Grand Voyager pallonivel (lukitus?)

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#1

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Onko muilla voyager-omistajilla tullut tuo outo asia vastaan? Eli vaihto-osassa joissakin on lukitusura ja mukana rengas ja osassa taasen ei. Tilasin rockautosta -08:iin alapallot ja numerot ja paketit on muuten oikein mutta toinen on väärä. Tai ei oikeastaan "väärä" sanan varsinaisessa merkityksessä, valmistajakin on sama. Ovat kuitenkin valmistajan eri tuotteita ja varmasti molemmat sopii, mutta sitä lukitusuraa ei ole.

Vanhemman -99 aikoinaan kasasin sellasella missä ei uraa myöskään ollut, se tosin mötönetistä. On se nyt muutaman vuoden jo pysynyt.. en ole silmin huomannut että olisi alaspäin alkanut vaeltamaan.

Mutta silti se ihmetyttää. Jos valmistaja on siihen sellasen laittanut niin miksi jotkut valmistajat jättää sen pois? Luulisi tuon olevan vaarallinen ajatus..
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#2

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tähän kun ei ole kukaan mitään kommentoinut niin mä nyt kirjoitan jotain.

Mulla on semmoinen käsitys että -08 alkaen, tai siis uudemmassa korimallissa, palloniveliä ei olisi ikinä tarkoitus irrottaa ja vaihtaa vaan pitäisi uusia koko tukivarsi aina(?) Muut puslat kyllä pystyisi vaihtamaan. Voin aivan hyvin olla aivan väärässäkin, tuli vaan juteltua ammattimaisella pajalla ohimennen asiaa sivuten. Voisiko vielä olla olemassa joitakin versioita jossa alapallonivelen kiinnitys on toteutettu IV-mallin tapaan...? Jännältä kuullostaa tuo ilman lukkorengasta oleva yksilö.

Itselläni odottaa kaksi alapalloa ja ne puslat paikalleen laittoa parhaillaan, mutta siis RG-versioon.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#3

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

No niin... AutoDocin Meylen tukivarren korjaussarjan (44-14 610 0008) mukana tulevat pallonivelet ovat sitten alimittaiset ainakin mun -06 2.8 CRD:en vaikka nimenomaan pitäisi dieseliin (2004-2008) sopia. Bensaversioita ei mainita niiden yhteydessä ollenkaan. Jäivät siis laittamatta. Onneksi vanhatkaan eivät ole väljät. Puslat sopii.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Mulla sopii jenkkiversion osat tähän euromalliin. Paitti dieselkoneen osia ei luonnollisesti ole, kannatinkumit tosin sopii vaikka ovat bensakoneen. Ovat käyttäneet näemmä johonkin pisteeseen asti samoja osia.

Täytyy tutkia asiaa tuon pallonivelen osalta. Youtuubbivideoita ainakin löytyy sen vaihdosta.

Ja jenkit tosiaan lähetti uuden pallonivelen, nyt on kaksi samanlaista ja -merkkistä sillä lukitusuralla. Eivät sen kummemmin kommentoineet asiaa tosin.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa