Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#111

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

429 000 km. Viime kesänä tuli liikuttua.

Autossa ei ole kunnon puolesta mitään mikä arveluttaisi lähteä pidemmällekään matkalle.
Ilmastointia ei ole vieläkään korjattu lopullisesti, koko ajan mennyt rahat muualle....
Vaan eipä ollut kesäkään suurimmksi osaksi mikään kuuma.
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#112

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Omasta olis korjaamatta enää takaluukun sähköinen aukaisija ja konepellin avausvipstaakkeli. Osat on jo ebaystä hankittu. Taidan jättää homman ensi kesälle ni ei kädet palellu.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#113

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Onko täällä kellään polttoainemittari temppuillut? 2008 kyseessä ja crd, katoin internettiä ja ymmärsin että dieselissä on tottakai erilainen yksikkö tankin sisällä? Eli joko ebay tai joku muu. Tai sitten vien suosista vaikka merkkikorjaamolle vaihdettavaksi, sen verran työläs vaihtaa kun tankin joutuu laskemaan :( Tai periaatteessa saisin sen taas myyjäliikkeen piikkiin, selvä vikahan se on, en vain näin lyhyessä ajassa ehtinyt vikaa huomata.

Meinaan, pärjäis sen aikaa trippimittarilla. 30 litraa menee vaikka mittari näyttää jo varttitankkia, uskaltais vain ajaa vajaammaksi vaikka jonkun 500-600km? Crd ei kuulemma tykkää jos ajaa tankin tyhjäksi, vetää paashaa laitteistoon ja se on sit siinä?? Tankki on tässä muistaakseni 70 litraa
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
1953
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:33 am

#114

Viesti Kirjoittaja 1953 »

Minä olen tankannut omaan rysleriin , 2,8 crd vm. 2008 enimmillään 86 litraa ja monta kertaa yli 80 litraa.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#115

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Kuinkas pitkälle sillä määrällä pääsee, noin?
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
1953
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:33 am

#116

Viesti Kirjoittaja 1953 »

Olen ajanut yhdellä tankillisella useasti yli 1000 km, matka-ajoa minä tykkään kun ei tarvitse olla usein tankilla. Minulla oli -90 luvulla servolet van 6,2 D stargraft niin siinä oli 130 litran tankki niin kerran tankatessani tuli vuoroaan odottava mies kurkkimaan vanin alle ja epäili että tankin täytyy vuotaa kun noin paljon lorottelin, silläkin varovasti ajellen pääsi 1000 km.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#117

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

No nyt meni jännäksi!

Ei bluetooth palikka + Torque eikä johdollinen skanneri näytä mitään koodeja. Torque lukee vikakoodit nopeasti ja päättyy ¨ei koodeja¨.
Torquen sopivuudesta tälle autolle on mulla hieman epäilyksiä muutenkin.
Keydance antaa sitten oikein nipun sekalaisia: P1625, P0204, P0403, P1685, P0340, P0235, P0190, P0100 ja P1601.
Lukeminen kestää jonkun aikaa mutta näyttäminen kestää sitten jo ikuisuuden. Eli tripissä vilkkuu sama koodi minuutin tai ylikin ja sitten siirrytään seuraavaan samoilla nopeuksilla. Joku yksittäinen koodi saattaa vilkkua vain muutaman kerran ja sitten siirrytään eteen päin.

Täytyy varmaan kertoa miten tähän on päädytty. Auto seisoi melkein koko syksyn. Kun sitä sitten aloin käynnistämään ei se startannut. Akkua latailtiin ja liitäntöjä tarkisteltiin, apuvirtaa annettiin, akulla ja käynnissä olevasta autosta. Jotenkin se ei vaan jaksanut pyörittää kovin pitkään siltikään. Käynnistysyritykset päättyivät järjestään kuin auto tukahtuisi. Seuraava ajatus oli ettei se saa polttoainetta. Tein ruiskujen paluupuolelle vuototestin. Ei tullut mitään käynnistäessä niin kuin ei pitäisikään tulla. Eikä pitäisi myöskään joutokäynnillä johon asti en ikinä päässyt testaamaan... Lopulta päädyin irrottamaan ruiskut ajatuksena että jotain tukkoisuutta tullut seisomisesta johtuen. Rohkeasti aukaisin myös kärjet ja suihkuttelin moneen kertaan bräkleenillä sen jälkeen kun olin liotellut niitä ensin asetooni-atf-öljy seoksessa ja sainkin mielestäni yhtgeen nokkaan lisää virtausta. Muut kolme olivat mielestäni OK alun alkaenkin eikä autossa ole ollut ennen seisontaa käyntiongelmia joita ruiskuihin liittäisin.

