Voyageria hankkimassa

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#1

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Nyt olisi voyagerin hankinta edessä. Joskus vuosia sitten oli jo yksi 90 luvun laitos 3.3 koneella. Tarkoitus olisi hankkia edullisempi versio eli tuossa 2000 luvun alun valmistettuja. Kiikarissa olisi nyt yksilö joka juuri katsastettu, 3.3 koneella mutta kilometrejä hiukan yli 300tkm, kannattaako sekaantua noin paljon ajettuun....??
Paljonko noissa nykyään on verot vuosittain?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#2

Viesti Kirjoittaja masiina »

mulla meni tänä vuonna 300 000 rikki,02 3.3 gv.ostaessani oli 250 000 mittarissa.kaikki riippuu siitä miten autoa on pidetty ja miten ajeltu.itse taidan olla vasta kolmas omistaja,ja mikä tärkeintä löytyy täydellinen huoltokirja,uudesta asti tehty kaikki huollot,joten on "pakko"myös itse huoltaa ajoissa :mrgreen: mitä tulee esim.laatikkoon,en koskaan vedä mitään heppakoppeja perässä,ja pelaan varman päälle ajaessani 3 vaihteella 80km ja alle vauhdilla.vasta motarilla kun vauhti nousee 100 ja yli laitan matka vaihteen.konehan noissa kestää....muuten on toiminu hyvin,kuluvia osia,jarruja ja niveliä saa vaihdella suht usein kun on raskas auto kyseessä.turhaan ei kannata pelkkiä kilometrejä pelätä,joskus vähän ajettu voi olla huonosti pidetty pommi.edellinen autoni oli 940 volvo,mittarissa karvan alle 500 000.kaikki toimi.
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#3

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Huollot ei ole ongelma itselle, avaimet pysyy kyllä kädessä. Lähinnä mietin mitkä paikat tuosta kannattaa syynätä tarkemmin, isoin ja hankalin kuluerähän tuossa varmaankin on laatikko jos alkaa renaamaan. Yksilö mikä kiikarissa niin juuri katsastettu ja luonnollisesti alustan hiluja on vaihdettu, koiranluuta jne jotka muutenkin kuluvia osia myös muissa merkeissä.
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#4

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Kävin katsomassa / kokeilemassa yhtä ehdokkia. Ajoltaan hyvä ja vaihteisto tuntui pelaavan, muita huomioita, tyhjäkäynnillä vaihde päällä apulaitehihnan jokin pyörä pitää ääntä ja lakkaa kierrosten noustessa vai voisko olla jotain muuta, mittariston valot hiukan värisee, radion näyttö pimeä ja oikea lasin nostin ei toimi. Mitäs mieltä näistä kokeneemmat ovat ?
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#5

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Yksinpuhelua vielä. Tuo pieni rapina koneen etupäästä vaihdepäällä tyhjäkäynnillä, ilmeisesti jakoketju pitäisi ääntä myös vaihteiston ollessa vapaalla...?
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#6

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Jakoketju pyörii toki aina kun kone pyörii.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#7

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Niin tietenkin pyörii, mutta voisko ääni tulla ketjusta kun vaihteiston rasitus lisääntyy kampiakselilla.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#8

Viesti Kirjoittaja masiina »

saattaapi olla laturissa oleva vapaakytkin,josta juttua jossain ketjussa täällä.melko harvoin noi ketjut taitaa noissa koneissa mennä.mulla sama rohina kuuluu vaihde päällä kun konetta käytetty kunnolla esim.motariajon jälkeen.vapaalla hiljenee tai loppuu.lasin nostin taitaa olla tyyppivika,mulla kans repsikka sökö.teeseitse mies kuulemma vaihtaa tuollaiseen lasin nostimen moottoriin itse hiilet,en ole jaksan perehtyä :mrgreen: tuo mittarivalojen väpätys vois tietty liittyä siihen laturiin... :roll:mulla ei kyllä valot väpätä vaikka ilmeisesti se vapaakytkin rohisee.tai sit joku on vaihtan mittaristoon polttimet ja jättäny kannat huonosti,niin että pääsee tärisemään.mulla oli kans alkuperänen integroitu soitin mykkä.tilasin ebayn kautta kiinasta chryslerin vastaavan,menee heittämällä piuhat yms.ja näyttää kuin olisi ollut uudesta asti paikallaan,sellanen ovaalin muotoinen,kuten alkuperäinen.ei tarvinu alkaa virittelemään mitään välipalikoita/muoveja johonkin tokmannin mankan ympärille.

tuollanen: https://www.google.fi/search?q=chrysler ... mzbM1JM%3A
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#9

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Kiitos ja kumarrus vastauksesta, tuosta vapaa kytkimestä luinkin jo, löytyy aika monesta volvostakin samanlainen. No katsellaan mitä myyjä vastaa kun laitoin tarjouksen autosta.... ;)
elmeri
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: To Loka 08, 2015 6:39 pm

#10

Viesti Kirjoittaja elmeri »

Täällä kans kuuluu rohinaa ajoittain, enkä ole jaksanut olla huolissani. Yleensä kuuluu vaihde päällä ja toisinaan vapaallakin. Kierroksilla tuntuu olevan vaikutus ääniin ja jollakin "kytkimellä" kun selvän naksahduksen jälkeen rohinaa joko alkaa tai voimistuu. Auto -07 3.3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa