Sub flexfuel
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#1
Olen ajellut jo useamman vuoden Stratuksella kahden litran koneella ja nielee etanolia mukisematta. Ei sytytä moottorin vikavaloa joten säätöalue riittää. Toi kaksilitrainen on ainakin Neonissa. Onko vastaavaa kokemusta aiheesta?
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm
#3
Vanha topicci mutta:
Omistin joitakin vuosi sitten '95 Chrysler LHS 3.5:n. Sen sisarmallista Dodge Intrepidistä oli saatavilla flexfuel mallia.
Päätin vertailla flexfuel ja normimallin varaosanumeroita ja päädyin siihen tulokseen, että ainoat fyysiset erot autoissa olivat bensiinipumppu,sekä suuttimet,
jotka oli valmistettu paremmin etanolia sietävästä aineesta. Myös ECU oli sama flex ja normimallissa, joten tästä voimme olettaa ajotietokoneen olevan sen verran oppiva että se pystyy ilman ulkopuolista ohjelmointia mukautumaan ns. laihempaan polttoaineeseen. Opetin oman LHS:n käyttämään E85 polttoainetta hiljalleen lisäämällä seossuhdetta. En huomannut merkittävää eroa muussa kuin kulutuksessa, joka nousi jokusen litran. Myös uudempi 300M pystyi tähän.
Omistin joitakin vuosi sitten '95 Chrysler LHS 3.5:n. Sen sisarmallista Dodge Intrepidistä oli saatavilla flexfuel mallia.
Päätin vertailla flexfuel ja normimallin varaosanumeroita ja päädyin siihen tulokseen, että ainoat fyysiset erot autoissa olivat bensiinipumppu,sekä suuttimet,
jotka oli valmistettu paremmin etanolia sietävästä aineesta. Myös ECU oli sama flex ja normimallissa, joten tästä voimme olettaa ajotietokoneen olevan sen verran oppiva että se pystyy ilman ulkopuolista ohjelmointia mukautumaan ns. laihempaan polttoaineeseen. Opetin oman LHS:n käyttämään E85 polttoainetta hiljalleen lisäämällä seossuhdetta. En huomannut merkittävää eroa muussa kuin kulutuksessa, joka nousi jokusen litran. Myös uudempi 300M pystyi tähän.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#4
omistin aikoinaan -98 mallisen voyagerin kahden litran bensakoneella, ei sytyttänyt vikavaloa tämäkään mutta kylmäkäynnistyksessä ei enää rikastus riittänyt vaan jo nollan tietämillä startti oli usein 2 x 10 sekunnin luokkaa. täydellä kuormalla (henkeä) huomasi puutumisen ja laihalla käymisen kun ajettiin moottoritie nopeuksia. Huomasi kun satasen vauhdista laittoi lapun lattiaan niin auto alkoi nakuttamaan. Tällä sainkin aikaiseksi sulaneen lambdan (suojapelti anturin peitteenä).
myös saman ikäinen 3.3 oli testissä vuoden pari ja tässä sama kylmäkäynnistyksen kanssa. ei tämäkään sytyttänyt vikavaloa mutta en kylläkään havainnut nakutusta. Tässähän oli ilmeisesti jo nakuanturikin vähän suojaamassa.
luulen että tuon 2.0 vikadiagnostiikka ei ymmärtänyt jos auto kävi hieman laihalla..
nyt alla 3.3 mutta -03 vuosimallia ja testejä ei kovin tarkkaan tehty, haaveissa olisi kyllä etsiä 3.3 flex moottorin ohjainlaite joka korjaisi tilanteen.
myös saman ikäinen 3.3 oli testissä vuoden pari ja tässä sama kylmäkäynnistyksen kanssa. ei tämäkään sytyttänyt vikavaloa mutta en kylläkään havainnut nakutusta. Tässähän oli ilmeisesti jo nakuanturikin vähän suojaamassa.
luulen että tuon 2.0 vikadiagnostiikka ei ymmärtänyt jos auto kävi hieman laihalla..
nyt alla 3.3 mutta -03 vuosimallia ja testejä ei kovin tarkkaan tehty, haaveissa olisi kyllä etsiä 3.3 flex moottorin ohjainlaite joka korjaisi tilanteen.
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa