RT crd suuttimet vuotaa!

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Carmika
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 57
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 4:09 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 3.3 V6 ,2.8 crd
Varustetaso: SE,Limited

#1

Viesti Kirjoittaja Carmika »

Moi
Huomasin tossa vähän aikaa sitten, ett noi suutin/ suuttimet on alkoivat vuotaa!
Onkohan tiiviste vika vai jokin muu?
Saako korjaussarjoja?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#2

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Jää auki kun koneen sammuttaa ja tiputtelee männän päälle vai puhkuu moottorinn käydessä tiivisteiden ohi ylöspäin?
Ensimmäistä vaikea itse korjata, jälkimmäinen voi hoitua uusilla tiivisterenkailla suuttimen päähän.
Carmika
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 57
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 4:09 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 3.3 V6 ,2.8 crd
Varustetaso: SE,Limited

#3

Viesti Kirjoittaja Carmika »

Juu puhaltaa enempi ylös päin!
Ei tiivisteet vaihtoon?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#4

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Saattaa riittää. Ovat sitten periaatteessa kertakäyttöiset, eli ei kiristellä monia kertoja. Eivät maksa paljon mitään ota vaikka tuplasti. Kannattaa puhdistaa kolo hyvin. Ja itse suuttimethan saattaa olla tiukassa. Siellä saattaa olla myös o-rengas varressa joka lähinnä estää nestemäisen pashan valumisen alas päin. Toimii ilmankin, hieman hankala löytää sopivia kuumaa kestäviä. Tiivistekeskus mm. saattaisi olla paikka kun vaan mitat saa. En osaa sanoa kuinka tarkkaa mitoituksen tulisi olla. Olisivatko vitonia (FKM) materiaaliltaan....? Missään tapauksessa älä laita tavallisia mustia joka paikan o-renkaita. Joku voi sanoa että jyrsi kevyesti tiivistepintaa. Mutta on homma jo sinänsä ja työkalu maksaa. LIsäksi pitäisi puhaltaa ilmaa hehkutulpan reiästä samalla etteivät jäysteet joudu sylinteriin. Itse vain puhdistin puuvillakankaalla joka kastettu bräkleeniin sopivalla ei naarmuttavalla puikolla (puu, muovi). Ja sitten vaikka kuparitahnaa suuttimen nokkakappaleen yläpuolelle kevyesti etteivät juutu niin helposti. Jos joku tietää paremman aineen niin nyt saa kertoa. Ohjeissa käsketään uusimaan pultitkin, eivät maksa huimia nekään. Älä pudota mitään suuttimen koloon, varsinkaan ei magneettista. Voi olla vaikea saada pois.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa