Sivu 1/1

#1

Lähetetty: Su Helmi 15, 2015 10:39 pm
Kirjoittaja Meeri Kallio
Olisiko kellään tietoa mihin vaihteiston osiin pääsee käsiksi irrottamalla öljypohjan? Kyseessä siis V6 LeBaronin automaattivaihteisto A604 41TE :D
On tuo kerran käytetty auki kun kunnon öljyjen vaihto tehtiin, vaan nyt pitäisi päästä tutkimaan itse vaihteistoa ;)

#2

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2015 12:36 am
Kirjoittaja Stratus96
Kun öljypohja sekä suodatin onpi irroitettu, näkyvissä on venttiilirungon/koneiston (valve body) pohjapuoli. Tuon koneiston irroituksen jälkeen pääsee tarvittaessa käsiksi ainakin underdrive, overdrive ja low/reverse kytkinten hydraulimäntiin (accumulator piston) palautinjousineen. Itse koneistosta löytyy vielä neljäs samanlainen mäntä (2-4 accumulator piston). Parkkilukitussalpa taitaa myöskin löytyä tuon koneiston takaa.

Elikkäs käsiksi pääsee ainakin tuohon venttiilikoneistoon, mainittuihin mäntiin ja parkkilukitussalpaan. Ei näin äkkiseltään tule muuta mieleen. Jos on tarvetta päästä ronkkimaan enemmänkin niin tarvii kai irroittaa koko laatikko autosta :? Mutta venttiilirungon irroitushan ei tietystikään vaadi koko laatikon irroitusta.

Toi venttiilirunko irtoaa kyllä melko helpolla jos on hyvä paikka rassata ja työkalut pysyy käsissä. Sitä pitää kiinni jonkinmoinen määrä torx- ja normaalikantaisia pultteja.

Oikiastaan noi höpötykset aukeaa varmaan selkeämmin kuvina joita löytyy tämmösestä ketjusta, öljypohjan irroituksesta lähtien.
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 6&page=all

Löysin joskus jonkun rebuild-manuaalin myös josta selviää paljon laatikon rakenteesta ja huollosta.

Muistelen tätä siis vaan siltä pohjalta että kerran on tullut oman vm.96 Stratuksen 41te-laatikon öljyjä vaihdettaessa irroitettua toi venttiilirunko. Tuli laitettua TransGo:n shift kitistä noille männille uudet tiivisterenkaat ja uudemman malliset palautinjouset. Laatikossa ei siis ollut mitään oireita tai vikaantumaa. Tuli vaan sopiva inspis ja kokeilunhalu :D Kuitenkin laatikko tuntui pelaavan tuon jälkeen paljon siistimmin, lähinnä vaihdot muuttui huomattavan paljon pehmeämmiksi, kun uudet tiivisteet pitivät öljynpaineen paremmin. Ja tietysti uudet öljyt vaikutti paljon.

Mitään muuta varsinaista laatikkoremppaa en siis ole tehnyt, enkä irroittanut laatikkoa. Kertokaa muut myös jos onpi tietoa

Vissiin on jo jotain huolia laatikon kanssa kun on tämmöset mielessä? ;)

#3

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2015 10:53 pm
Kirjoittaja Meeri Kallio
Kiitos PALJON sinulle!! Meinasin joku päivä alkaa kattelemaan kun pakki oireillut :roll:

#4

Lähetetty: Su Tammi 31, 2016 2:01 pm
Kirjoittaja turboapc
Tämän linkin takaa löytyy rebuild manuaali.

Tosin oman korjasin ennen kuin tähän törmäsin..

http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manu ... A-604).pdf