Lataus oggelma
-
- Ylläpito
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2005
#2
Muistaakseni latauksen säätö on integroitu BCM -moduliin. Onko siis tasan 14v? Mulla meni laturi viime vuonna, näytteli merkkivaloa pari kertaa aikaisemmin, vähän myöhemmin meni kaput. Todennäköisesti joku laakeri tms äänestä päätellen.
14,7v taisi itsellä olla tyhjäkäynnillä jännite kun mittailin
14,7v taisi itsellä olla tyhjäkäynnillä jännite kun mittailin
2.4 L 2005 Sebring
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#3
Mullakin 2.7:ssa jotain ongelmaa ilmeisesti latauksen kanssa.
Kierroksilla antaa n.14-14.3, mutta tyhjäkäynnillä n.11.8-13.? riippuen siitä kuinka paljon sähköjä päällä. Parhaimmillaan samaan aikaan päällä oli flekti, kaukovalot, takalasinlämmitin ja molemmat penkinlämmittimet. Tällöin jännite pyöri tyhjäkäynnillä siinä 12 molemmin puolin.
Uusin akun juuri ja latasin sen(Sebringiin tarkoitettu Exide 60Ah sivunapa).
Startatessa pyörittää mun mielestä hieman laiskahkosti ja välillä startin yhteydessä nopeusmittari käy heilahtamassa, joko ns. "tapissa" tai sitten vähemmän. Vanhalla akulla saattoi tämän lisäksi käyntikin pätkäistä aluksi pari kertaa.
Akun kaapelit on putsattu ja lisäsin varuiksi yhden ylimääräisen paksun maakaapelin, joka menee siitä "apukäynnistysnavasta" toiseen sylinterin kanteen. Kaapelin lisäys ei vaikuttanut mitään.
Mittarivalojen inverteristä(sininen jälkeenpäin asennettu) on kuulunut ininä koko ajan aina kun mittarivalot on ollut päällä. Tänään sitten alkoi mittarivalot väreilemään tyhjäkäynnillä. Kierroksilla tasaantui. Kokeilin kuormittaa sähköjärjestelmää mm. laittamalla penkinlämmittimet päälle ja niiden rullakytkimien suunnalta alkoikin kuulumaan jännittävää ääntä, jota ei ole aiemmin kuulunut.
Onkohan tuohon laturiin saatavilla hiiliä jostain, vai pitääkö muka uusia koko laturi? Vai onko muita juttuja, jotka kannattaisi tarkastaa?
Mää niin rakastan näitä sähkövikoja...
Kierroksilla antaa n.14-14.3, mutta tyhjäkäynnillä n.11.8-13.? riippuen siitä kuinka paljon sähköjä päällä. Parhaimmillaan samaan aikaan päällä oli flekti, kaukovalot, takalasinlämmitin ja molemmat penkinlämmittimet. Tällöin jännite pyöri tyhjäkäynnillä siinä 12 molemmin puolin.
Uusin akun juuri ja latasin sen(Sebringiin tarkoitettu Exide 60Ah sivunapa).
Startatessa pyörittää mun mielestä hieman laiskahkosti ja välillä startin yhteydessä nopeusmittari käy heilahtamassa, joko ns. "tapissa" tai sitten vähemmän. Vanhalla akulla saattoi tämän lisäksi käyntikin pätkäistä aluksi pari kertaa.
Akun kaapelit on putsattu ja lisäsin varuiksi yhden ylimääräisen paksun maakaapelin, joka menee siitä "apukäynnistysnavasta" toiseen sylinterin kanteen. Kaapelin lisäys ei vaikuttanut mitään.
Mittarivalojen inverteristä(sininen jälkeenpäin asennettu) on kuulunut ininä koko ajan aina kun mittarivalot on ollut päällä. Tänään sitten alkoi mittarivalot väreilemään tyhjäkäynnillä. Kierroksilla tasaantui. Kokeilin kuormittaa sähköjärjestelmää mm. laittamalla penkinlämmittimet päälle ja niiden rullakytkimien suunnalta alkoikin kuulumaan jännittävää ääntä, jota ei ole aiemmin kuulunut.
Onkohan tuohon laturiin saatavilla hiiliä jostain, vai pitääkö muka uusia koko laturi? Vai onko muita juttuja, jotka kannattaisi tarkastaa?
Mää niin rakastan näitä sähkövikoja...
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#4
Laturi on näköjään Denson 421000-0230.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 282
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
#5
Vaihdoin juuri viikonloppuna latutin Sebuun 2,7l,Ei ole kyllä yhtään liikaa tilaa operaatiolle....
Eli nyt olisi 1kpl ylimääräinen laturi kaupan jos kiinostaa(Malli 04606 755AA DENSO).Ajettu 180tkm ja on siis kunnossa mutta vaihdoin "uuteen" varoiksi kun talvi tulossa..
Eli nyt olisi 1kpl ylimääräinen laturi kaupan jos kiinostaa(Malli 04606 755AA DENSO).Ajettu 180tkm ja on siis kunnossa mutta vaihdoin "uuteen" varoiksi kun talvi tulossa..
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#6
Kiitos tarjouksesta!
Yritän nyt vielä tutkia, josko vika olisi esim. jossain maadotuksessa.
Yritän nyt vielä tutkia, josko vika olisi esim. jossain maadotuksessa.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Ylläpito
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2005
#7
Joskus aikoinaan mulla kanssa valot värisi kun auto oli käynnissä ja tuntui että kierroksilla ei tehnyt tuota. Vika poistui konetilassa akulta tulevaa maajohtoa heilauttamalla aina välillä. Johto pois ja ruostetta ja hapettumaa molemmilla päillä, putsaus ja pelittää vielä tänäkin päivänä
2.4 L 2005 Sebring
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#9
Ei oikeastaan. Olen nyt aina välillä mittaillut latausjännitettä ja tyhjäkäynnillä pyörii siinä neljäntoista molemmin puolin riippuen siitä kuinka paljon sähkölaitteita on päällä. Varsinkin flektin pyöriessä jännite laskee, mutta ei kuitenkaan enää kahdentoista kieppeille.
Akkua olen pariin kertaan lataillut ctekillä, mutta ei mielestäni vaikuta startin laiskuuteen. Toisesta irrallisesta akusta apuvirtaa antaessa ei vaikutusta, mutta toisesta autosta apuvirtaa antamalla pyörittää niin kuin pitää.
Jokin maadotus tai syöttöongelma sielä voisi olla, kun nopeusmittarikin elää välillä käynnistettäessä hetken omaa elämäänsä. Tällöin myös käynti saattaa pätkäistä pari kertaa.
Muutaman kerran luistonestovalo on syttynyt palamaan kesken ajon(ei luistoa), mutta sammunut kun on painanut luistonestonapista. Kerran ABS-valo syttyi ja sammui omia aikojaan ja moottorihäiriövalokin alkoi palamaan. Häiriövalo häipyi kun käynnisti uudestaan. Luin vikakoodit ja ainoa oli P1684, joka tulee akun kaapeleiden irroituksen myötä.
Ja kuskin penkin alla sirisee se joku pieni sähköboksi kun penkinlämmittimen kytkee päälle.
Jos vielä ottaisi akun näkyviin ja katsoisi akkukenkien kunnon ja kiinnityksen. Uuden akun vaihdon jälkeen olin hieman varovainen napojen kiristyksessä, kun pelkäsin akun kierteiden menevän. Mutta jos kiristys on liian löyhä, niin akkukenkien "kynnet" eivät uppoa kunnolla akkunapoihin. On muuten aika hanurista tuollaiset navat...
Uusi laturi tuli tilattua, mutta pelkäänpä, että turhaan(sekin).
Akkua olen pariin kertaan lataillut ctekillä, mutta ei mielestäni vaikuta startin laiskuuteen. Toisesta irrallisesta akusta apuvirtaa antaessa ei vaikutusta, mutta toisesta autosta apuvirtaa antamalla pyörittää niin kuin pitää.
Jokin maadotus tai syöttöongelma sielä voisi olla, kun nopeusmittarikin elää välillä käynnistettäessä hetken omaa elämäänsä. Tällöin myös käynti saattaa pätkäistä pari kertaa.
Muutaman kerran luistonestovalo on syttynyt palamaan kesken ajon(ei luistoa), mutta sammunut kun on painanut luistonestonapista. Kerran ABS-valo syttyi ja sammui omia aikojaan ja moottorihäiriövalokin alkoi palamaan. Häiriövalo häipyi kun käynnisti uudestaan. Luin vikakoodit ja ainoa oli P1684, joka tulee akun kaapeleiden irroituksen myötä.
Ja kuskin penkin alla sirisee se joku pieni sähköboksi kun penkinlämmittimen kytkee päälle.
Jos vielä ottaisi akun näkyviin ja katsoisi akkukenkien kunnon ja kiinnityksen. Uuden akun vaihdon jälkeen olin hieman varovainen napojen kiristyksessä, kun pelkäsin akun kierteiden menevän. Mutta jos kiristys on liian löyhä, niin akkukenkien "kynnet" eivät uppoa kunnolla akkunapoihin. On muuten aika hanurista tuollaiset navat...
Uusi laturi tuli tilattua, mutta pelkäänpä, että turhaan(sekin).
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#10
Mitäs muita maadoituspisteitä tässä on? BCM maadoitus? Joku muu?
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa