Grand Voyager -06 diesel, kone kuumenee raskaalla kuormalla

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#11

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Mutta siihen alkuperäiseen kysymykseen: epäilen termostaattia. Yleensä näissä mun nähdäkseni tuppaa jumittumaan auki, mutta miksei voisi käydä niinkin ettei enää aukea kokonaan.
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#12

Viesti Kirjoittaja korgie »

Kyllä se varmaan aika vahvasti siihen termostaattiin viittaa.

Auto ei ole nyt ollut liikenteessä, mutta kokeilin parkissa ollessa käyttää koneen lämpimäksi niin, että flektitkin lähti pyörimään. Silti jäähdytin ei tuntunut juuri lämpenevän ainakaan niistä kohdin, mistä sitä pääsi etusäleikköä irrottamatta tunnustelemaan.
TSJ
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: La Loka 01, 2016 11:10 am

#13

Viesti Kirjoittaja TSJ »

Mulla teki saman ja termarin vaihdon ja syylärin vastavirtahuuhtelun jälkeen paljastui syylliseksi syyläri. Vastavirtahuuhtelulla tuli moskaa ulos mutta vasta kun syyläri rupesi vuotamaan ja vaihdoin syylärin, niin loppui kuumeneminen.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#14

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Se on kyllä totta että jos kenno on tukossa niin eihän se tietenkään jäähdy. Asia mitä ei ensimmäisenä osais edes ajatella. Mutta tukkoonhan nuo joskus menee, tai sitten on tungettu sitä tiivistysainetta sekaan. Se kuuleman mukaan tukkii aina muutakin kuin vain sen vuotavan reiän :roll:

Sitä en tiedä mistä kone ottaa lämpötilatiedon flektille, viittais tuon mukaan että termarikotelosta. Joskus ne on syylärin ylevesiletkussa, joskus alavesiletkussa
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#15

Viesti Kirjoittaja korgie »

No nyt on termostaatti vaihdettu. Kevyessä ajossa lämmöt näyttää nyt tasaantuneen, ja myös puhaltaa kabiiniin lämmintä ilmaa ihan eri malliin kuin ennen, eli jotain muutosta on tapahtunut.

Silti, reippaassa 120km/h moottoritieajossa lähti lämmöt nousemaan Kehäkolmoselta Korson liittymään ajaessa jo 3/4-osaa mittarin asteikosta. Ei mielestäni pitäisi nousta noin paljon.

Mk4 Voyager 2.8 diesel omistajat, kertokaas, onko normaalia että etusäleikön läpi tunnustellessa se taaempi jäähdytinelementti ei tunnu ollenkaan lämpimältä, vaikka muuten on kone käytetty lämpimäksi ja etummainen jäähdytinelementti on kuuma?

Hyviä veikkauksia, mitä seuraavaksi? Onko se jäähdyttimen vaihto? Mietin, saisiko lämpökameralla haarukoitua, missä nesteet kiertää ja missä ei?
Kaltcu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: La Loka 06, 2018 11:06 am

#16

Viesti Kirjoittaja Kaltcu »

Aikoinaan kun neloskoppainen vielä oli, niin teki juurikin samaa motarilla eli lämmöt nousi kun nopeus nousi. Syypää oli syyläri. Jälkikäteen miettien olisi pitänyt koittaa puhdistaa tuo syyläri. Molempiin suuntiin vesihuuhtelulla olisi saattanut saada vähän lisäaikaa. Mutta ostin suoraan uuden, helppo piha-asennus. Loppui lämpöongelmat kuin seinään...
Grand Voyager 2.8 CRD 2006
Grand Voyager 3.3 2001 (RIP)
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#17

Viesti Kirjoittaja korgie »

Kiitos vinkistä. Tarvike-jäähdyttimiä näkyy Autodocilta löytyvän alkaen ~130 euroa. Onko näistä kokemuksia, onko toimivia? Merkkivaraosana maksaa varmaan jonkin verran enempi?

Mitä kaikkea joutuu purkamaan edestä, että jäähdyttimen pääsee irrottamaan?
Kaltcu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: La Loka 06, 2018 11:06 am

#18

Viesti Kirjoittaja Kaltcu »

Muistaakseni autodocista ostin omani aikoinaan, todennäköisesti ostin sen parhaimman eli toiseksi halvimman.
Olisiko tuosta noin 4 vuotta ja ei mitään ongelmia ollut tuon jälkeen lämpöjen kanssa. Kesällä lähti auto vaihtoon, joten jatkosta en tiedä :)

Ei kai tuossa paljon purkamista ollut että sai vaihdettua. Letkut irti ja se tukipalkki syylärin etupuolelta pois, muistaakseni lähti ihan noilla vain
Grand Voyager 2.8 CRD 2006
Grand Voyager 3.3 2001 (RIP)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa