Sivu 1/1

#1

Lähetetty: La Loka 24, 2015 12:49 am
Kirjoittaja townandcountry
Omistan täällä rapakon takana v.2006 Town & Countryn (Voyager), jossa on 3,8 L V6. Ongelmana on tehon puute, eli pintakaasulla auto toimii normaalisti, mutta kun polkee enemmän niin se ei kiihdy kuten kuuluisi. Automaatti kyllä vaihtaa pienemälle ja isommalle kuten pitää ja kone selvästi yrittää työskennellä mutta se ei vaan muutu tehoksi. 2 vikakoodia oli: EGR ja happitunnistin. Happitunnistimen vaihdoin mutta sillä ei ollut merkittävää vaikutusta. Voiko EGR:n vika/tukkoisuus viedä tehot ? Kysyin sitä yhdeltä korjaamolta jossa olivat sitä mieltä että sillä ei olisi tehoihin vaikutusta, mutta voisiko kuitenkin olla ? Auto toimii muuten normaalisti: käynnistyy, ei nyi tms.

#2

Lähetetty: La Loka 24, 2015 1:40 pm
Kirjoittaja Vuppe
Näin maallikon mielestä se vois olla mahdollista että jos egr venttiili on jumittunut auki niin silloinhan siinä on pientä alipainevuotoa päällä....

Otitko akunkenkää irti anturinvaihdon jälkeen vai kuitattiinko vikakoodi testerillä tms? Jos ei ole kuitattu niin ota akunkenkä vartiksi irti ja tee testilenkki ja tarkista vikakoodit uudestaan.

#3

Lähetetty: Ma Loka 26, 2015 12:54 pm
Kirjoittaja Ali Koo
Mulla oli edellisessä 3.8 Voikussa aikanaan myös tehon puutetta, joka paheni pikkuhiljaa. Lopulta ei meinannut jaksaa ylämäkiä mennä vaikka kierroksia otti paikallaan ihan normaalin oloisesti. Mitään nykimistäkään ei esiintynyt. Lopulta EGR:n "painekellon" muoviosa suli. Vika löytyi tukkeentuneesta katalysaattorista. Mutta jos katti on sulanut umpeen, niin sille pitää etsiä syy tai pian sen saa vaihtaa uudestaan. Mulla vian aiheutti kai vialliset tulpanjohdot -> huono palotapahtuma ->palamatonta bensaa kattiin ja se siitä. Sulla viallinen lambda voisi kai sotkea seokset ja tuhota katin.