Auto 2007 vuosimallin RG korinen Chrysler Grand Voyager 3.3
EGR antanut kyseistä vikakoodia joka tulee aina nollauksen jälkeen takaisin. Amerikan sivuilta katsastellen kyseessä voisi olla tukkiutunut EGR venttiili tai tukos jossain, sitten hauskin osa, autossa on egr venttiili mutta pakosarjan kylessä ei ole reikää mistä pakokaasut siirtyisi egr:ään, näyttää kuin ihan tehtaalta olisi lähtöisin. Lisäksi EGR kiinni vain yhdellä ruuvilla ja ruuvireikiä venttiilille ole kuin yksi. Verrannut netissä vastaavia niin systeemi kyllä näyttää samalta kuin muissakin RG korisissa, myös päältä oleva putki on painettu kasaan imusarjan puolelta. Onko tämä tyypillistä näille EU malleille että EGR on vain koristeena? auto kuitenkin suomesta ostettu ja merkkihuollossa huollettu, nyt ollut minulla pari kuukautta käytössä. Ihmetystä myös aiheutti että autossa ei ole myöskään PCV venttiiliä vaan suora putki sen tilalla.
Jos joku tietää näistä enemmän niin kiitos vastauksista. En ihan tuon takia viiti EGR venttiiliä vaihtaa jos sillä ei ole edes funktiota koko autossa. Voiko näistä EU malleista blokata EGR pois sovelluspuolella? kuulema jenkki malleissa pystyy jenkki foorumien mukaan.
voyager 2007 EGR ja vikakoodit P0401
-
- Jäsen
- Viestit: 16
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 9:00 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2007
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Touring
#2
En ota muihin asioihin kantaa, mutta itsellä meni samanikäisestä vojasta EGR ja tilasin rockautosta uuden, vaihto on simppeli homma ja onnistuu tavallisilla työkaluilla vaikka parkkipaikalla. Aiheesta löytyy hyvä youtube-video, jossa myös kerrotaan vian syy. Itse en keksinyt muuta korjausta kuin rikkinäisen osan vaihto, ja vikakoodi poistui sen jälkeen itsekseen.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 4
- Liittynyt: To Touko 14, 2015 9:50 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: SE
#3
Ymmärsinkö että sinulla oli sama vikakoodi ja korjaantui EGR ventiilin vaihdolla, kiinnititkö huomiota vaihdon aikana että venttiilin kiinnitys kohtien välissä oli reikä pakokaasuille? minulla kun ei ole Venttiili ei todellakaan ole kummoinen operaatio vaihtaa.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 4
- Liittynyt: To Touko 14, 2015 9:50 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: SE
#5
Olen Vuppe samaa mieltä, imusarjan ainakin laittaa likaseksi. Dieselissä ehkä vähän perustellumpi mottorin lämpiämiseen talvella mutta en bensa vehkeissä EGR:ää ymmärrä. Ainut vain että mulla on venttiili mutta siihen ei voi mistään tulla pakokaasuja Lähinnä nuo koodit pois saaha ja korjatuksi ettei katsastuksessa sitten pomppaa vai mitä ne näistä uusista voyagereista kahtoo OBD testissä? Ainakin monella merkillä on lista mistä nasahtaa heti hylsy. Kaivoinpa myös tietoa että koodia voi aiheuttaa likainen imusarja tai MAP anturi, pitää näitä kahtella seuraavaksi ja ihmetellä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa