Sivu 1/1

#1

Lähetetty: Ke Elo 19, 2015 9:00 pm
Kirjoittaja tommipommi
Terve kaikille!
Voyager/Grand voyager ihastus on kytenyt 2 vuotta ja taas se on saanut happea:-) Jos ajoa ei tulisi hirveän reilusti vuodessa, 3,3bensiinimalli olisi jo pihassa, mutta kun välimatkat täällä maalla on pitkähköjä, suurehkot polttoainekulutukset on jarruttanut voikun hankintaa. selvennettäköön heti, että kiikarissa ollut karkeasti 03-08 mallin pelit, koska isofix-lastenistuin kiinnikkeet tarvisi löytyä ja vastaavasti tuoreempiin mentäessä ostohinta kipuaa yli toivotun. 3,3 v6 konetta on kehuttu kestäväksi peliksi: käsittääkseni kestävä rautalohko, työntötankotekniikkaa, vanhan liiton peli? Olen lukenut, että ainakin näitä vuosituhannen vaihteen pelejä paljon käytetty re85:lla, se kiinnostaisi itseäkin, joskin kulutuskin taitaa nousta maantiellä kymmenestä viiteentoista joten hirveistä säästöistä ei puhuta? Sopiiko RE85 yhtä hyvin esim. 05-06 vuosimallin ei flexifuel vojaakkeriin kun vähän vanhempaankin? hieman bensalla lantrattuna tietenkin, varsinkin talvella..

Entäpä miten tuon automaatin laita josta varoitellaan, että porsii jos ei oikeanlaisia öljyjä vaihdettu riittävän usein? Saako näihin esim. kunnostettuja laatikoita jostain ja millaiseen hintaan jos vahingossa sellaiseen kätensä työntää?

Entäpä onko nuo 2,8CRD:t niin huonoja että sellaista ei kannata ostaa ja kenen valmistamia koneita ne oikein on? Entä kulutus, pääseekö niillä maltillisessa maantieajossa 7l/100km kulutuksiin vai meneekö se sinne kasiin mieluummin? Ja onko niissä samat ongelmat vaihteistojen kanssa kuin 3,3bensassa?

Entäpä nämä pienemmät dieseli ja bensakoneet, kannattaako ne heti unohtaa vai miten on?

Pahoittelen että tuli hieman.. no epämääräinen avaus, mutta jos tästä saisi alulle jotain keskustelua aiheesta..
Aion kyllä pysyä tässä kuulolla jos joku vaivautuu hieman jakamaan kokemuksia/mielipiteitä, mutta ostoa en uskalla vielä kiveen kirjoittaa :roll:

Kiitokset etukäteen!!
-tommi

#2

Lähetetty: Ke Elo 19, 2015 9:57 pm
Kirjoittaja Minivanfan
Mulla on työkaveri, joka aina päätyy uudestaan Grandiin 3.3 litrasella ja automaatilla. Harrastavat ja keikkailevat yms. ja tarvitsevat tilaa. Sitten meikäläisen touhut eli Grandeja on pihassa kaksin kappalein. Vanhempi -98 etanoliversio ja uudempi -03 Town Country, joka käy pelkällä ysivitosella. Tällä hetkellä bensa on niin halpaa suhteessa etanoliin, että ei väliä kummalla ajaa. Tulevaisuudessa asialla voi olla merkitystä, jos uusiutuva energia jyllää mutta nyt ei ole sen aika. Meikäläisen valinta on ollut toistakymmentä vuotta pitkä malli 3.3 koneella ja tietysti automaatilla. Muut vaihtoehdot on täysi arvoitus.

#3

Lähetetty: Ke Elo 19, 2015 10:20 pm
Kirjoittaja tommipommi
Kiitos vastauksesta. Päivittäinen työmatka kun on 50+50km niin joutuu vähän laskeskelemaan, millä ajaa. Toisaalta perheessä on toisenmerkkinen diesel auto, joten voikulla ei ihan joka päivä tarvisi ajaa. Kyllähän tuo 3,3 tomaatti epäilemättä mukavin olisi. Ja grand vieläpä.. Laskeskellaan ja selataan nettiautoo :shock:

#4

Lähetetty: To Elo 20, 2015 1:25 pm
Kirjoittaja Razur
Tämän kesän ajelut takana 2.8 crd koneisella grandilla. Kulutus pyörinyt tässä maantiepainotteisessa seka-ajossa noin 8l hujakoilla. Pelkät maantieajelut menee sinne 7l nurkille. Moottori on ihan toimiva, jaksaa vääntää ja ohituksetkin onnistuu vielä järkevästi. Talvea odotellessa, näkee miten lähtee käyntiin yms. Moottorihan on VM tekele, italiasta ilmeisesti. Suuttimet suht arvokkaat, jos joutuu uusimaan.

#5

Lähetetty: Su Elo 23, 2015 10:03 pm
Kirjoittaja tommipommi
Razur kirjoitti:Tämän kesän ajelut takana 2.8 crd koneisella grandilla. Kulutus pyörinyt tässä maantiepainotteisessa seka-ajossa noin 8l hujakoilla. Pelkät maantieajelut menee sinne 7l nurkille. Moottori on ihan toimiva, jaksaa vääntää ja ohituksetkin onnistuu vielä järkevästi. Talvea odotellessa, näkee miten lähtee käyntiin yms. Moottorihan on VM tekele, italiasta ilmeisesti. Suuttimet suht arvokkaat, jos joutuu uusimaan.
Kiitokset Razurille ja Minivanfanille jutusteluista!! Ikävä kyllä tällä hetkellä, näyttää että voyager osto jää taas odottamaan parempia aikoja. Tässä ollaan tällä hetkellä kallistumassa toyota avensikseen, ihan vaan kun toi kulutus tulee tuossa näytteleen aika suurta roolia kun tiedossa paljon ajoa.. Mutta joskus se vielä joku voikku meillekkin varmaan tulee, muuten kaikki voikkuajatukset ja haaveet tuntuisivat hukkaan heitetyiltä :)

Loppukesää vaan teikäläisille ja eiköhän diiseli varmasti talvella pelaa siinä missä muutkin, tässä kun taas tuli eri merkkejä vertailtua, niin suuttimethan ne dieseleissä tuntuu olevan monella merkillä murheen kryyni ja halpoja ne ei taida olla mihinkään vempeleeseen..?

#6

Lähetetty: Ma Elo 24, 2015 9:54 am
Kirjoittaja Minivanfan
Onnea uudelle autolle. Olen ajanut Toyota Carina dieselillä ja nöyrä palvelija. Varmasti teit oikean valinnan, kun tarkastelit asiaa laajasti. Ajelin ennen Toyotaa volkkarilla ja ihmettelin kaverille, joka on Boschin järjestelmänasiantuntija, että vetoakselin suojakumin vaihto kävi suorastaan luonnottoman helposti. Kaveri totesi tähän, että joka on korjannut vain Toyotaa, ei tiedä auton korjaamisesta yhtään mitään. :lol:

#7

Lähetetty: La Syys 26, 2015 5:01 pm
Kirjoittaja 1tumppi
Vielä haluan keskusteluun osallistua. Meillä on ollut 3,3l aut. ja nyt 3,8l aut. Voin kyllä suositella jälkimmäistä, teho eron huomaa selvästi tiellä ajaessa. Ohikin pääsee suht ripeästi verrattuna 3,3l versioon, joka on laiska.

#8

Lähetetty: La Syys 26, 2015 9:57 pm
Kirjoittaja ihka
Kyllä 3.3 on ollut hyvä ja huoleton auto.
Hintalaatusuhteen ylivoimainen ykkönen.