaa, kone oli käynnissä ainoastaan paikallaan tyhjäkäynnillä. Vesipumppu remppa on nyt tehty ja kone huuhdeltu kunnolla Forten ammattiaineilla. Rempan jälkeen huomattiin, että auto käy huonosti tyhjäkäyntiä. Kone ikäänkuin "pomppii" ja tärisee. Kierroslukumittarissa tämä epätasaisuus ei näy. Pakarin päästä kun kuuntelee tarkkaan, niin aika ajoin kuuluu vaimea tussaus. Ajossa em. tuntemuksia ei ole. OBD testeri ilmoitti IAT anturille "high voltage" ja se on nyt vaihdettu uuteen. Apua tästä ei kuitenkaan ollut. Muita vikakoodeja ei ole ilmaantunut boottauksen jälkeen. Koska auto käyttäytyy ajossa täysin ok. näkisin, että jako on kyllä kohdillaan!? Tulpat ja puolat on uusittu vähän reiska 10 tkm sitten (autolla ajettu 160tkm). Oisko kellään ajatuksia, mikä tollasta aiheuttaa. Sebbi on emännän silmäterä ja auton vaihto toiseen ei ole edes vaihtoehto
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 80
- Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2,7 V6
#4
Kiusalliselta kuulostaa... mutta jos ajossa auto toimii ja tyhjäkäynnillä oireilee, niin IAC -moottorin puhdistus tai vaihto voisi auttaa vaivaan. Eli tyhjäkäynnin säätömoottori siis tämä IAC. Kärsiikö muuten kysyä mitä mahtoi vesipumppuremontti maksaa? Se ei nimittäin ihan pienitöinen homma ole näissä vehkeissä...
#6
Dodii, nyt on tsekattu se IAC. Oli kyllä aika törkynen, mutta putsaus ei poistanut ongelmaa. Tuntuisi kyllä toimivan (ainakin liikkui helposti).
Ei anna mitään vikakoodeja. Jokaisen ajokerran jälkeen olen laittanu lukijan töpseliin.....
Mietintämyssyä vaan syvemmälle päähän .
Voiko moottori toimia täysin normaalisti, lukuunottamatta nyt tätä tyhjäkäyntiä, jos jako on pielessä tai jossain pytyssä on heikko puristus? Onko muuten kellään tietoo, miten menee pyttyjen numerointi. Siis ei sytytysjärjestys vaan lokaatio.
Ei anna mitään vikakoodeja. Jokaisen ajokerran jälkeen olen laittanu lukijan töpseliin.....
Mietintämyssyä vaan syvemmälle päähän .
Voiko moottori toimia täysin normaalisti, lukuunottamatta nyt tätä tyhjäkäyntiä, jos jako on pielessä tai jossain pytyssä on heikko puristus? Onko muuten kellään tietoo, miten menee pyttyjen numerointi. Siis ei sytytysjärjestys vaan lokaatio.
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 80
- Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2,7 V6
#7
Tuossa lyhyt mutta "viihdyttävä" video josta selviää sylinterijärjestys. https://www.youtube.com/watch?v=CSliqLe2HiA
Toivottavasti saat apua, kiusallisia tuollaiset pikkuviat.
P.S. ei tuo ihan halvalta hinnalta kuulosta tuo vesipumppuremontti, mutta kyllä se saamarin isotöinen onkin.
Toivottavasti saat apua, kiusallisia tuollaiset pikkuviat.
P.S. ei tuo ihan halvalta hinnalta kuulosta tuo vesipumppuremontti, mutta kyllä se saamarin isotöinen onkin.
#8
No, olikin to-del-la " viihteellinen " YouTube video . Tossa videossa kone oli pitkittäin, mutta vois ajatella että etupää= jakopää. Vikaa ei ole vieläkään selvitetty......yks tuttu autosähkökorjaamo epäili Ilmavuotoo. No ruiskuttelin starttipilottia imusarjan juureen ja kaikkialle, missä vallitsee aliapaine (letkut ym). Moottori ei reagoinut eetterihyökkäykseen mitenkään. Lopuksi suihkutin pilottia ilmanputsarin aukosta, eikä sekään vaikuttanut mitään joten lopetin sen pelleilyn siihen paikkaan Auto on nyt samassa paikassa tsekattavana, missä vesipumppu remonttikin tehtiin.
#10
Masiina80, tätä myös epäiltiin ja ne tarkastettiin. Vulkanoinnit oli ehjät, etummainen koneen kiinnitys ei ollut keskellä "silmää"!? (vika vai ominaisuus?) Konetta tunkattiin vähän ylös kone käynnissä, mitään muutosta tähän epätasaseen käyntiin ei tällä saatu. Muutta, mutta, nyt ollaan ihan muissa sfääreissä, kone on alkanu koliseen taajudesta päätellen yks pytty tekee äänen..... Tyhjäkäynnille ei kolinaa kuulu, mutta hieman kun antaa kaasua, alkaa kolkottaan. Sitten, kun kierrokset putoo takasin tyhjäkäynnillä kolina loppuu. Oisko se kuuluisa sylttytehdas kuitenkin siellä, kun jakopäässä on tehty se vesipumpun vaihto? Mutta miksi kolina alkoi vasta nyt, kun autolla on rempan jälkeen ajettu n. 150km. Vesipumpun vaihtanut korjaaja epäili, että kiertokangen laakeri on niin väljä, että mäntä antaa pusuja kanteen? En lähtis komppaan tota, koska jos kk laakeri on niin kulunut, laakeri itessään ääntäsi myös tyhjäkäynnillä, kö? Lisäksi öljynaine on heikko tyhjäkäynnillä (oljynpaineanturikin on just uusittu). Melkosta perässä juoksemista nyt ollu tän sebun kanssa.... Vaimoa lohduttelin, että että nythän meillä on se harrasteauto, mistä on aina haaveiltu.
Eli oisko ajatuksia, mistä alkaa perkaamaan
Eli oisko ajatuksia, mistä alkaa perkaamaan
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa