Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#21

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

???

Mulla ei ole tällä hetkellä hajuakaan tuon lisälämmittimen ominaisuuksista. Mistäs tuommoisen venttiilin voisi bongata?
Vetää ikkunat tosi huuruun myöskin, varsinkin kun iltapäivällä tänään vähän lauhtui niin etusivuikkunoistakaan ei meinannut sivupeilejä enempää nähdä.
Nuo sivulasisuulakkeet kojetaulun päissä on hieman liian alhalle suunnatut, ei pääse viima nousemaan ja sitten pitää vain alimman 15-20 cm auki.
Kiertoliittymiin tullessa varsinkin aika ikävää, pitää vaan toivoa että kaikilla on valot päällä...

Täytyy virittää kuubalainen ilmastointi, kaksi pientä tuuletinta työntämään ilmavirtaa tehokkaammin sivulaseille.
Sitten on se lämmön vähyys vielä, aiheuttanee osaltaan huurtumisen helppouden.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#22

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Taajamanopeuksissa tulee hieman lämpimämpää ja mittari kohoaa siihen neljäsosaan, muualla sitten ei.
Koemielessä laitoin tänään pahvinpalan grillin yläosan taakse kun oli ihan minuuteissa tehtävissä, ei auta paskaakaan.

Pitäisikö muuten ajovalojen tulla ulos pelkästään kolme ruuvia aukaisemalla? Musta ainakin keulamaskia on sen verran ainakin vasemmalla tiellä että ei tule.
Sivusuunnassa ei niin paljoa lyhty liiku että uskaltaisi repiä pois paikaltaan. Edes yläruuvi maskista irrottamalla näyttää hankalalta jos ei ole rohkeutta alkaa vääntämään pois edestä.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#23

Viesti Kirjoittaja turboapc »

kyllähän tuossa joku vika on jos ei polttoainekäyttöisen lämmittimen kera lämpene.
Kun kylmänä laitat käyntiin niin seuraappa lämpeneekö ylävesiletku, ei saisi lämmetä kuin vasta sitten kun termostaatti aukeaa. (mittarin mukaan jossain puolessa välissä skaalaa)

Entä lämpenevätkö kennolle menevät letkut koneen kanssa yhtä aikaa?

Lisälämmitin siis lähtee päälle mutta pysyykö se päällä? (lämmittimen pakoputkesta ainakin selviää jos ei muuten)
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#24

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Mä olenkin tässä jo alustavasti vaihdon hintaa tiedustellut suht' läheltä löytyvästä pajasta joka näitä Mopar-merkkejäkin laittelee.
Käsittääkseni kaikkine ylimääräisine (mitä siis ei muilla autoilla termostaatin vaihtoon kuulu) töineen tottunut hoitaa tuon alle 1.5 tunnin.
Siltikin ihmetyttää miten se lisälämmitin ei kykene veden lämpöä nostamaan edes + keleillä tarpeeksi ylös.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#25

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ja mitä nyt sitten dieseliin tulee niin suorituskyvyssähän ei ole juurikaan eroa 3.3 bensaan.
Mulla tulee sen verran paljon kaupunkiajoa, että en enää viitsisi katsella 14-17 litran kulutuslukemia.
Jos siihen nyt sitten tulee kalliimpia remontteja kilometrien myötä niin eiköhän ne ole säästetty pa kuluissa.
Jos siis uutena olisi ostettu... Kukin olkoon uskossaan vahva.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#26

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Mitähän herrasväki on maksanut tai olisi valmis maksamaan 2.8 CRD koneen termostaatin vaihdosta?
Toki mä tiedän että se komponentti maksaa n. 150€, nesteet päälle ja tuntiveloitukseksi jos laitetaan hulppeat 80€
ja tulee sitä purkamista siinä, pyyhkijät ja alustansa, ilmanputsaria, putsausta ... Muuta?
Jostain ulkomaalaisesta lähteestä luin muistaakseni, että toimitus veisi vähän toista tuntia...
Kotimekaanikot ensimmäisellä kerralla käyttäneet 2-6 tuntia.

Mun nähdäkseni 400€ olisi jo vähän rasvaisen puolella.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#27

Viesti Kirjoittaja turboapc »

I.A.T kirjoitti:Mä olenkin tässä jo alustavasti vaihdon hintaa tiedustellut suht' läheltä löytyvästä pajasta joka näitä Mopar-merkkejäkin laittelee.
Käsittääkseni kaikkine ylimääräisine (mitä siis ei muilla autoilla termostaatin vaihtoon kuulu) töineen tottunut hoitaa tuon alle 1.5 tunnin.
Siltikin ihmetyttää miten se lisälämmitin ei kykene veden lämpöä nostamaan edes + keleillä tarpeeksi ylös.

Kyllä tuo termarin vaihto vähänkin uudemmilla autoilla saattaa ottaa työtunteja sen 3-6 joten eihän tuo ole pahakaan :D
joihinkin merkkeihin/malleihin kun lähdetään starttimoottoria vaihtamaan niin korjaus ohjeet alkaa "ota moottori/vaihteisto paketti irti autosta" :lol:
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#28

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Olisinkin saannut 400€ tai edes 500€ tarjouksen...
Sain huomattavasti hintavamman. Ja kukaan ei osaa sanoa millä perusteella, vai? Eikö kenelläkään ole kokemusta? Voinhan mä olla väärässä tuon ajankäytön kanssa jos väitän tai oletan sen olevan luokkaa 1,5 tuntia, jopa vähemmän. Tämä siis ulkomaisen foorumin perusteella.

Pyyhkimien ja liittyvien purkaminen, ilmanpuhdistimen kotelo pois, vähän ahdas paikka ja kalliihko osa...
Mitä mun tiedoista puuttuu vai myydäänkö mulle 50€/l pakkasnestettä vai meinaavatko opiskella asennuksen mun ajalla ja rahalla? Työstä ja taidosta toki maksetaan ja kuuluu maksaa, mä en vaan näe niitä syntyvän tässä. Voin olla väärässäkin.

Eli mitä olen interwebissä selvitellyt ei tämä nyt niin isotöinen ole. Toki moninkertainen helpompiin ja semmoisiin joissa ei edes nesteitä tarvi ulos laskea. Mutta silti. En mä nyt kysele spekulaatioita tai esimerkkejä muiden merkkien muista töistä vaan Grand Voyagerin, luulisi jollain olevan kokemusta. Tuleeko muitakin osia vaihdettavaksi? En mä millään saa kaikkien tarvikkeiden hinnaksi enempää kuin korkeintaan 200-300€. Kolme tuntia töitä on mun tietojeni mukaan jo harrastelija luokkaa. Voin olla väärässäkin, kun joku vaan kertoisi. Selvää on että kysyn muualtakin hintaa. Tai teen itse.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#29

Viesti Kirjoittaja turboapc »

I.A.T kirjoitti: En mä nyt kysele spekulaatioita tai esimerkkejä muiden merkkien muista töistä vaan Grand Voyagerin, luulisi jollain olevan kokemusta.
Ajattelin vain keventää tunnelmaa.
Voin kertoa myös tehtaan ohje ajan ko työlle mutta se menee loppuviikolle..
kerron sen myöhemmin kun saan tarvittavat tiedostot käsiini..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#30

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ei nyt keventänyt hyvästä yrityksestä huolimatta. Sen verran kallista ollut muutenkin viime viikot.

Hyvin käynnistyi tänään, pakkasta ilmeisesti yli -20C. Naapurin mersu lähti hinausautolla...
Paikallaan lämpiää ja tosi hitaassa ajossa, maantiellä ei juurikaan. Eli mittari nousee tyhjäkäynnillä sinne 1/4:aan ja tämä riittäisi kyllä vaikka ei normaalilämpö vielä ole.
Kyllä siellä on potentiaalia oikeaa lämmintä saada termari vaihtamalla. Sisko ehdotti tulevansa perheineen kyytiin ¨yhden auton politiikalla¨ kun lähdetään kummipoikaa moikkaaman launtaina varuskuntaansa.
En uskalla viiden hengen porukalla mennä kun alkaa sisältä ikkunat kuitenkin höyrystymään ellei ihan jäätymään. Matkaa kuitenkin yli sata km suuntaansa. Kaksi henkeä varmaan kestää...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 1 vierailija