No, auto ei käynnistynyt sittenkään. Seuraavaksi putsasin railin antureita ja uusin lopulta nokka-akselin asentotunnistimen, sehän käsittääkseni on oleellinen komponentti vain käynnistyksessä. Kampiakselin anturia tarvitaan myös ja se kertoo myös ruiskutukselle tietoja ajaesssa ja kierrosnopeuden. Ei vaan käynnisty edelleenkään! Sitten aloin kokeilemaan ruiskuttaa, tosin hyvin varovaisesti, Käynnistysapua ilmanottoon, putket toki irroiyettuna. Ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa oli jo aika selvää että kone ei saa lupaa käynnistyä. Ei saa polttoaineelle painetta, ilma- tai suutinvuodoista johtuen tai pumpusta johtuen tai kierroksia. Pa suodattimenkin olin uusinut varmuuden vuoksi.

Ja kun en voi pa painetta mitata niin päätin putsata sulakerasian liittimet alapuolelta, siis irrottelin ja suihkutin elektroniikan puhdistusaineella. Annoin kuivua, laitoin pienen lämpöpuhaltimenkin miedosti hönkimään suuntansa. Osa liittimistä olikin aika likaisia, mutta ei pahoja. Ei auttanut. REleitä olin jo vaihtanut aikaisemmin. Samanlaisiahan nuo ovat keskenään niin paikkkoja vaihtamalla voi testailla starttireleen toimintaa.
Sitten katselin maadoituspisteitä, irrotin akun ja pohjatelineen. Mitään ei löytynyt.

Nyt olikin tenkkapoon paikka. Mikä v!##u tätä peliä vaivaa ??!! No katsotaan sitten se ajoituskin. Startti irti ja nokkien lukkopulttiruuvit auki (+ ilmanputsari ja tykötarpeet sekä laturi) ja endoskooppia sisään. Kaikki paikallaan... Ja startti kun oli irti, tässä 2006 CRD:ssä muuten tuo starti irrottaminen on kohtuullisen turhauttava honma. Kuitenkin jossain vaiheessa startti oli kokonaan lakannut pyörittämästä eikä solenoidi edes naksahtanut. Siis startti auki ja pohjalla loisti yhden hiilen kaapelit iloisesti poikki! Sen verran v!#¤##! että lähdin samoin tein Malmin Aditasta hakemaan uuden kun niillä yksi hyllyssä näytti olevan, 213 € tai silleen, vanha vaihdossa. Olikin sopivasti jo irti... Uusi startti paikalleen ja voila! Auto kerrasta tulille! En kyllä äänestä kuullut alkujaan ettei jaksa pyörittää tarpeeksi nopeasti. Ja millään mä en saanut sellaista dataa luettavaksi ettei riitä nyt vauhti. Mikä sitten kuparikaapelin oli katkaissut? Oliko ollut jo pitkäänkin huonossa hapess, käynnistyspyöritykset ehkä kestäneet sekunnin puolitoist pidemmin kuin ideaalitapaksissa...? Ainakin joskus...? Ja nyt rasittaessa sanoi lopullisesti itsensä irti? Toki olin mitannut solenoidille tulevan virtaa aikaisemmin.

Sitten seuraavaksi tälle vaikeuksien kautta voittoon pieni jatko Twisti. Mutta kun tämä kirjoitus on jo niin pitkä niin teen siitä uuden kirjoituksen.
Eli nuo alussa mainitut koodit.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#118

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

No niin, auto siis käy ja kukkuu nyt. Ongelma on se että tulee turhan valkoista savua pakoputkesta ja käry on kuin kasarmin pihalla ennen moottorimarsille lähtöä tyynenä pakkasaamuna.

Eli nyt on joko vuotoa ruiskussa tai annostelu syystä tai toisesta turhan runsasta tai pakoventtiili(?) ei mene kunnolla kiinni. Saattaa tietenkin johtua myös noista tekemistäni putsaustoimista...
Liittyykö joku koodeista (P0204) suoraan tähän, ehkä ja todennäköisestikin. Miksi näitä koodeja sitten on näin runsaasti ja miksi OBD II liitäntä ei tuntuisi toimivan? Olisiko nämä puhdistustoimet sulakerasialla tehneet jotain? Onko muuten vaan katkosta ja hiertymää jossain? Miksi keydance toimii noin hitaasti ja omituisesti muutenkin? Jossain vaiheessa oli limp modekin päällä, mutta se poistui kun akku oli taas paremmassa ladingissa. Auto siis kiihtyy ja vaihtaa täysin normaalisti, ainoastaan tuo savutus kiinnittää huomiota.

Omituisinta ehkä kaikessa on että auto toimii siis jotakuinkin normaalisti ja check engine, also known as ¨The Money Light¨, ei ole palanut hetkeäkään.
Vai voiko tämäkin johtua samoista syistä? ECU on ihan pihalla mutta antaa kaiken toimia kuitenkin? Vaihtoehtoinen limp mode? :o Vai mitä raati sanoo?

No, joka tapauksessa ruiskut 3 & 4 menevät testattaviksi jonain päivänä. Irrotin kaapelin nelosesta poistaakseni yhtälöstä ja koitin startata, ei lähtenyt. Kokeilen vielä kolmosen kanssa samaa kunhan aikaa on ja sitten irrotan seuraavaksi sähköt ruiskuista, yksi kerrallaan auton jo käydessä jos vaikka jäisi käyntiin ja jotain muutosta savutuksessa näkyisi. Sanovat kuitenkin, että auton pitäisi startata kolmellakin pytyllä. Jos nyt kokeilisin pitää edes käynnissä.

Niin ja onko jollain heittää ecun johdotuksille ja kenties muillekin sähkösysteemeille linkkiä kun nämä Eurooppa-mallit ja etenkin dieselit tuntuvat olevan vähäpojan osassa tuolla interweb viidakossa? Olisi kyllä paljon apua kun johdon päitä alkaa tuijottelemaan mahdollisesti.
Razur
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 38
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:45 pm
Merkki: Eurooppalaisia

#119

Viesti Kirjoittaja Razur »

Tuo valkoinen savutus viittaisi syötön ajoituksen olevan pielessä. Jakopäärempassa joku päässy hieman nitkahtaan sivuun?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#120

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Eihän se aivan mahdotonta ole. Varsinkin vesipumpun tienoille jää helposti löysää.
Mutta eikö silloin pitäisi tulla myös koodi P0017 ?

Kuinkahan herkkä tämä sitten lienee ilmoittamaan jos kammella on hampaan verran väärin...
Hihnaa laittaessa ja nokkien pulteja kiristäessä kävi niin että pakopuoli liikkui. Koodi tuli. Sen kuuli äänestä jo
yhdellä hampaalla ja näki tosiaan savutuksestakin, mutta se tietenkin korjattiin, Ja savu oli tummempaa.

Toinen vaihtoehto on tietenkin se ettei kiristäjä ole aivan tarpeaksi kireellä, olisi vielä löystynyt käsinpyörittelyjen ja
käyttämisen jälkeen. No, huomenna tai maanantaina pääsen katsomaan. Nyt on auto eri paikkakunnallakin.
Olisi tarkoitus ottaa taas auto käyttöön. Ilmoitin jo pois seisonnastakin mutta sitten tuli nämä käynnistymisongelmat.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija