Käsijarru kenkien vaihto/säätö yms.

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
masiina80
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 10:20 pm

#1

Viesti Kirjoittaja masiina80 »

Tästä aiheesta ei löytynyt selvää vastausta, ja aika nihkeesti on netissä tietoa. Oli viime kesänä tarkoitus tsekata käppärikenkien kunto,

mutta levyt ei lähteny suosiolla irti. Johtuu siitä että kengät syönyt varmaan pienen uran levyihin. Jätin homman siihen ja leimastakin meni läpi.

Talvirenkaiden vaihdon yhteydessä huomasin että levyt alkaa olemaan sen verran kulunut että joutuu ehkä ennen seuraavaa leimaa vaihtamaan.

Miten tuo kenkien vaihto tehdään tässä mallissa oikeaoppisesti? Olen noita vaihdellut " miljoona " kpl. Mutta...... Näissä ilmeisesti tähtipyörä löytyy

kengistä? Löysin yhden ainoan tulpan yläpuolelta levyn takaa ja sieltä näkyy vain abs kehä. Yleensähän noi on alapuolella? Vai joutuuko käsijarru

kahvasta ottamaan löysät pois että saa levyn irti? Ja kuinka paljon tarvii purkaa.
masiina80
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 10:20 pm

#2

Viesti Kirjoittaja masiina80 »

Taas katsastus lähenee ja kahva nousi liian ylös. Kaikkia räjäytyskuvia sekä varaosa luetteloita selattuani totesin että tähtipyörä on alhaalla

eikä ole säädettävissä ulkopuolelta. Myös korjausoppaassa neuvotaan että kengät säädetään 117mm toisistaan ja kahvasta hienosäätö.

Olin jo poraamassa jarrulevyyn ruuvarin mentävää aukkoa mistä pääsee säätämään ja sain nitkutettua levyn pois jotta näin mihin kohtaan porata.

Kappas vain, tähtipyörä onkin yläpuolella siinä kumitulpan luona, niinkuin olettaa saattaa!! Jää sen verran paskamaiseen kulmaan ettei sinne sisälle

näe yhtään mitään ja ylätukivarsi on tiellä ettei päässe normaalisti rullaamaan tähtipyörää takakautta. Aikani pähkäiltyä uhrasin yhden ruuvimeisselin

ja taivutin sopivasta kohtaa 90 asteen kulmaan. Sen jälkeen pyörittely olikin helppoa suoraan ylhäältä päin. Lopuksi vielä hienosäätö kahvasta.

Ps: Tälläinen todella sekava ohje löytyi jostakin mistä ei ota kyllä mitään selvää:

https://www.ehow.co.uk/how_4583846_make ... ysler.html
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#3

Viesti Kirjoittaja Coco »

Joo ei ole ihan helpoksi tehty käsijarrun säätöä näissä vehkeissä. Toivottavasti tuli hyvä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija